Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

bästa kylpastan??

halloj!

köper snart ny dator,ska bygga själv

frågan är vilken kylpasta rekomenderar du/ni:D

"Love Life,Get Paid Then Get Laid"

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

AC MX3 eller det beprövade AS 5.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jun 2007

MX3 är rätt så irriterande att lägga på. Går inte med plastkort metoden iaf. Jobbig att få ur bra ur tuben också tyckte jag. VÄLDIGT trög konsistens imo

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Kuzul:

MX3 är rätt så irriterande att lägga på. Går inte med plastkort metoden iaf. Jobbig att få ur bra ur tuben också tyckte jag. VÄLDIGT trög konsistens imo

Du bör inte hålla på med plastkort, lägg en riskornsstor klick på mitten så gör trycket från kylaren resten.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Jalle64:

Du bör inte hålla på med plastkort, lägg en riskornsstor klick på mitten så gör trycket från kylaren resten.

Ja brukar lägga ett kryss eller är de dåligt ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av ygd3n:

Ja brukar lägga ett kryss eller är de dåligt ?

http://www.sweclockers.com/nyhet/11852-video-olika-metoder-at...

Själv kör jag alltid med riskornsmetoden.

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Jalle64:

Jo, slutade med att jag gjorde så också. Men fick lite varierande temps på kärnorna då. Se pic nedan.

Edit: Tack för den där video länken btw Ska ändå göra om det när det väl blir dags för överklockning (då jag ändå ska byta ut fläkten på H50'n).