Roligt skjutspel med värdelös dator?

Permalänk

Roligt skjutspel med värdelös dator?

Tjenare, sitter nog på världens sämsta dator & har för tillfället inte råd att köpa ny, därför vill jag ha tips på de absolut roligaste spelet som funkar hyffsat till min dator!

Inte pentium 4 2.8ghz
1gb ram (ev 1gb till kan fixas)
160gb sata
geforce 6800

som ni ser, inte speciellt top of the line.

Skit glad om ni kom med seriösa tips

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem

counter strike 1.6?

Permalänk
Skrivet av saltiiz:

counter strike 1.6?

Nah vill inte köra de, då kommer jag inte kunna sluta
btw, behöver inte vara online spel.

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem

soldier of fortune 2?
vampire masqurade bloodlines 2!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

SWAT Spelen?

Permalänk

Men soldier of fortune kommer den väl inte äns klara på low ? Vampire ska jag kolla upp!

Swat ska också kollas.

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Entusiast

Half life 1, 2 + episodes (Behöver ju inte köras på max detalj)
Portal (Behöver inte köras på max detalj. Ej action/vapen, men ett bra FPS pusselspel)
Quake 2
Unreal 1, 2
Unreal Tournament 2004 (Multiplayer, kan vara kul som singleplayer mot bottar, i story mode)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Call of duty 1 & 2 är bra roliga som fan, bra gjorda för att va gamla oxå!

Visa signatur
Permalänk

Googla på sauerbraten! Kräver enbart OpenGL (har ingen aning om ditt grafikkort klarar det...?). Rekommenderar att du kör "insta ctf" då det är det som egentligen är roligt

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Skrivet av Penix.se:

soldier of fortune 2?
vampire masqurade bloodlines 2!

Skrivet av Konve:

SWAT Spelen?

Skrivet av ygd3n:

Call of duty 1 & 2 är bra roliga som fan, bra gjorda för att va gamla oxå!

Just de, hade glömt cod 1,2 x)

Tack för alla svaren iaf!

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem

Cod 2 är förvånadsvärt krävande, Red Orchestra är coolare om man är inne på ww2 spel.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Minns att jag lirade COD4 på 6800 och en P4 3.4ghz

Permalänk
Medlem

wolfenstein är väl inte så krävande heller?

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Cod 2 är förvånadsvärt krävande, Red Orchestra är coolare om man är inne på ww2 spel.

Red orchestra är bättre men jag vet att jag spelade cod 2 och cod 4 battlefield 2 och 2142 på min gamla dator med p4 2,5ghz 1gbram och 7600gs så tror inte att cod 2 blir något problem.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Soldier of Fortune 2. Det kommer fungera bra. Ghost Recon, Rainbow Six: RS, Splinter Cell 1-3, Halo CE, Return of Castle Wolfenstein, Hitman, Painkiller.

Visa signatur

åhoj

Permalänk

Battlefield Heroes, inte så seriöst men ganska roligt och dessutom gratis.

Permalänk
Medlem

Om du klarar Battlefield 2 så är moden project Reality att rekommendera!

Permalänk
Medlem

Cod4? Lirda fan cod 4 på min gamla AMD 64 3400+ o Gforce 6800

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W

Permalänk
Medlem

Soldat!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Day of Defeat: Source !

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

Bf 1942, bf vietnam, bf2, rainbow six serien ? , half life, DoD, CoD 1 2 3 4, L4d ................ Steam Search

Visa signatur

Book 13"

Permalänk
Medlem

Doom, Hexen etc

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Du kan i princip spela alla spel som kom ut runt 2004.... Om du kollar på första sidor i den här tråden http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/280200-hu... så ser du vilka spel som var mest populära på den tiden.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Om du gillar Quake så finns ju dom gamla Quake spelen som din dator borde klara av..

Det finns ju även ett nyare Quake spel som är helt gratis online spel.
QUAKE LIVE

Permalänk
Avstängd

MOHAA va ju asballt

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Call of duty mw2!

Min dator kan köra det (kolla sign, lägg till hd3600 pro (agp) så har du min dator;))
kör på en WXGA-skärm (1280x768) och det flyter på bra (ännu bättre i starterna av matcherna nu tack vare ssd.:)

Permalänk
Medlem

Vietcong
Return to Castle Wolfenstein
No One Lives Forever
Half Life

Permalänk
Medlem

Quake 3 Arena!

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

DOOM3, Far Cry, De flesta COD spelen.

EDIT: Alla Medal Of Honor spelen fram till Pacific Assault.

Permalänk
Medlem

Den där datorn var ju bra för typ 5år sedan dvs alla spel innan 2006-2007 borde funka utan problem. Jag hade en liknande dator för typ 5år sedan (X800XL 256mb, AMD 3200, 1gb) och kunde nästan maxa spel som HL2 och Farcry i 1280x1024.

Bryr du dig inte så mycket om grafik borde även många nya spel funka, kolla bara på systemkraven tex som Bioshock och är du osäker testa demot. Vissa spel skalar bra också, testade att lira Crysis med mina gamla delar för något år sedan vilket ändå gick rätt hyfsat att spela med sänkta inställningar. Nvidia 6-serien tror jag även hade stöd för shader model 3.0, dvs spel som Rainbow Six Vegas mm borde också gå att spela.

Aja lite rekommendationer då:

Riddick Escape from Butcher Bay
Doom 3
Far Cry
Orange box (kan bli problem i TF2 med 32players)
Unreal & UT spelen
Battlefield spelen (-BFBC2 kommer nog inte funka)
Operation Flashpoint
System Shock 2
Deus Ex
Ghost Recon spelen
Rainbow Six spelen
Swat 4
F.E.A.R
Stalker Shadow of Chernobyl (dem andra spelen kanske går att lira också)
No one Lives Forever 1 & 2
Alien Vs Predator 1 & 2
Call of Duty spelen
Left 4 Dead 1 & kanske även 2 men risk att det kommer gå rätt segt i båda spelen.
Blood
Duke Nukem 3D