Mysteriskt lagg i Starcraft 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Mysteriskt lagg i Starcraft 2

Tjenare... Jo det är så att man har suttit och grubblat varför det laggar när man spelar.. Kommer inte på vad heller för den delen.

Som ni ser nedan så har ni mina specifikationer vad jag har i min burk. Dessutom överklockan processorn till 3.2 ghz nu

Iallafall. När folk skapar en armé på ungefär 50 stycken. Så droppar min fps nå sjukt! Kollat hur mycket som drar.. Processorn ligger på 45-50 % och ramminnen arbetar på 66 %.

Har ett Gigabyte GTX 460 OC 1gig.

Slutändan. Min dator börjar sacka ihop innan min kompis med en bärbar dator från 2007 ens reagerar på fps drop...

Först fick jag rekommenderat "Ultra" i options menyn. Men efter ett tag har den gått ner till medium.

Testat ha allt på low men då laggar det bara ännu tidigare. Så ja förstår inte vart problemet kan ligga?

Intel 4690K l MSI B85M l MSI GTX670 OC l 16GB DDR3
Mini itx config.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2010

Senaste drivrutinerna på alla grejer?
Ledigt diskutrymme? testat defraga? Inga bakgrundsprogram på eller nån uppdatering, scanning som körs? Va kör du för upplösning. Ingen AA på?
Hårdvaran i sig ska ju klara spelet med råge..

Intel Core i7 4790 | Asus B85M-G | HyperX Fury 1600Mhz 8GB | GeForce GTX 960 2GB | SAMSUNG EVO 250GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Senaste drivers. 580gig utrymme. Nej ingeting i bakgrunden förutom skype. 1680x900 upplösning. AA stängde jag av i Nvidia Performer.

Så det börjar gå mig på nerverna. Ominstallerade SC2 idag dessutom. Ingen skillnad..

Defragade gjorde jag dock för en ynka 5 dagar sen. Kan testa o köra det återigen då man har plockat bort 12 gig o lagt till 12 gig.. gigantiskt spel det där.

Suttit hela kväll och googlat och kom in på Europeiska forumet för Starcraft 2 till slut.

StarCraft II

Det där kan jag rekommendera. Verkar flyta på bra.

Ska testa mer imorgon så folket får veta.

-----------------------------------------------------------------------

Det löste sig någelunda. Presterar inte max. Men lagget vart uppskjutet en bra bit.

Intel 4690K l MSI B85M l MSI GTX670 OC l 16GB DDR3
Mini itx config.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010

Du har inte ett 7.1 ljudsystem, förvisso patchade dom bort det mesta men finns dom som fortfarande dras med lite lag pga av det, i så fall byt till 5.1 och testa.