Bioshock Infinite-tråden

Permalänk
Skrivet av bjobb:

"Kultureliten" är upprörda över våldet i bioshock
http://blog.svd.se/spelbloggen/2013/04/10/valdet-saboterar-fo...

Tycker det är bra att IG vågar att göra sådant, det känns mer extremt men ändå inte överdrivet.

Permalänk
Medlem

Blodeffekterna reagerade jag också på att de var fånigt överdrivna. Men sprolla.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Precis spelat färdigt. Satan i gatan vilket grymt spel.... helt sjukt bra!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Är inte mycket för rapp men detta var riktigt bra!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DunderHoken:

Detta spel använder 2799mb (än så länge) grafikminne för mig som mest 2560x1440 Ultra settings. Har dock bara spelat ~1 timma. Är vid kråkorna så att säga .

Kommer grafikminnet käkas upp mer tro? Max out.
Ni som kör med högre upplösning på Ultra samt >3Gb kort, hur stor minnesanvändning?

Jag spelar på ultra i 4800x2560, ca 4.6Gb minnesanvändning=)

Permalänk

Har en del frågor kvar om spelet, kan någon besvara dem tro?

Vem var "Lady Combstock"? Är det någon man får reda på något mer om, eller får man bara veta att hon är frugan som mördas för att hon inte vill hålla käft om att maken inte kan spå?

Hur lyckas Comstock bygga upp ett rykte som en profet, och hur kan han spå att Booker (sitt andra jag) ska komma, och hur vet han att Booker har sin dotters initialer inristade på handen?

Hur kommer det sig att Comstock är steril? Har det något med tearmaskinen att göra? Jag trodde att han jobbade med den just för att få ett barn, och det skulle han inte behövt om han inte blev steril för än han började jobba med den.

Var kom Ann/Elisabeths krafter ifrån? Hon föds från en gammal soldat och en okänd kvinna, och åker sen genom en tear, var kom kraften ifrån? Om den kommit bara genom att gå genom en tear borde även comstock ha kraften.

Vad var grejen med att Daisy Fitzroy får för sig att man är en fake plötsligt, när och hur skulle hon ha blivit nära vän med Booker, och sen förlorat honom på ett så övertygande sätt att hon inte tror att det är honom när hon ser det själv?

Varför sköt Lutece en snubbe i fyren i början och satte en lapp med texten "Don't disappoint us!" på hans kropp? Om inte dem, så vem fan då?

Vad är grejen med att i en tear är Elisabeth plötsligt Lady comstock? Är comstock gift med sin egen dotter han aldrig kunde få för att han var steril, och skaffade sen in en annan version av sin egen dotter/fru, fast liten, var på frun senare ville låsa in sig själv i ett torn för att hon själv inte var hennes eget barn?

Sen hade lite mer plott om Songbird varit trevligt. Var kom han ifrån, och vad har han egentligen för relation till elisabeth? Först är det snack om att Booker tvekar på att hon skulle låta honom döda songbird även om han hade chansen, och det hintas om att de var nära, men så fort elisabeth får sina krafter lösa så dödar hon honom direkt? Wat?

Dold text
Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Har en del frågor kvar om spelet, kan någon besvara dem tro?

Hur lyckas Comstock bygga upp ett rykte som en profet, och hur kan han spå att Booker (sitt andra jag) ska komma, och hur vet han att Booker har sin dotters initialer inristade på handen?

Svar:

Han kan se in i framtiden med Lucetes maskin.

__________________________________________________

Hur kommer det sig att Comstock är steril? Har det något med tearmaskinen att göra? Jag trodde att han jobbade med den just för att få ett barn, och det skulle han inte behövt om han inte blev steril för än han började jobba med den.

Svar:

Han blev steril pga maskinen. Han använde ju den för att se in i framtiden!

___________________________________________________________--

Var kom Ann/Elisabeths krafter ifrån? Hon föds från en gammal soldat och en okänd kvinna, och åker sen genom en tear, var kom kraften ifrån? Om den kommit bara genom att gå genom en tear borde även comstock ha kraften.

Hon fick kraften för att hon var i två dimensioner samtidigt. Hennes lillfinger hamnade kvar i DeWitts dimension medans hon for igenom till comstocks.

____________________________________________________________________

Vad var grejen med att Daisy Fitzroy får för sig att man är en fake plötsligt, när och hur skulle hon ha blivit nära vän med Booker, och sen förlorat honom på ett så övertygande sätt att hon inte tror att det är honom när hon ser det själv?

Svar:
För att Elisabeth öppnade en Tear till en annan dimension där DeWitt hade hjälpt Vox Populi och styrde upploppet bla bla. Han dog i den dimensionen. Därför "vet" Daisy att han är fake.

_______________________________________________

Varför sköt Lutece en snubbe i fyren i början och satte en lapp med texten "Don't disappoint us!" på hans kropp? Om inte dem, så vem fan då?

Svar:
Det är DeWitts hjärna som har byggt upp egna minnen för att det inte finns några i den dimensionen.

_____________________________________________________________________

Sen hade lite mer plott om Songbird varit trevligt. Var kom han ifrån, och vad har han egentligen för relation till elisabeth? Först är det snack om att Booker tvekar på att hon skulle låta honom döda songbird även om han hade chansen, och det hintas om att de var nära, men så fort elisabeth får sina krafter lösa så dödar hon honom direkt? Wat?

SvaR:
Songbird är en maskin som byggts för att skydda Elisabeth ;D Hon kanske dödar den för att hon kan ta hand om sig själv nu.

Dold text

Hoppas du fick svar på någon fråga Var någon vecka sedan jag spelade det nu. Bara spelat ut det en gång också ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Har en del frågor kvar om spelet, kan någon besvara dem tro?

Vem var "Lady Combstock"? Är det någon man får reda på något mer om, eller får man bara veta att hon är frugan som mördas för att hon inte vill hålla käft om att maken inte kan spå?

Dold text
Permalänk
Medlem

Har dem fixat laddnings/lagg proplemet?

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Skrivet av Spajdah:

Har dem fixat laddnings/lagg proplemet?

Nej inte än.

Permalänk

Jag har problem att hela spelet hänger sig. Ljudet 'fortsätter', men bilden fryser efter att jag spelat i några minuter. Laddat senaste nvidia drivrutinen men fortfarande samma problem. Försökte någon fix jag hittade men verkar inte funka. Någon som har något tips?

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Har en del frågor kvar om spelet, kan någon besvara dem tro?

Vem var "Lady Combstock"? Är det någon man får reda på något mer om, eller får man bara veta att hon är frugan som mördas för att hon inte vill hålla käft om att maken inte kan spå?

Hur lyckas Comstock bygga upp ett rykte som en profet, och hur kan han spå att Booker (sitt andra jag) ska komma, och hur vet han att Booker har sin dotters initialer inristade på handen?

Hur kommer det sig att Comstock är steril? Har det något med tearmaskinen att göra? Jag trodde att han jobbade med den just för att få ett barn, och det skulle han inte behövt om han inte blev steril för än han började jobba med den.

Var kom Ann/Elisabeths krafter ifrån? Hon föds från en gammal soldat och en okänd kvinna, och åker sen genom en tear, var kom kraften ifrån? Om den kommit bara genom att gå genom en tear borde även comstock ha kraften.

Vad var grejen med att Daisy Fitzroy får för sig att man är en fake plötsligt, när och hur skulle hon ha blivit nära vän med Booker, och sen förlorat honom på ett så övertygande sätt att hon inte tror att det är honom när hon ser det själv?

Varför sköt Lutece en snubbe i fyren i början och satte en lapp med texten "Don't disappoint us!" på hans kropp? Om inte dem, så vem fan då?

Vad är grejen med att i en tear är Elisabeth plötsligt Lady comstock? Är comstock gift med sin egen dotter han aldrig kunde få för att han var steril, och skaffade sen in en annan version av sin egen dotter/fru, fast liten, var på frun senare ville låsa in sig själv i ett torn för att hon själv inte var hennes eget barn?

Sen hade lite mer plott om Songbird varit trevligt. Var kom han ifrån, och vad har han egentligen för relation till elisabeth? Först är det snack om att Booker tvekar på att hon skulle låta honom döda songbird även om han hade chansen, och det hintas om att de var nära, men så fort elisabeth får sina krafter lösa så dödar hon honom direkt? Wat?

Dold text

Som jag fattat och läst så har hon de krafterna eftersom en del av henne (ett finger) är i en annan dimesnion. Och att han byggt upp som profet är att antagligen berättar forskarna om vad som kommer hända, eller han kan använda maskinen.

Sedan vart hon inte lady cumstock, utan det var längre fram i tiden då cumstock hade dött och hon tog över.

Att hon döda songbird, ja, jag ser det som att hon ville "frigöra" songbird då den hör inte hemma där och kontroleras.

Sedan

Jag störde mig själv på att det var mycket lose ends, men jag tror att spelet är lite byggt upp så, och att det troligen kräver flera playthroughs för att fatta den ev hela bilden.

Dold text
Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billström:

Är inte mycket för rapp men detta var riktigt bra!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZJLr_O...

Riktigt bra gjort faktiskt
förväntade mig inte det

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av orbsaaeri:

Jag har problem att hela spelet hänger sig. Ljudet 'fortsätter', men bilden fryser efter att jag spelat i några minuter. Laddat senaste nvidia drivrutinen men fortfarande samma problem. Försökte någon fix jag hittade men verkar inte funka. Någon som har något tips?

Ett en tipsen verkade funka. Måste tydligen installera spelet på samma enhet som Steam ! Efter att jag ändrade det verkar det funka

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Medlem

En fråga angående savesen i spelet, har fattat att den sparar till steamcloud och undrar då om jag avinstallerar spelet (måste få plats för nya), kommer mina saves finnas kvar om jag installerar spelet igen någon gång då?

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjobb:

"Kultureliten" är upprörda över våldet i bioshock
http://blog.svd.se/spelbloggen/2013/04/10/valdet-saboterar-fo...

Skrivet av Billström:

Tycker det är bra att IG vågar att göra sådant, det känns mer extremt men ändå inte överdrivet.

Skrivet av oqvist:

Blodeffekterna reagerade jag också på att de var fånigt överdrivna. Men sprolla.

Det är väl kanske jag som är mesig och gammal men jag måste erkänna att jag reagerade lite på hur "splattrig" den första "killen man gör är. Jag är dock inte så spelvan då jag knappt spelat nyare spel pga min dator i sign.

Köpte spelet på Steam-rea härom veckan för under 80:- tror jag och började spela det igår på min nya oklockade i5 med ett Asus 780 OC och jag måste verkligen säga att shit vad snyggt det här spelet är, och beroendeframkallande, I'm having a great time. Men förmodligen är jag lite extra lättimponerad då det var längesen jag kunde spela ett spel med alla grafikinställningar på max och det flyter ändå som en dröm. Jag tror det nyaste spelet jag har spelat är Modern Warefare 2 om man ignorerar Diablo 3 och Starcraft 2 som inte direkt är några grafiskt tunga spel. Men nu har jag fått blodad tand så det lär bli fler spelköp när jag är klar med Bioshock. Men jag måste tillägga att få det här spelet för under 80:- känns som gratis.

För övrigt så lär jag nog aldrig våga spela Daylight som följde med vid köpet av grafikkortet. Det ser rätt creepy ut.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.