Garrys mod problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010

Garrys mod problem.

Jag satt och bygagde i 3h, sparade, stängde av datorn och gick och la mej.

Nu när jag öppnar min sparade mapp med sakerna så är allt no clipat, alltså allt jag spawnar ramlar igenom det "gamla". mega fail alltså.
tvp nya saker kan dock kollidera med varandra, men åker rakt igenom allt gammalt.

Hur fixar jag detta? Hur förhindrar jag detta från att hända igen?

HemmaBio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
UnRaid 6 Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 8GB RAM, 12TB HDD + 120GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 128GB], Xiaomi Redmi Note 3 Pro, Teclast x98 3G 64GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Apr 2009

Till att börja med var din text ganska svår att läsa.. Men så som jag förstår det så körde du single player och sparade hela banan ? har nämligen aldrig gjort detta så ingen aning vad som kan vara fel, men jag rekommenderar att du börjar använda "advance duplicator". Ett "tool" som man kan spara saker du bygger och tex ladda up dom på en annan server ( om de kör med adv dupe där också förstås!) och köra med dina saker där.

Lättaste sättet att få tag på adv dupe är att ladda ner det med wiremod (wiremod är också otroligt bra och finns många bra guider på youtube)
Här är en guide hur du kan ladda hem wiremod och adv dupe: Wiremod Svn Guide

Kan också rekommendera "garrysmod.org" och "facepunch.com", på garrysmod.org kan man ladda ner massor med skit till gmod, och facepunch är ett forum.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av genii:

Till att börja med var din text ganska svår att läsa.. Men så som jag förstår det så körde du single player och sparade hela banan ? har nämligen aldrig gjort detta så ingen aning vad som kan vara fel, men jag rekommenderar att du börjar använda "advance duplicator". Ett "tool" som man kan spara saker du bygger och tex ladda up dom på en annan server ( om de kör med adv dupe där också förstås!) och köra med dina saker där.

Lättaste sättet att få tag på adv dupe är att ladda ner det med wiremod (wiremod är också otroligt bra och finns många bra guider på youtube)
Här är en guide hur du kan ladda hem wiremod och adv dupe: Wiremod Svn Guide

Kan också rekommendera "garrysmod.org" och "facepunch.com", på garrysmod.org kan man ladda ner massor med skit till gmod, och facepunch är ett forum.

Du förstod alldeless rätt!

Jag har redan de toolsen, skaffat på precis det sättet du sa
Men ska kolla om jag kan duplicera den då, och fall den blir solid igen

Dock är det lite konstigt, den går inte att ta bort med remover och inte heller flytta på med den antigravitations saken, vad den nu heter.., den man flyttar och snurrar saker med i vanliga fall

HemmaBio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
UnRaid 6 Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 8GB RAM, 12TB HDD + 120GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 128GB], Xiaomi Redmi Note 3 Pro, Teclast x98 3G 64GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Apr 2009

som sagt, aldrig sparat hela banan så vet inte vad som händer =/