Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2010

Problem med kablar vid bygge!

Tjena!

Håller nu på att sätta ihop ett nytt moderkort, processor och minnen.
Allt har gått fint tills jag skulle koppla in en sladd (vet inte riktigt vad den kallas)
som går i fronten på chassiet, alltså power-on, hdd-LED och power- LED sladden så att säga till moderkortet.

Men kontakten från chassiet med power-on osv... Verkar inte passa moderkortets uttag.

Måste jag flytta på pinsen så att dem passar`?

Och om jag ska lägga upp bilder på hur kontakterna sitter hur gör jag då?

Jag har ett M4A785TD-EVO moderkort

Rock on!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Gotland
Registrerad
Jul 2006

Låter väldigt konstigt att kontakterna inte passar!
Gå in på fuskbugg.se välj laddaupp nu välj filen tryck skicka. sen finns det en link under skicka tryck där så kommer du till bilden du laddat upp, linka sedan den bilden här.

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2009

Jag vet inte riktigt vad du har gjort med kontakten, men det enklase sättet att lägga upp bilder är att ladda upp dem på ImageShack® - Online Media Hosting

och sedan bara kopiera in länken i forumet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Zorobay:

Jag vet inte riktigt vad du har gjort med kontakten, men det enklase sättet att lägga upp bilder är att ladda upp dem på ImageShack® - Online Media Hosting

och sedan bara kopiera in länken i forumet.

tycker fuskbugg är lättare

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2010

Jag hittade en temporär lösning så att jag kan starta den

Men jag har ett nytt problem nu, så jag ska starta en ny tråd...

Rock on!