Permalänk
Medlem

Byter nätaggregat

Jag har kört med ett ACE nätagg länge nu, som tur så var det många som sa att det sprängs och sånt skit. Trodde inte dom först sen börja folk länka till testet swec gjorde på ACE nätaggregaten, och då tänkte man shit typ men men det är borta från burken nu i alla fall.

Byter nätaggregat

Permalänk

det nya ser inte mycket bättre ut

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

det nya ser inte mycket bättre ut

Precis. Vad är det för något?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatyrax:

Precis. Vad är det för något?

Det är ett nätagg från märket ISO, och att de ligger på 420 w och jag är ingen elektriker. Så vet inte exakt hur bra det är men det är nog mycket mindre chans att jag får min dator helt jävla kortslutet.

Permalänk

Att du vågar byta ut nätagget mot ett som du inte vet ett skit om är en gåta för mig...

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Våger inte kalla ditt "nya" agg för nytt, såg inte så värst bra ut

Aja, om de är bra, lacka om de för guds skull, grått och trist

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Starchild333:

Det är ett nätagg från märket ISO, och att de ligger på 420 w och jag är ingen elektriker..

Du kan se på sidan av agget hur bra de är, alltså hur t.ex +12v osv är

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Att du vågar byta ut nätagget mot ett som du inte vet ett skit om är en gåta för mig...

Haha är nog mindre chans att det händer nåt och det är ingen dator för 10000:-

Skrivet av ygd3n:

Våger inte kalla ditt "nya" agg för nytt, såg inte så värst bra ut

Aja, om de är bra, lacka om de för guds skull, grått och trist

Läs bättre ! ska kanske lackas ja.

Skrivet av ygd3n:

Du kan se på sidan av agget hur bra de är, alltså hur t.ex +12v osv är

Jo tack jag vet du men jag kan inte sånt så bra.

Permalänk
Medlem

Oerhört tveksam på om du gjorde datorn säkrare

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Faktumet att ett ISO 450w kostar $29 i USA får mig att tro att det inte skulle vara bättre än Ace, möjligtvis sämre...

ISO 450W Power Supply

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Faktumet att ett ISO 450w kostar $29 i USA får mig att tro att det inte

ISO 450W Power Supply

ISO är inte lika stort som ace du betalar ju mest för märket

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Oerhört tveksam på om du gjorde datorn säkrare

Ja du

Permalänk
Medlem
Skrivet av starchild333:

iso är inte lika stort som ace du betalar ju mest för märket

lol!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Okej.

Permalänk
Medlem

tror fan du bytte till ett sämre jag, och det hade 80mm fläkt ist för 120mm :/

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Gav dig en stjärna då jag fortfarande inte efter 24timmars grubblande kommit på varför du ens tänkte på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

tror fan du bytte till ett sämre jag, och det hade 80mm fläkt ist för 120mm :/

Så du tror att den är sämre bara för det sitter en mindre fläkt och kyler nätagg,visst den ger nog inte ut lika mycket energi som ace nätagg men jag tror nog att iso är mycket bättre kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enaze:

Gav dig en stjärna då jag fortfarande inte efter 24timmars grubblande kommit på varför du ens tänkte på detta?

OMFG! jag tog bort det nätagg för det är risk att moderkortet flyger åt helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starchild333:

OMFG! jag tog bort det nätagg för det är risk att moderkortet flyger åt helvete.

Och på vilket sätt tror du att det "nya" du satt i håller bättre? Bara för att folk säger att ace's nätagg suger så betyder inte det att ett 100W nätagg från 1995 håller bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enaze:

Och på vilket sätt tror du att det "nya" du satt i håller bättre? Bara för att folk säger att ace's nätagg suger så betyder inte det att ett 100W nätagg från 1995 håller bättre!

+1 Ett Corsair CX400 skulle ju klara biffen för 450kr eller vad det nu kostar och klara det bättre än alla andra i samma prisklass också. Det är antagligen lika stor risk att mobot pajar med ISO som med ACE, läste bara lite snabbt på en review och något de båda tillverkarna inte verkar klara av är korrekta specifikationer på lådan.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starchild333:

ISO är inte lika stort som ace du betalar ju mest för märket

Dagens bästa kommentar.. Ace är inget lyx märke som man får betala extra för.. Ace är typ som ICA´s Euroshopper i nättdels världen..

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enaze:

Och på vilket sätt tror du att det "nya" du satt i håller bättre? Bara för att folk säger att ace's nätagg suger så betyder inte det att ett 100W nätagg från 1995 håller bättre!

Du jag vet inte, märks att du har skillz på att läsa -.- 420 watt och så gammal är den inte.

Skrivet av tysonayt:

+1 Ett Corsair CX400 skulle ju klara biffen för 450kr eller vad det nu kostar och klara det bättre än alla andra i samma prisklass också. Det är antagligen lika stor risk att mobot pajar med ISO som med ACE, läste bara lite snabbt på en review och något de båda tillverkarna inte verkar klara av är korrekta specifikationer på lådan.

Tänkte kanske köpa den faktiskt, Ja du

Skrivet av Ac3R:

Dagens bästa kommentar.. Ace är inget lyx märke som man får betala extra för.. Ace är typ som ICA´s Euroshopper i nättdels världen..

Det märks att man inte ska slänga ut ett galleri på att man byter nätagg på sin dator. Men de kanske går bättre när man kan nåt om el, i mitt fall så kanske det var lite för tidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starchild333:

Du jag vet inte, märks att du har skillz på att läsa -.- 420 watt och så gammal är den inte.

Vill inte vara dryg på dig men det var bara ett exepel, och ja. Jag vet att du bara ville lägga upp ett galleri på något du gjorde, och vi måste ju få låta dig göra det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enaze:

Vill inte vara dryg på dig men det var bara ett exepel, och ja. Jag vet att du bara ville lägga upp ett galleri på något du gjorde, och vi måste ju få låta dig göra det!

Okej

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla är så jävla hårda... Jag tycker det var bra att du kastade ut Ace-agget. Även om det andra inte är av bra kvalité kommer det förmodligen åtminstone leva upp till specifikationerna, vilket var huvudanledningen varför Ace är så utdömt.

Tummarna upp från mig iaf! (y)

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Förstår inte varför alla är så jävla hårda... Jag tycker det var bra att du kastade ut Ace-agget. Även om det andra inte är av bra kvalité kommer det förmodligen åtminstone leva upp till specifikationerna, vilket var huvudanledningen varför Ace är så utdömt.

Tummarna upp från mig iaf! (y)

Det förstår inte jag heller.
Precis !