Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jul 2010

Problem med modekort?

Hej

Jag har ett enormt problem. För några månad sen började min dator uppföra sig konstigt, den började starta om sig själv upprepade gånger efter splashscreenen när jag valde att starta om datorn. När jag väl kommer in i windows så märker jag inget hårdvarustrul utan den uppför sig som vanligt. Ibland kan den helt utan förvarning bara stänga av sig i windows eller nåt program precis som om nån drog ut sladden, detta är mer ovanligt att den gör det men har hänt ett antal gånger. För några dagar sen slutade även datorn komma in i windows överhuvudtaget. När jag väl kommer förbi splashscreenen och har tur utan att den startar om sig igen så stannar den på en svart ruta med ett markbindestreck blinkande uppe i vänstra hörnet och fortsätter inte ladda windows. Allt jag kan göra är att stänga datorn igen.

Jag har prövat att plocka bort halva ramminet, även grafikkortet för att se om problemet ligger där men den fortsätter som vanligt.

Jag har en Athlon x2 3800+ med 1024 ram och geforce 7600 gt.

Vill ha lite hjälp tack! :I

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

Hej låter som du har dåligt nätagg. vad har du för nätagg ? Mvh Deathadder89.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jul 2010

märket är LITEON. Har tänkt köpa ett nätagg på tradera av märket ATX-TS500 som passar med måtten och har effekten 500w, watten på denna i datorn står inte angiven dock. Står oxå på specification på denna i datorn som jag undrar har nån betydelse?

Combined power on +3.3V AND +5 rails not exceed 130W
Combined power on +12V1 AND + 12V2 rails not exceed 20A
At ambient 25degrees total output power shall not exceed 300W
At ambient 50degrees total output power shall not exceed 270W

AC input 220-240V 50HZ
----------------------------------------------------------------------------------------
Detta står på den jag tänker köpa:

AC input 220V 50-60HZ

effekt 500W

----------------------------------------------------------------------
Om det nu är strömaggen hade denna funkat i datorn?

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005

Det finns billiga nätagg med väldigt bra kvalitet att köpa alldeles nya, istället för att spara in 2-3 hundra på nåt skräp som dör om ett halvår...

Detta t.ex. Fractal Design Tesla 550W 80+ - Inet.se

Sen heter det"moderkort"... inge jävla catwalk här inte