Permalänk
Medlem

Studiebidrag, när ?

För er som går gymnasium, hur är det med studiebidraget ?

Får man de sista augusti eller sista september ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du får det i slutet av september.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Olika skulle jag tro. Beror på - om du fick i juni får du i September. Om du inte fick så får du i Augusti.

Om du inte vart lat hade du skaffat sommarjobb och haft massvis med pengar i nuläget. Hade en sommarjobbare på mitt jobb, skrapade ihop 17 800 på 4 veckor, oskattat.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Är det också något som beror på? Jag trodde CSN hade samma system i hela sverige, att man får i juni och sen september.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Olika skulle jag tro. Beror på - om du fick i juni får du i September. Om du inte fick så får du i Augusti.

Om du inte vart lat hade du skaffat sommarjobb och haft massvis med pengar i nuläget. Hade en sommarjobbare på mitt jobb, skrapade ihop 17 800 på 4 veckor, oskattat.

Har inte varit lat i sommar, har jobbat, 11k som ska gå till körkort + att man köpt bil, så nej, ja är inte lat

Undrar bara eftersom man kanske vill ha pengar till hyran så man slipper betala så mycket själv

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av kwame:

Olika skulle jag tro. Beror på - om du fick i juni får du i September. Om du inte fick så får du i Augusti.

Om du inte vart lat hade du skaffat sommarjobb och haft massvis med pengar i nuläget. Hade en sommarjobbare på mitt jobb, skrapade ihop 17 800 på 4 veckor, oskattat.

Duktig sommarjobbare dårå.
Blev du nöjd nu när du fick klanka ner?
Nu hade visserligen OP ett jobb, men alla kanske inte har lika mycket tur och får ett jobb trots att de ansträngt sig.
Jag har t.ex. jobbat med att klippa gräs, pga. den här jävla torkan har jag bara tjänat 450kr den här sommaren.. skoj, jävligt skoj

Fel ställe att gnälla på kanske, whatever.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Duktig sommarjobbare dårå.
Blev du nöjd nu när du fick klanka ner?
Nu hade visserligen OP ett jobb, men alla kanske inte har lika mycket tur och får ett jobb trots att de ansträngt sig.
Jag har t.ex. jobbat med att klippa gräs, pga. den här jävla torkan har jag bara tjänat 450kr den här sommaren.. skoj, jävligt skoj

Fel ställe att gnälla på kanske, whatever.

haha, alla har rätt att klaga

Visa signatur
Permalänk

17 800 är väl precis under skattegränsen, så det var ju bra för honom. I sommar kommer jag ha skrapat ihop nära 60 000 på två månader i danmark. Jag är också student.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kwame:

Olika skulle jag tro. Beror på - om du fick i juni får du i September. Om du inte fick så får du i Augusti.

Om du inte vart lat hade du skaffat sommarjobb och haft massvis med pengar i nuläget. Hade en sommarjobbare på mitt jobb, skrapade ihop 17 800 på 4 veckor, oskattat.

Men nu är inte 17 800 så mycket på 4 veckors arbete när det är oskattat. Det är jag jag jobbade ihop på 8 dagar. Men jag är visserligen lite äldre med.