skillnaden på AM2+ och AM3 för FPS för cpun ?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

skillnaden på AM2+ och AM3 för FPS för cpun ?

Hej jag undrar om det är stor skillnad mellan FPS för cpun om man har tex 550 BE som jag har och kör den med ett moderkort som enbart bara är socket AM3 på ? för nu när jag har ett moderkort som är socket
AM2+ så tycker jag att jag får så dåliga scores på 3D mark 06 vantage m.m ? vad säger ni ? mvh.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

det blir ingen skillnad med FPSen om du skule byta moderkort (om det nu är möjligt att köra am2+ cpu på ett am3 moderkort).

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Huskvarna
Registrerad
Aug 2010

Skillnaden är inte så stor alls. Inte värt uppgraderingen.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Processorn blir inte nämvärt snabbare bara för att du byter plattform, så där får du bara tunnare plånbok

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud