Permalänk

Min lilla studiohörna

Hej allihopa! Tänkte visa upp hur jag har det i mitt lilla rum. Såg att polaren hade visat upp sitt så då blev jag lite sugen på att visa upp mitt

Själv är jag väldigt intresserad av att göra egen musik så därför har man lite musikprylar utrustade i datorn. Men det är ju inga värstinggrejer direkt. Men visst, det kostar ju lite mer än vanligt.

Det jag har då är följande:

Dell Studio XPS, i7 2.66 Ghz, 3 Gb RAM, Geforce 9800 GT 512 mb

Dubbla Dell 2407WFP skärmar 24" 1920x1200

Extern preSonus Firebox-ljudkort

Studiomonitorer Behringer Truth B3031A

Yamaha CS1x control synthesizer

Sunkig yamaha aktiv subbas

Hörlurar SHURE SRH440

Mixer Numark DM1002X

DJ Vinylspelare Numark tt1625

Jaoopp, det var det.

Min lilla studiohörna

Permalänk
Medlem

Gillade det fast... DJa? menar du kanske scratcha? :PSkitsamma, fint fint 3p

Permalänk

njaa inte scratcha direkt. mer att man spelar en låt på ena skivan... sen när den låten börjar ta slut så spelar man upp nästa skiva sammtidigt.. Och så gör man så om och om igen... Och är man duktig på det så låter det riktigt bra. ^^
Och börja scratcha är nog ganska svårt och få det låta bra om man spelar trance som jag då gör

Permalänk
Medlem

Inget ämne jag är insatt i men fet hörna iallafall

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Va gör du för musik ? skulle man kunna få höra nått du gjort ?

Visa signatur
Permalänk

Till er alla som undrar vad jag gör för musik.
Ubetoo - Alexander
Bara några få låtar jag har gjort. Låtarna är tyvärr inte heller av nyaste versionerna heller.
Men ni har iaf ett hum på vad jag gör för musik

Permalänk

Yeah fett! Men varför skriver du 24" där uppe och 19" nere vid bilden?!

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander Ricciuti:

Till er alla som undrar vad jag gör för musik.
Ubetoo - Alexander
Bara några få låtar jag har gjort. Låtarna är tyvärr inte heller av nyaste versionerna heller.
Men ni har iaf ett hum på vad jag gör för musik

gryma låtar !!!!! har också varit prodecent för några år sedan men det fick jag lägga på hyllat pga av jobb och studier :(, vart så jävla kul annars ! Körde New House

Permalänk

Åfan.. spännanade Något du kanske kan visa upp?

Permalänk
Medlem

Snyggt! Älskar studios, då jag "prodda" lite själv innan, fast mest inom elektronisk musik självklart hardstyle!

Vad "proddar" du för genre? och har du något som du kan visa? Skall blir mycket kul att höra så fall!

Over and all, snyggt jobbat med studion, ser proffsigt ut!

//Durac3ll

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander Ricciuti:

Till er alla som undrar vad jag gör för musik.
Ubetoo - Alexander
Bara några få låtar jag har gjort. Låtarna är tyvärr inte heller av nyaste versionerna heller.
Men ni har iaf ett hum på vad jag gör för musik

Jävlar va feta låtar! Direkt i min smak
Perfekt både till soft bakgrundsmusik vid surfande, och till fester. Kommer verkligen dra på några av dom på nästa stora lan
Vore grymt om man kunde få hem låtarna till 320Kb/s MP3 filer

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander Ricciuti:

Till er alla som undrar vad jag gör för musik.
Ubetoo - Alexander
Bara några få låtar jag har gjort. Låtarna är tyvärr inte heller av nyaste versionerna heller.
Men ni har iaf ett hum på vad jag gör för musik

Hur bär jag mig åt för att ladda ner dom?

Grymt sköna!

Permalänk

Joo jag håller på gör en hemsida med alla mina låtar i.. Så fort jag är klar med den så kan jag lägga upp den hära så kan vi få ladda ner allla mina låtar
Får tacka så mycket för alla fina kommentarer också

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Soft hörna och softare musik

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Avstängd

nice har nått likvärdigt..Jag ger dig 5/5 bara för att vi har samma intresse

edit: skön låt "Midnight in stockholm"

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Mycket Nice ! Låter dom shure Lurarna bra ? Har själv Sennheisers HD25or och dom låter så förlåt mig SÅ jävla bra !!

Har du erfarenhet i Studio kretsen ? kanske kan hjälpa lite ? har börja lite med inspelning för lite lätta inspelningar , Har ett par yamaha hs80 , Mixer är Alesis Multimix 16ch 2,0 usb , Vet du någon bra kondensor mic för sång ?

Om du har intresse av att kanske få några tips och ge tips : Sebastian_Ferger@hotmail.com