Speldator + skärm. Bra Paket?

Permalänk
Medlem

Speldator + skärm. Bra Paket?

Ska köpa ny dator snart.
Är detta en bra dator?
Ska man byta chassie till fd r3?
Byta skärmen?
(edit) Är grafikkortet bra eller ska man gå upp lite?
Spelar tf2, cod mw2 och bf bc2.

Permalänk

Ser mycket bra ut!
Chassit är en smaksak, båda är bra chassin så du får välja själv vilket du tycker är snyggast. R3 är nog lite tystare då det även är ljuddämpat.

Skärmen kommer du säkert bli nöjd med, kör själv på 24" versionen och är mycket nöjd. Prisvärdare skärm är svårt att hitta!

Permalänk

Väldigt bra val där skulle nog satsa på 24" versionen då den inte är så mycket dyrare

Permalänk
Medlem

F3 är tystare men kyler sämre. Tycker grafikkortet känns bra balanserat. Ser bra ut men personligen skulle jag själv struntat i Crossfire moderkort och kört ett moderkort med USB 3.0 istället men det där är en smaksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

F3 är tystare men kyler sämre. Tycker grafikkortet känns bra balanserat. Ser bra ut men personligen skulle jag själv struntat i Crossfire moderkort och kört ett moderkort med USB 3.0 istället men det där är en smaksak.

Kan du tipsa om ett bra mobo med usb 3 men jag skulle gärna kunna utöka med ett kort till i framtiden om det går.
Funkar detta?
Asrock P55 Deluxe3 - Inet.se

Permalänk
Skrivet av Gsson113:

Kan du tipsa om ett bra mobo med usb 3 men jag skulle gärna kunna utöka med ett kort till i framtiden om det går.
Funkar detta?
Asrock P55 Deluxe3 - Inet.se

Verkar vara ett schysst kort för priset, kör på det!

Permalänk
Medlem
Citat:

P7P55D har bara 16x och 4x läge, så det är knappt ett Crossfire moderkort. ASROCK kortet däremot stöder 8x 8x i både SLI och CFX.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk

Funderar på att inhandla liknande system så kanske går bra om man lånar tråden Är Asrock P55 Deluxe3 kortet något att ha eller bara kina skräp?

Permalänk
Medlem

Hade jag varit dig så hade jag kört på denna skärmen Komplett.se - BenQ 24" LCD G2420HD

Visa signatur

Intel i5 2500k @ 4.5GHz • MSI Z68A-GD65 • Asus GTX 580 DirectCU ll 930/2100 1.125v • Corsair Vengeance 16GB • Kingston HyperX 120GB SSD • WD 1TB • Corsair H80 • Corsair HX 1050W • Cooler Master HAF X

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Funderar på att inhandla liknande system så kanske går bra om man lånar tråden Är Asrock P55 Deluxe3 kortet något att ha eller bara kina skräp?

Det är nog ett bra kort, så det ska nog inte vara några problem.