MSI börjar sälja skrivbordsdator med 1080p, 3D och multi-touch

Permalänk
Melding Plague

MSI börjar sälja skrivbordsdator med 1080p, 3D och multi-touch

MSI Wind Top AE2420 3D är först i världen med att en kombinera högupplöst skärmpanel med stereoskopisk 3D och multi-touch i en kompakt allt-i-ett-dator.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

"Högtalare 2x 5 W 7.1-högtalare samt 10 W subwoofer med THX Trustudio Pro."
Två stycken 7.1-högtalare? Bra jobbat. THX, dessutom. Tror min lokala biosalong ligger i lä här...

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Undrar hur bra 3D-gaming är med ett ATI kort, såg det där med högtalarna och facepalmade

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Kanske inte den bästa fps med det kortet och 3d?

Permalänk
Medlem

16000:- för en dator med sketen tn-panel, tar hellre en 27" iMac för 500:- mer..visserligen i3a men ack så mycket snyggare.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Hedersmedlem

Saftigt pris

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Snygg men verkar presandamässigt sorgligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Snygg men verkar presandamässigt sorgligt

Prestandan är i klass med vilken laptop som helst?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Patetiskt!

Apple har redan gjort detta, kan de inte bygga in tandborste och rakapparat när de ändå håller på?

Permalänk
Medlem

Är man sugen på en mindre "bärbar" dator kan ju detta vara nått istället för en bärbar.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Medlem

De har kommit en bra bit på vägen tycker jag ändå. Nog den bästa modellen har jag sett från andra tillverkare än Apple.

Hade nog hellre tagit Apples 27" iMac modell istället för 18.000 (studenrabatt på i5 760 modellen) ifall jag skulle lägga ut en sådan stor summa.

Permalänk

Har man extremt liten lägenhet så kan väl såna här datorer vara bra, men annars kan man ju få en riktigt bra laptop eller extremt bra desktop för de pengarna.

Permalänk
Medlem

Varför i 16:9 ?
Suck!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

inget speciellt för mycket pengar

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk

sist jag kolla hade inte amd 3D, så hur går detta ihop?

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

hade hellre köpt en imac isf och jag hatar apple.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Jag undrar vilket 3D drivare paket dom inkluderar då det är ATi Kort.

TriDef eller iZ3D? Hur som helst är det inte buggfritt 3D. Förhopningsvis så får detta iallfall fart på dessa två alternativ at förböttra sina program med support och funkonalitet. Om det inte fungerar blir det massa klagomål på MSI som sedan går vidare och klagar på utvecklarna att fixa drivrutinerna.

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Prestandan är i klass med vilken laptop som helst?

Men är det en laptop ?

Permalänk
Medlem

Varför grått? Det är så ute...

Att apple nästan är de enda som kan designa förvånar mig.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av duck_the_hitman:

sist jag kolla hade inte amd 3D, så hur går detta ihop?

Länge sedan du kollade? Finns redan nu lösningar, även om det inte är lanserat som en färdig produkt.
3D films and games with glasses from ATI before Christmas - DigitalVersus

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Kul att läsa ati 5730 , core i 5 650, och en 23" skärm. på 180 w. det är imponerande. någon som vet något om vad den får i exempelvis 3d mark vantage eller liknande prog ?

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Men är det en laptop ?

Nej, men vad säger att den ska jämföras med en "vanlig" - stationär dator?

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Länge sedan du kollade? Finns redan nu lösningar, även om det inte är lanserat som en färdig produkt.
3D films and games with glasses from ATI before Christmas - DigitalVersus

mycket belåten att läsa detta. på tiden AMD gjorde något åt denna situation!
men som skrivet är det inte tillgängligt än.
ja, jag känner till iZ3D, och det är ett skämt till teknik, både hardvaru- och mjukvarumässigt.
så fortfarande, sist jag kollade hade nvidia den ENDA acceptabla lösningen.

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant om den inte kostat som en 27" iMac. Hade varit 100% klockren under 13000 kronor.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Som iMacägare kan jag bara säga: "Sött, kul att ni försöker. Nästa gång kan ni ju anlita en designer också och inte bara ingenjörer."
Men design åsido; hur är det tänkt att man ska använda multitouch på en skrivbordsdator?
Det är ju inte speciellt ergonomiskt att sitta och röra skärmen hela tiden. Enda användningsområdet jag kan se för touchskärmar är på ställen där man inte vill använda mus och tangentbord t.ex. mässor.

Vad hade ni använt touchfunktionaliteten till?

Multitouch är så jäkla hype:at men jag har inte sett något riktigt bra användningsområde för skrivbordsdatorer (eller ens laptops) som kommer att få det att bli en mainstreamteknik på dessa produkter. På iPhone och iPad är det dock mumma

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Musikälskare

Hmm förstår inte hur de har tänkt här

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Sjukt ful, hur svårt ska det vara att göra något som är snyggt?

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

lite för dyr, men trots allt ett hyfsat alternativ till imac

Permalänk
Medlem

alldeles för dyr runt 8500:- skulle vara bra.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |