Permalänk
Medlem

Driver Sweeper.

Hej,

Fick lust att ladda ner en ny drivrutin och såg att den nyaste är 10.7 så jag tänkte varför inte... Men nu ville jag prova Driver Sweeper för att alla rekommenderar det, men hur funkar det? Har laddat ner, installerat och kryssade i ATI Display och sen Analyze och då kom det fram massa ATI filer. Ska jag ta bort alla dom eller?

Mvh

Permalänk
Medlem

Driver sweep ska du använda ifall du installerar tidigate Drivrutiner eller om du vill byte kort. den tar bort alla spår av drivrutinen du vill ta bort.

Permalänk
Medlem

Om du redan har ett kort som du vill byta drivrutiner på så för avinstallera dem, rs datorn och boota i safe mode. När du är i safe mode starta driver sweeper med Ati ikryssar eftersom du hade ett ati kort. När den e klar boota om datorn normalt och installera nyare drivrutiner och så eventuellt måste du starta om igen. Sen är de klart

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Ja, glömde att skriva det men jag ska använda Driver Sweeper till att ta bort min nuvarande drivrutin (10.4)
Men vågar jag ta bort alla dom som hittades eller ska jag ta bort alla som ligger i drivers mappen eller vad?

EDIT; Aah, är i felsäkert läge nu, men kan jag ta bort allting som den har kryssat i? Måste jag restarta sen igen innan jag installerat? Innan på min andra dator har jag bara laddat ner den nya drivrutinen och avinstallerat via den, får väl göra det igen.
Men okej, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av naahooJ:

Ja, glömde att skriva det men jag ska använda Driver Sweeper till att ta bort min nuvarande drivrutin (10.4)
Men vågar jag ta bort alla dom som hittades eller ska jag ta bort alla som ligger i drivers mappen eller vad?

Om du bara ska uppdatera från 10.4 til 10.7 och du känner dej sådär osäker på driversweeper, så använd den inte Du ska ju bara upp till nyare drivare, då spelar de ingen roll om du har gammalt kvar.

Om du däremot skulle haft 10.7 men ville gå ner till 10.4, då hade du behövt använda driversweeper

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Om du bara ska uppdatera från 10.4 til 10.7 och du känner dej sådär osäker på driversweeper, så använd den inte Du ska ju bara upp till nyare drivare, då spelar de ingen roll om du har gammalt kvar.

Om du däremot skulle haft 10.7 men ville gå ner till 10.4, då hade du behövt använda driversweeper

Aha, okej. Tack för svar. ^^ Borde förstått det innan. Så jag behöver inte avinstallera för att installera ny? Det har jag behövt innan?

Provade installera 10.7 men det står att den inte kunde läsa in identifieringsdrivrutinen, är det för att jag är i felsäkert läge?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av naahooJ:

Aha, okej. Tack för svar. ^^ Borde förstått det innan. Så jag behöver inte avinstallera för att installera ny? Det har jag behövt innan?

Provade installera 10.7 men det står att den inte kunde läsa in identifieringsdrivrutinen, är det för att jag är i felsäkert läge?

Mvh

Ja
Som sagts tidigare, eftersom du ska uppdatera uppåt kan du helt enkelt bara dubbelklicka på exe filen i Windows och klicka dig vidare tills den har installerat klart

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Okej, det funkade nu, tack. Dock har det inte varit så enkelt förut? Ajja.