Acer Aspire M5910 - Core i7 860 2.8 GHz

Permalänk

Acer Aspire M5910 - Core i7 860 2.8 GHz

Absolut sista tråden nu, jag lovar

Klarar denna datorn WoW och FSX på högsta grafiska nivån?

Misco.se - Acer Aspire M5910 - Core i7 860 2.8 GHz

Har hört att den ska vara en av de bättre datorerna just nu om man inte bygger själv! Men tänkte höra om ni tror den klarar det först.

Om den klarar spelen utan problem på hösta nivån så köper jag den. Vill inte höra något om att jag kan få bättre dator om jag bygger själv osv till samma pris. Utan jag vill bara ha ett konkret svar om den pallar trycket eller ej!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Inte läst dina ev. tidigare trådar, men får man fråga varför du köper märkesdator?

Inet har ju möjlighet att bygga ihop valfria delar som man väljer själv.

Permalänk
Medlem

om du nu vill ha en färdigbyggd dator så skulla jag kolla på Inet.se. De har en serie som heter Taurus och som lär vara bra. kolla in dem...

Permalänk
Medlem

Ett förslag som byggs utav inet. Intel baserat

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/bygge2.jpg

Ett annat, AMD baserat. Byggs också utav inet.

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/bygge3.jpg

Permalänk

Den kmr palla det,MEN,Tycker absolut inte du ska köpa en ACER dator,Märkes datorer är SKIT rent ut sagt.
Inet Taurus Extreme Gamer GTX460 - Inet.se Kolla på den,Säkert 100x Bättre + billigare.

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Medlem

Annat förslag

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/aaa1.png

Permalänk

Enda anledningen till att jag köper märkesdatorer är att jag inte är helt insatt på att bygga eget. Har aldrig gjort det förut och känner mig allmänt förvirrad. En Märkes dator känns säkra men felet med märkesdator är att de flesta bolagen sätter in massa skit som tex HP. Men Acern ser bra ut jämfört med det flesta som inte är hopbyggda.

Sen har jag ingen aning om inbyggt nätverkskort ingår i köp av byggda datorer? Integrerad nätverk innebär inbyggd eller? och då kan man ansluta trådlösa nätverk till det?

Sen Chassi till datorerna ser ej tillfredsställande ut och jag känner att jag inte kan lita på bygget. Jag tar det säkra för det osäkra men det innebär inte att man kan få en bra dator iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pokershark:

Enda anledningen till att jag köper märkesdatorer är att jag inte är helt insatt på att bygga eget. Har aldrig gjort det förut och känner mig allmänt förvirrad. En Märkes dator känns säkra men felet med märkesdator är att de flesta bolagen sätter in massa skit som tex HP. Men Acern ser bra ut jämfört med det flesta som inte är hopbyggda.

Sen har jag ingen aning om inbyggt nätverkskort ingår i köp av byggda datorer? Integrerad nätverk innebär inbyggd eller? och då kan man ansluta trådlösa nätverk till det?

Sen Chassi till datorerna ser ej tillfredsställande ut och jag känner att jag inte kan lita på bygget. Jag tar det säkra för det osäkra men det innebär inte att man kan få en bra dator iaf

Jag uppfattar det som att du missat att i alla fall jag har lagt till byggnation hos inet (de sätter ihop allt åt dig & installerar win7 samt drivrutinerna till datorn + att garantin blir 2år istället för 1år). Sen är det mer kräm i våra ihop plockade paket än i Acer burken.
Faller inte chassit dig i smaken kan du välja valfritt efter egen smak och lägga till istället för FD R3, som ska vara både tyst och stilren
Angående nätverkskort så är det inbyggd i moderkortet ja, dock inte trådlöst. Så behöver du trådlöst får du köpa till ett nätverks kort med, alt. köra med ett usb-baserat trådlöst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pokershark:

Alltså, Acern du har valt har inte inbyggt trådlöst. Utan bara direkt-koppling med TP-Kabel.

Och Fractal Design Define R3 är säkerligen mer gediget än vad en OEM dator skulle vara. Men där väljer du och vrakar själv.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pokershark:

Absolut sista tråden nu, jag lovar

Klarar denna datorn WoW och FSX på högsta grafiska nivån?

Misco.se - Acer Aspire M5910 - Core i7 860 2.8 GHz

Har hört att den ska vara en av de bättre datorerna just nu om man inte bygger själv! Men tänkte höra om ni tror den klarar det först.

Om den klarar spelen utan problem på hösta nivån så köper jag den. Vill inte höra något om att jag kan få bättre dator om jag bygger själv osv till samma pris. Utan jag vill bara ha ett konkret svar om den pallar trycket eller ej!

Tack på förhand!

*Fick hem en sån igår, och yesbox den kommer palla trycket rätt bra....... Men som sagt finns bättre för slanten ! Inte direkt billig, eller jo det va den visst det Host host

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk

Du har fått mycket bättre förslag här i tråden, så köp för guds skull inte Acern..