Linksys startar inbyteskampanj

Permalänk
Melding Plague

Linksys startar inbyteskampanj

Mellan den 16 augusti och den 30 september pågår en inbyteskampanj där svenska kunder erbjuds 25 procent rabatt vid köp av en ny router mot att den gamla lämnas in för återvinning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Åhå! Ska lätt byta in min WRT54G!

Permalänk

Superbt initiativ! Blir nog en ny router på kuppen.

Permalänk

Smart! reklam, miljötänk och rabatt. Blir ju nästan inte bättre

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Men om jag har TVÅ routrar att byta in då?

Och måste de va Linksys router man byter in?

Och vilka butiker här i sverige kommer följa detta? Inet.se?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Men om jag har TVÅ routrar att byta in då?

Och måste de va Linksys router man byter in?

Och vilka butiker här i sverige kommer följa detta? Inet.se?

"Mer information om kampanjen finns på Ciscos webbplats."

Permalänk
Medlem

Enligt deras hemsida så kan man göra inbyten vid följande butiker : Media markt, webhallen och inet.

Permalänk
Medlem

Känns nästan lite för bra för att vara sant, men är väl bara att köra på och slänga in sin gamla D-link och se vad dom säger

Frågan är vilken av dom två man ska ta bara...

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Men om jag har TVÅ routrar att byta in då?

Och måste de va Linksys router man byter in?

Kan anta att du får köpa 2 separata routrar för -25% på varje... Logiskt tänkt men vet ej.

Det står i den korta notisen om vilken sorts router det måste vara

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Åhå! Ska lätt byta in min WRT54G!

Sälj den istället, du får flera hundra för den om iom dd-wrt.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Skrivet av zeus:

Sälj den istället, du får flera hundra för den om iom dd-wrt.

Nja, jag vet inte, detta känns som en bra idé.

Permalänk
Hedersmedlem

Fan vad fint och det står ju inte upp till 25% som många andra butiker brukar skriva.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Inaktiv

Asch, har ju redan en 320. För de som undrar så finns stöd för 320 i dd-wrt, 160 är det lite kinkigare med, alla hårdvarurevisioner utom 2.0 stöds.

Permalänk

Ett ungefärligt pris baserat på inets webshop.
WRT160N: 595 - 25% = 446.50 kr
WRT320N: 849 - 25% = 636.50 kr

Låter inte alls illa, kanske byter in min router själv

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Jag har nån gammal jäkel som jag fick från Glocalnet (fick, dom ville ej ha tillbaka den) som är av märket Thomson.. kan jag då stampa in på Webhallen med denna?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mille666:

Jag har nån gammal jäkel som jag fick från Glocalnet (fick, dom ville ej ha tillbaka den) som är av märket Thomson.. kan jag då stampa in på Webhallen med denna?

Det finns inget som säger att du inte kan

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Är dom bra? Trådlösa?

Permalänk

Går det att skicka in till nätbutikerna eller är det markbutik som gäller? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Någon som är bra på routrar och kan säga i korta ord vad det egentligen är för skillnad på dessa?

Den jag har nu hänger sig titt som tätt så att måste manuellt starta om den genom att dra strömmen och vänta någon minut...jättedrygt.

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Bebopp:

Någon som är bra på routrar och kan säga i korta ord vad det egentligen är för skillnad på dessa?

Den jag har nu hänger sig titt som tätt så att måste manuellt starta om den genom att dra strömmen och vänta någon minut...jättedrygt.

WRT320N är det du ska ha. Gigabitnätverk och dualband.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Linksys gör bra produkter i allmänhet. Är ni sugna på ny router så tycker jag ni ska slå till.

Det negativa med Linksys är dock att det uppenbarligen struntar i att uppdatera drivrutiner till många av deras produkter. Sitter själv på ett trådlöst PCI-nätverkskort, som än idag saknar, officiella fungerande drivrutiner för win7. Nu hittade jag iofs externa drivrutiner på nätet. Inte direkt att man förväntar sig sådant slarv från ett företag som Linksys/Cisco. Illa.

Permalänk

För er som undrar är detta skillnaderna: Jmfr - Inet.se

Permalänk
Medlem

Jag sitter med WRT320N sedan ett par månader och den har fungerat klanderfritt hela tiden. Den gör det den ska och är snygg på samma gång. Vad mer kan man begära? Det enda negativa är att damm syns tydligt på den.
Jag hade visserligen problem med den medföljande guiden som skulle hjälpa mig med konfigureringen. Den hävdade att jag inte hade en ethernet-port i datorn och vägrade därefter att fortsätta. Men det löste sig med hjälp av Google och manuell konfigurering.

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad WRT320N kostar hos Mediamarkt?:)

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Jag blev lite sugen på WRT320N-routern så jag kikade runt lite efter reviews.

Hittade en som var på fyra sidor här åtminstone: Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router Reviewed - SmallNetBuilder

Problemet som många review-sajter benämner är att man måste välja antingen 2.4ghz eller 5ghz-bandet. Om inte jag kommer ihåg fel så innebär det att man måste ha en renodlad miljö med 54mbit-enheter eller 300mbit-enheter då man bara kan välja ett läge. Något som kommer ihåg det där kan gärna få kommentera om det är rätt eller fel. Annars hade jag tänkt svänga förbi Mediamarkt här i Västerås i morgon för att se priser och eventuellt köpa en, kan återkomma efter det med mina resultat för de som ville veta

Permalänk
Medlem

Jag hatar routrar!
Men,, är ganska nöjd med 320N ändå, även om jag fick skruva upp den, upp och ned på väggen, för att kablarna skall hänga neråt.

Permalänk
Medlem

Är det ingen som kör WAG320N? Jag har iaf en sån och den är riktigt smidig. Har allt som WRT320N har men den har även ADSL-modem.

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk

Måste man byta in den direkt i en fysisk butik måntro? Har en bit till närmsta Mediamarkt/Inet/Webhall

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebopp:

Någon som är bra på routrar och kan säga i korta ord vad det egentligen är för skillnad på dessa?

Den jag har nu hänger sig titt som tätt så att måste manuellt starta om den genom att dra strömmen och vänta någon minut...jättedrygt.

Svårt att säga vad som kan vara felet med just din router, eftersom det inte nämns vilket märke du kör med.

Hur som helst har jag en Linksys WRT160NL och den hade samma symptom som din + att throughputen var löjligt låg (45 MBit ner av 100 möjliga) och minskade när den stod på... Uppdaterade firmware till dd-wrt, och vips så funkar allt klockrent! Prova det om du har en router som stöder det. Annars så skulle jag köpt 320:n, men jag litade på säljaren tyvärr...

Visa signatur

"We don't stop playing because we get old, we get old because we stop playing" --George Bernard Shaw

Permalänk
Medlem

Vänta..

Jag har en från thomsom som är både modem och router i ett. kommer jag kunna byta denna?

och kommer WRT320N funka bra då här, eller måste jag köpa ett modem också?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb