passande moderkort till AMD Athlon64 3800+ finns det?

Permalänk

passande moderkort till AMD Athlon64 3800+ finns det?

behöver köpa nytt moderkort till min dator tyvärr så har jag en en gammal processor AMD Athlon64 3800+ (jag kör Windows 32)

finns det något moderkort som stödjer processorn som säljs fortfarande eller är det helt kört?

moderkortet jag hade tänkt att köpa är det Asus M2N68-AM PLUS, mATX - Inet.se

ett Asus M2N68-AM Plus

jag har kollat på Asus hemsida vilka processorer som stöds och den står inte med tror jag men är osäker då det finns ett med mycket snarlikt namn AMD Athlon x2 64 3800+

tyvärr har jag en väldigt begränsad budget annars så hade jag självklart köpt både nytt moderkort och ny processor men det går inte i dagsläget i värsta fall så får jag väl börja med att köpa moderkort och sen processor senare

finns det nånstans där man själv kan se vilka moderkort som stödjer vilka processorer?

många korkade frågor men jag hoppas att någon vill svara på dom

Visa signatur

Våga Vägra Facebook!

Permalänk
Medlem

Är den socket 939 eller AM2?
Är det AM2 så ska alla AM2 och AM2+ fungera.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av Ladydragon:

behöver köpa nytt moderkort till min dator tyvärr så har jag en en gammal processor AMD Athlon64 3800+ (jag kör Windows 32)

finns det något moderkort som stödjer processorn som säljs fortfarande eller är det helt kört?

moderkortet jag hade tänkt att köpa är det Asus M2N68-AM PLUS, mATX - Inet.se

ett Asus M2N68-AM Plus

jag har kollat på Asus hemsida vilka processorer som stöds och den står inte med tror jag men är osäker då det finns ett med mycket snarlikt namn AMD Athlon x2 64 3800+

tyvärr har jag en väldigt begränsad budget annars så hade jag självklart köpt både nytt moderkort och ny processor men det går inte i dagsläget i värsta fall så får jag väl börja med att köpa moderkort och sen processor senare

finns det nånstans där man själv kan se vilka moderkort som stödjer vilka processorer?

många korkade frågor men jag hoppas att någon vill svara på dom

hej! Jag hade ett AMD Athlon64 6400+ det passade inte i ditt moderkort som för övrigt finns på netonet. På asus hemsida kam man läsa om socket antal watt mm för att se om kortet fungerar med cpu

Visa signatur

Vista 32, Crossair 650 w, Asus M4A77, Radeon 5770. Cpu AMD Phenom ll x4 955, 3 mb ram.
Tack för du försöker hjälpa mig!

Permalänk

Socket

Det är socket AM 2

tja jag har läst och läst men jag känner mig ändå osäker.....

men tror nog ändå att jag köper moderkortet och passar inte processorn så får jag köpa det sen när man har råd

suck det är skit att ha dålig ekonomi när man håller på med datorer

Visa signatur

Våga Vägra Facebook!

Permalänk
Skrivet av Ladydragon:

Det är socket AM 2

tja jag har läst och läst men jag känner mig ändå osäker.....

men tror nog ändå att jag köper moderkortet och passar inte processorn så får jag köpa det sen när man har råd

suck det är skit att ha dålig ekonomi när man håller på med datorer

Är du säker på att det är en AM2 processor, så skall den passa till alla AM2 och AM2+ brädor (med DDR2-minne).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Am2

Skrivet av WrongTarget:

Är du säker på att det är en AM2 processor, så skall den passa till alla AM2 och AM2+ brädor (med DDR2-minne).

mitt tidigare moderkort va ett Asus M2N-E SLI och vad jag kunde hitta så stödjer det enbart DDR2 minnen och AM2 socket

939 socket stödjer vad jag kan hitta enbart DDR minnen

rätta mig gärna om jag tar fel

jag tackar så länge för era svar och i slutet av nästa vecka så borde jag veta om processorn passar eller inte

Visa signatur

Våga Vägra Facebook!

Permalänk
Skrivet av Ladydragon:

mitt tidigare moderkort va ett Asus M2N-E SLI och vad jag kunde hitta så stödjer det enbart DDR2 minnen och AM2 socket

939 socket stödjer vad jag kan hitta enbart DDR minnen

rätta mig gärna om jag tar fel

jag tackar så länge för era svar och i slutet av nästa vecka så borde jag veta om processorn passar eller inte

Jupp, det är en AM2-bräda, så i stort sett alla AM2 och AM2+ brädor passar. När du hittat ett trevligt moderkort, så går du in på tillverkarens hemsida (komplett brukar länka direkt till tillverkarens hemsida) och kollar vilka CPU:er som stöds av moderkortet. På så sätt är du bergsäker på att processorn passar till moderkortet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Det passa, GARANTERAT!

Hade själv exakt den kombon för ca 1 månad sen.. Enkärning Amd 3800+ samt det moderkortet du visade!!

Fungerar klockrent..