Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2010

Frågor om hp envy 17 1080

Hej! Jag är intresserad av en hp envy 17 1080. Mitt huvudsakliga mål är att spela (särskilt kommande Civilization 5) och har läst att hp envy presterar bra (stämmer det?).
Nu några frågor:
1) har denna modell problem jag borde känna till (temperaturer?)
2) jag har läst att hp har sin egen design på windows som inte är lika bra som originalet. Går det att åtgärda?
3) jag har hört att envy 17 har löst problemen som plågate envy 15. Stämmer det?
4) hur tyst är dator i både viloläge och under stress?

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Bump!

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Bumpi bumpi

Undrar i princip samma sak, är på väg att köpa en Envy 17 då det verkar vara en bra dator. Lite orolig för att datorn tydligen kan bli väldigt varm under vänsterhand när man har den på tangentbordet. Undrar även över ljudnivån, då jag kommer sitta i bibliotek och plugga, så att den är tyst är viktigt. Helt normalt att fläktarna får jobba om man spelar etc, men under idle är intressant.