Zalman gör dockningsstationer för hårddiskar

Permalänk
Melding Plague

Zalman gör dockningsstationer för hårddiskar

Koreanska Zalman satsar på lagring med dockningsstationer för upp till två hårddiskar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske ska skaffa i framtiden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, en av dom första produkterna som använder sig av USB 3.0 om jag inte har fel?

Permalänk

Fanns den i vit så skulle jag köpa den direkt riktigt bekvämt med såna här

Permalänk
Skrivet av SuperBerra:

Hmm, en av dom första produkterna som använder sig av USB 3.0 om jag inte har fel?

Njaa, finns ju ett antal externa hårddiskar redan:
Externa hårddiskar - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Samt en del annat antar jag.

Permalänk
Medlem

Synd att den som har USB 3.0 inte har eSATA

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Ser ut som en brödrost

Visa signatur
Permalänk

Jävligt puckat format imo. Har själv redan ett par liknande dockor (Deltaco tror jag). De har nog bara USB 2.0 (och eSATA) antar jag, men vettigare format

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Ser ut som en brödrost

kanske kan fungera som en också?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

kanske kan fungera som en också?

Stackars den som sätter på den på rostning medan en hårddisk sitter i...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Ser ut som en brödrost

Precis vad jag tänkte skriva

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Vill ha en sån jag.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Stort VILL HA begär

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Deltaco - The Missing Link - fattas minneskortsläsaren dock, men dröjer väl inte innan en sådan dyker upp.
Fast sedan ställer jag mig frågande till hur ofta man maxar usb2 med en vanlig gammal 3,5" disk. SSD kan jag förstå däremot att man maxar på usb 2, men det är nog inget man kör i docka utan inne i datorn ändå.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Inaktiv

Jag får en tanke om ökad risk för skador pga statisk elektricitet med dessa produkter.

Trevlig sak dock, modellen med kortläsare såg i mitt tycke klart trevligare ut pga fler funktioner och fler anslutsningsmöjligheter.

Permalänk
Medlem

Gräsligt ful. Deltacon som länkades till är fan så mycket snyggare.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ctrl:

Deltaco - The Missing Link - fattas minneskortsläsaren dock, men dröjer väl inte innan en sådan dyker upp.
Fast sedan ställer jag mig frågande till hur ofta man maxar usb2 med en vanlig gammal 3,5" disk. SSD kan jag förstå däremot att man maxar på usb 2, men det är nog inget man kör i docka utan inne i datorn ändå.

ALLA 7200RPM diskar (mekaniska dvs) som inte är mer än 6+ år gamla maxar USB2. Det är ju ynka 30-32Mb per sekund USB2 maxar på !

Sen kör inte alla SSD inne i dator. Finns gott om folk (tex på företag) som vill ha snabb media att flytta sina filer på. Blir lite jobbigt att skruva upp dator varje gång man ska ta med sig jobb hemma.

USB2 versionen testad och även i testet skriver man följande:

Citat:

Enheten vi har testat stödjer inte eSATA vilket är litet synd. USB ger en prestanda på cirka 30 megabyte per sekund vilket är helt okej, men eSATA skulle garanterat nästan ge dubbel prestanda. Ska man säkerhetskopiera eller flytta över stora mängder data från en hårddisk som är stor tar det rätt lång tid via USB.

http://www.sweclockers.com/recension/6010-sata-hdd-docking-st...

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Deltaco - The Missing Link - fattas minneskortsläsaren dock, men dröjer väl inte innan en sådan dyker upp.
Fast sedan ställer jag mig frågande till hur ofta man maxar usb2 med en vanlig gammal 3,5" disk. SSD kan jag förstå däremot att man maxar på usb 2, men det är nog inget man kör i docka utan inne i datorn ändå.

Har en sådan...inte direkt för att flytta filer...dock skitbra om man har problem med hårddiskar...
Bara att riva ut diskarna och kolla dem i en annan dator...smidigt.
Min är värd varenda krona då jag använde den för att rädda mina bilder i dator vid en hårddiskkrasch!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

ALLA 7200RPM diskar (mekaniska dvs) som inte är mer än 6+ år gamla maxar USB2. Det är ju ynka 30-32Mb per sekund USB2 maxar på !

Sen kör inte alla SSD inne i dator. Finns gott om folk (tex på företag) som vill ha snabb media att flytta sina filer på. Blir lite jobbigt att skruva upp dator varje gång man ska ta med sig jobb hemma.

USB2 versionen testad och även i testet skriver man följande:

http://www.sweclockers.com/recension/6010-sata-hdd-docking-st...

Bara det dubbla på e-sata o.O. Jag får 80-100 MB/sekund med min 2,5 tum 7,2k disk i ett e-sata kabinett.

Citat:

Enheten vi har testat stödjer inte eSATA vilket är litet synd. USB ger en prestanda på cirka 30 megabyte per sekund vilket är helt okej, men eSATA skulle garanterat nästan ge dubbel prestanda. Ska man säkerhetskopiera eller flytta över stora mängder data från en hårddisk som är stor tar det rätt lång tid via USB.

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Deltaco - The Missing Link - fattas minneskortsläsaren dock, men dröjer väl inte innan en sådan dyker upp.
Fast sedan ställer jag mig frågande till hur ofta man maxar usb2 med en vanlig gammal 3,5" disk. SSD kan jag förstå däremot att man maxar på usb 2, men det är nog inget man kör i docka utan inne i datorn ändå.

Alla externa hårddiskar på 3,5" jag har haft har flaskats rejält med usb2, Skulle tro det samma gäller 2,5" diskar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Deltaco - The Missing Link - fattas minneskortsläsaren dock, men dröjer väl inte innan en sådan dyker upp.
Fast sedan ställer jag mig frågande till hur ofta man maxar usb2 med en vanlig gammal 3,5" disk. SSD kan jag förstå däremot att man maxar på usb 2, men det är nog inget man kör i docka utan inne i datorn ändå.

Man Maxar usb2 hur lätt som helst, behövs inte några snabba diskar för att man skall se skillnaden mellan usb2 och sata.

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att den teoretiska maximala bandbredden som USB2 är cirka 480Mbit/s. Sen har du lite overhead och tar man det i MB så blir det runt 30-40MB/s. Det fixar vilken modern hårddisk som helst. Tom de så kallade EcoGreen/Greenpower-modellerna

Permalänk

Det här är en högst intressant produkt. Jag blev lite sugen på en faktiskt. Mig gör det inget om den är vit eller svart. Det mesta på mitt skrivbord är i svart så det skulle passa bra med svart. Men jag skulle inte ha något emot om den var helvit, lite mer kontrastad inredning är sällan något dåligt.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111