Lian Li släpper liten låda för stora grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Hur många diskar får det plats om man har ett långt grafikkort då?

3 st enligt bilderna.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fnosk:

3 st enligt bilderna.

Ah. Nice ändå för ett sådant chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

3 st enligt bilderna.

Undra om man kan byta så den större HDD buren sitter där uppe?

Kanske funkar för dom med moderkort som har 2x Pci-e 16 slots så man kan köra grafikkortet i den undre Pci-e'n och få in fyra HDD's

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam om den tanken .

Skrivet av emilakered:

Det här kan bli mitt nästa chassi, helt klart.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Undra vad JaZid/Laine skulle hitta på med detta chassit?

Med tanke på vad han lyckats klämma in i Purple Haze.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Skulle inte vilja ha det röda >>

Annars en bra idé, skönt med kompakta kraftburkar.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Fractal Designs Array fast vänt på sidan. Eller är det kanske tvärtom

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem

Rött chassi hade varit riktigt ulti.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Rött chassi med asus rogmobo och 2 5870 coolare lanburk får man leta efter

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Man vet att världen är på väg åt fel håll när Lian Li stoppar lysande fläktar i sina chassin

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Hur många diskar får det plats om man har ett långt grafikkort då?

Tre styckna 3,5" skulle jag tippa på, mer behövs sällan om man ändå ska ha den som spelburk. Men som filserver kan ju alla sju 3,5" ryka fort

Visa signatur

Smidig som ett kylskåp, skillad som en lolkatt

Permalänk
Medlem

Jag som precis köpte ett pc-q08b chassi... fml.

Visa signatur

Ein Haswell mit ein gtx 970, jawohl!

Permalänk
Medlem

Pure awesomeness Önskar att detta chassi funnits ute när jag köpte mitt Lian Li PC-A03, hade garanterat blivit detta istället :/ Men men, man får väl satsa på det här chassit till nästa lilla bygge

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av droodle:

Jag som precis köpte ett pc-q08b chassi... fml.

*skadeglädje*

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Undra om man kan byta så den större HDD buren sitter där uppe?

Kanske funkar för dom med moderkort som har 2x Pci-e 16 slots så man kan köra grafikkortet i den undre Pci-e'n och få in fyra HDD's

Jag gillar hur du tänker. Det kan vara värt att studera bilderna lite närmare!

Rent spontant: Om man vänder upp-och-ner på hela HDD-paketet? Om inte, så borra ur någon nit här och borra lite där... Det går att lösa snyggt!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Känns som vi kommer att se detta chassi i kombination med vattenkylning i väldigt många gallerier framöver, vet att jag funderar på det.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Men varför har de placerat toppfläkten i hörnet?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Men varför har de placerat toppfläkten i hörnet?

För att de blir rakt över CPU kylaren istället för över Nätagget kanske?

Alltså där gör den MEST nytta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klurig låda, men det känns som den börjar bli för stor för att vara liten!
Den är ju faktiskt 2-4 cm bredare än de flesta miditowers. Djupet må vara kortare, men 42 cm är en bit.
En stor bonus jämfört med Q08 att den rymmer micro ATX dock!

Inget ventilhål i sidan av lådan förresten? Dvs det går endast att ha nätagget med fläkten inåt. Ingen jättegrej, men där hade ju Q08 mer flexibilitet.

Nätaggspositionen är lite halvkrystad. Undrar om tex en Accelero går in? ... och nätagget lär sticka upp så mycket att den blockar så gott som alla tornkylare, och det finns för den delen inget utblås som naturligt passar mot det heller.

Kabeldragning kommer inte bli det enklaste i den här lådan. Nätagget är ju mitt i smeten och måste plockas bort så fort man ska komma åt något.

Skrivet av Ant3:

För att de blir rakt över CPU kylaren istället för över Nätagget kanske?

Mmm, det är nog tanken.. Känns dock nästan som den sitter väl långt åt sidan?
Det är även lite udda att fläkten i bak istället är satt max åt andra hållet? Finns väl inget direkt att kyla där? Kanske ett smidigt ställe för en H50 dock?

Missförstå allt mitt gnäll rätt: det är en cool, innovativ burk som lockar även mig, men det känns på något vis som den med lite mer pill kunde varit friare från kompromisser

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nätaggspositionen är lite halvkrystad. Undrar om tex en Accelero går in? ... och nätagget lär sticka upp så mycket att den blockar så gott som alla tornkylare, och det finns för den delen inget utblås som naturligt passar mot det heller.

Kabeldragning kommer inte bli det enklaste i den här lådan. Nätagget är ju mitt i smeten och måste plockas bort så fort man ska komma åt något.

På vilket sätt skulle inte en kylare få plats? Till skillnad från q08 så är nätagget inte precis där cpun är.

Nexus value 430w är även mindre än vanliga nätagg och skulle nog passa perfekt i detta chassi.

Nexus Value 430W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat

Visa signatur

CCNP

Permalänk

för stort tyvär

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

På vilket sätt skulle inte en kylare få plats? Till skillnad från q08 så är nätagget inte precis där cpun är.

Jag tror du gissat in sockelpositionen lite högre än vad som är vanligt på många mini och micro ATX moderkort... Speciellt P55 och H55 moderkort, där avsaknaden av nordbrygga brukar göra att de petar in sockeln längre ner. Plus att du inte tagit höjd för en fläkt.
(Sen är det lite synd att hålet i taket verkar vara lite för förskjutet för att riktigt matchar de flesta tornkylare iallafall, då fläkten på dem oftast är åtminstone 3-4 cm ovanför moderkortet på dem, medan fläkthålet i taket verkar vara bara nån halv cm från både sidokanten och bakkanten)

Men visst: vissa torn kan gå in i kombination med vissa moderkort, om man kör fläkten som pullfläkt... Nån som är sugen på att skriva en kompatibilitetslista? (vore kul att se någon försöka pressa in en Thermalright HR02 tex! skulle kanske kunna gå!)

... och att vinkla tornet så det pekar bakåt är förstås kört utrymmesmässigt, men där finns för den delen inget passande utblås iallafall.

---

Min poäng var nog att på en "tower"-låda som är 24cm bred, så vill jag få in en tornkylare utan massa frågetecken.

Skrivet av maniak:

Nexus value 430w är även mindre än vanliga nätagg och skulle nog passa perfekt i detta chassi.

Jepp, mindre på "djupet" vilket inte skadar, fast det hjälper ju inte utrymmet för CPU-kylare tyvärr...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tar den ATX nätagg eller är det någon mindre formfaktor?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Får man in Gtx460 SLI (2 stycken) här ? Det är vad jag skulle vilja ha, även om jag bara får plats med tre diskar då. Annars är jag het på In-Win dragon slayer. Sämre kvalite men jag vet att jag får in SLI + tre diskar + vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tar den ATX nätagg eller är det någon mindre formfaktor?

ATX.

Skrivet av Oldskool:

Får man in Gtx460 SLI (2 stycken) här ? Det är vad jag skulle vilja ha, även om jag bara får plats med tre diskar då. Annars är jag het på In-Win dragon slayer. Sämre kvalite men jag vet att jag får in SLI + tre diskar + vattenkylning.

Lådan har 5 pci-platser, och djupet är inga problem om du plockar bort undre HD-buren.
De går 2 GTX460 med andra ord - åtminstone luftkylda. (hur bra ventilationen blir vågar jag inte gissa på)

Vattenkylning vet jag inte... Slangar och sånt måste få plats mellan korten och nätagget för att det ska funka antar jag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undra om en coolermaster v10 får plats ?

Visa signatur

Här ska det stå massor av skumma modellnummer men jag skippar dom. . .

Permalänk

Fint chassi men fläktarna i fronten med lysdioder var ytterst smaklösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det är det ultimata chassit, åtminstone för mina behov...

Samma här, har kollat på små Lian Li-chassin jättelänge, detta har allt de andra saknar!

Permalänk

Äntligen kom en låda som passar mig har letat förtvivlat då de flesta inte har plats för grafikkorten som jag vill ha! synd bara att jag nyligen köpt ny låda.. jaja får väl byta kanske

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Avstängd

fatta:
rampage II gene
2st 5970

240slim radiator
ek supreme-lt

I den burken fan va awsome de skulle vara!