Hur ställer man om upplösnings-"visningen"?

Permalänk

Hur ställer man om upplösnings-"visningen"?

Jag har problem med upplösningen. Det rör sig om en bärbar som jag kopplar till en 22" med 1680x1050.

Det verkar finnas 2 olika lägen för hur hela skärmytan ska presenteras och visas.
(1) Antingen så blir den utsträckt till alla kanter så att bilden antingen blir smal eller tjock eller helt normal om det är rätt upplösning.
(2) Eller så blir bilden som så att inte hela bilden går att se, så att man får flytta musen högst upp för att få se vad som är där uppe.

Jag har för mig att förr i tiden så var som i det 2:a alternativet. Nu för tiden är det nog mer vanligt att bilden blir som utsträckt och anpassad som 1:a alternativet.

Hur gör man för att ändra från läge 2 tiill läge 1? Behövs något litet program kanske?

Grafikkortet heter SIS M661MX

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Hej.

Som jag förstår saken kopplar du in en extra skärm. Gå in på "Bildskärmsinställningar" (högerklicka på skrivbordet, välja anpassa, längst ner hittar du rätt rubrik). Du bör då få fram en dialog med datorns skärm 1 och din andra bildskärm 2. Med skjut reglaget under bilden kan du ändra inställningen mellan skärmarna. Hoppas att det här hjälpte dig en bit på vägen.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone