Permalänk
Medlem

Vad vill ni jobba med?

Notera: Då menar jag REALISTISKA jobb.

Som sagt enkelt - vad skulle ni vilja ha för jobb? Strävar ni efter det/kommer ni sträva efter det?

Jag själv har länge velat satsa på en karriär som Polis. Enda jag gjort just nu för att "förbereda" är att jag läst Socialpsykologi på Universitetet.

Just nu jobbar jag, då det krävs arbetserfarenhet för att de ska vilja ha en också. Och när jag skaffat körkort ska jag börja ansöka. Så kommer antagligen jobba tills jag blir accepterad och kan börja plugga till det.

Men skriver även denna tråden då jag kanske blir inspirerad och motiverad till att ansöka om någon annan utbildning som låter rolig. Alltid bra att haft koll på det mesta.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

Jag pluggar speldesign och grafik och vill bli speldesigner, 3d-grafiker eller spelproducent, helst utomlands, iaf ett tag.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Drömmen vore att bli rymdtekniker, men vägen dit är lika lång som vägen till slottet. Vissa personer passar helt enkelt inte till att söka vissa jobb och jag är alldeles för lättdistraherad för att lyckas avsluta någon sådan utbildning. Kanske, kanske, om jag tar ett steg i taget.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag vill averka en hel drös jobb innan jag förtidspensionerar mig stenrik vid 35!
Alla är väl iofs inom samma område:

VFX supervisor
Lead compositing artist
Lead lightning artist
Lärare/föreläsare

Finns säkert massa mer som jag inte kommer på nu, vissa är mer realistiska än andra.

Permalänk

Jag vill syssla med att utveckla moderkort, speciellt de som är riktade till överklockare. Får vänta tills jag är färdig med elektroteknik först dock.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem

Syssla med nätverkssäkerhet tycker jag låter kul. Får se hur det blir när jag kan börja söka profil.

Permalänk
Medlem

Jag vill bygga små hjulburna och energieffektiva hus och utveckla idéer om lokal bränsleproduktion.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bra fråga, har inte en aning men ordningsvakt/väktare eller liknande vore kul att prova på iaf.. Sen vad som faktiskt är realistiskt och vad jag kommer jobba med vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag vill jobba som någon slags konstruktör. Helst inte vid en dator eller på ett kontor hela dagarna.

Pluggar nu maskinteknik så det känns inte helt fel. Oavsett så har jag nog inte målat in mig i ett hörn, när jag väl har tagit examen.

Permalänk

Jag skulle hemskt gärna vilja jobba som yrkeschafför, dietist, ingenjör eller "liknande". Det börjar fan bli dags att välja.

Permalänk
Medlem

Jag vill bli svetsare och helst jobba utomlands på nått större projekt.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Jobba som någon sorts analytiker inom något roligt område på någon bank i London eller New York, arbetar på det med utbildning och arbetslivserfarenheter just nu :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Någon form av strategisk rådgivare i intressanta företag skulle vara kul eftersom jag verkar passa för det många verkar ha svårt för, att gradera betydelse.

Men det är inget jag direkt strävar efter även om det är något jag kanske realistiskt skulle kunna satsa på. Det finns så mycket som är kul att det känns svårt att säga något specifikt.

Jag gillar varierande arbete och jag kommer aldrig att spendera hela dagarna i en mindre lokal, typ affär eller kontor så där går en jäkla massa jobb bort. Sedan vill jag kanske lite ofint slippa allt för mycket ansvar men det tror jag i princip alla egentligen vill. Det låter kanske bättre att säga att jag vill få ihop ordentligt med pengar.

Polis är säkert också kul så länge man har en bra tjänst men det känns av någon anledning svårare att bli än högavlönad företagsrådgivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jag tror jag vill jobba som någon slags konstruktör. Helst inte vid en dator eller på ett kontor hela dagarna.

Pluggar nu maskinteknik så det känns inte helt fel. Oavsett så har jag nog inte målat in mig i ett hörn, när jag väl har tagit examen.

Jag hade också tyckt det varit roligt och jobba som konstruktör, som inte sitter vid datorn hela dagarna. Har väll en tanke om att läsa något liknande också, men just nu är jag så trött på skolan efter studenten.

Permalänk
Medlem

Projektledare, trafikledare. Någonstans där man har "hand om" folk under sig och ser till att allt flyter på. Just nu kör jag tunga transporter så trafikledare är inte helt otänkbart... om ett tag...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Bara jag får pengar för att flyga flygplan så är jag nöjd.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Hehe, om man ändå haft perfekt syn så hade det helt klart vart något jag försökt bli.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Hehe, om man ändå haft perfekt syn så hade det helt klart vart något jag försökt bli.

Du behöver inte perfekt syn för att bli trafikpilot. Bara du har korrigerat perfekt syn så går det bra, antingen via glasögon, linser eller operation.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jobba utomlands med större företagsprojekt. Exempel hur man kan bygga ut företagen, öka deras inkomster, utveckla deras it-system mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Bra fråga, har inte en aning men ordningsvakt/väktare eller liknande vore kul att prova på iaf.. Sen vad som faktiskt är realistiskt och vad jag kommer jobba med vet jag inte.

enkelt fixat ska du bli ov så är tipset att du bekostar polisens utbildning ca 7000kr, finns alltid behov för en med behörighet. Väktare ska du absolut inte bekosta själv utan sök till de stora bolagen så bekostar de din utbildning om de har behov, seccen har iaf en egen test på 400 frågor som du måste klara men det är knappast avancerat, men nog kan man sikta högre än väktarslusk här i livet, lönen är dock helt ok, jag har närmare 140kr i timmen i grundlön så det funkar, jag tror man börjar på 110kr nuförtiden

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Du behöver inte perfekt syn för att bli trafikpilot. Bara du har korrigerat perfekt syn så går det bra, antingen via glasögon, linser eller operation.

Jag saknar djupseende, då borde inte pilot gå att bli. Svårt och se avstånd osv.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Jag saknar djupseende, då borde inte pilot gå att bli. Svårt och se avstånd osv.

Ja det blir ett hinder tyvärr.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Idag kom jag på vad jag vill bli! Funktions/konstruktions testare på något bilföretag Kommit på mig själv att jag ALLTID testar knappar, rattar, luckor förvaringsutrymmen m.m. när jag sätter mig i en ny(för mig) bil. Att farsan byter tjänstebil efter 1.5 år har ju inte hjälpt. Vad kan man göra för att uppfylla denna yrkesväg nu då? Vilken ingenjörs linje är bäst?

Permalänk
Avstängd

Har precis påbörjat en högskoleutbildning, men vet inte riktigt om jag "vill" jobba med det. Jag är dock duktig på matte, teknik och sånt så det känns ju mest logiskt att jobba med något inom detta (därav valet av utbildning).

Skrivet av Cloudstone:

Bara jag får pengar så är jag nöjd.

Fixed

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Utbildar mig till systemutvecklare så något inom det... kanske som konsult på IBM eller liknande.. helst med en lön 40-50k/mån

Permalänk

När jag var mindre ville jag bli läkare, nu lutar det mer åt elektriker

Visa signatur

CM 690 II Advanced | Corsair 650W | Intel i5 760 | Hitachi Deskstar 1TB | ASUS P7H55 | Corsair 2x2 GB 1600 Mhz | nVidia GTX 470 |

Permalänk
Medlem

Något i stil med egen företagare/entreprenör. Jag vet inte i vilken bransch eller område, men jag har alltid velat skapa något eget!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Jag vill bli någon slags elektroingengör. Ska söka till elektroteknik om nått år när jag ska börja plugga, så det borde inte vara en orealistisk dröm.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Jag ville bli mäklare så en polare och jag drog igång ett företag och hyr en lokal mitt i centrum. Så nu är jag mäklare

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sentenced:

enkelt fixat ska du bli ov så är tipset att du bekostar polisens utbildning ca 7000kr, finns alltid behov för en med behörighet. Väktare ska du absolut inte bekosta själv utan sök till de stora bolagen så bekostar de din utbildning om de har behov, seccen har iaf en egen test på 400 frågor som du måste klara men det är knappast avancerat, men nog kan man sikta högre än väktarslusk här i livet, lönen är dock helt ok, jag har närmare 140kr i timmen i grundlön så det funkar, jag tror man börjar på 110kr nuförtiden

Oh nice med svar, tackar:).
Jo, hörde samma sak av en polare idag ang. väktarutbildning. Det låter mer och mer intressant

Känner att jag inte riktigt vet vad jag vill jobba med i mitt liv och tycker det är svårt, dessutom har jag inte universitet/högskoleutbildning heller då skolan ibland är lite jobbigt imo.

Vore kul om man fick lite mer respons från väktare eller ordningsvakter här på forumet!, skulle hjälpa en hel del tror jag.

Skrivet av H-can:

Jag ville bli mäklare så en polare och jag drog igång ett företag och hyr en lokal mitt i centrum. Så nu är jag mäklare

Najs! Då vet jag vart jag ska vända mig om jag flyttar till Huskvarna nångång haha.