Köpa nytt abonnemang, avsluta 3.

Permalänk
Medlem

Köpa nytt abonnemang, avsluta 3.

Hejsan.

Har ingen aning om denna ska ligga på mobiltelefoner eller konsumenträtt men jag gör ett försök!

Det är såhär att jag tänkte köpa en Wildfire på Halebop (abonnemang). Men vad går det att göra åt mitt nuvarande abonnemang på 3 som jag har haft i cirka 19 månader? Går det att avsluta på något sätt? Tror att bindningstiden är 24 månader. Har försökt leta på 3's hemsida men hittar inget av intresse.
På Halebop kan man välja att att ta med sitt gamla nummer, fungerar det om jag gör det med mitt nummer från Tre?

Alla tips och svar uppskattas!

Permalänk
Medlem

Har du bindningstid så kan du lägga in avslut nu dock lär dom inte släppa numret innan bindningstiden gott ut. Har du ett billigt abb är det väl bara sluta använda det tills det är ute och sedan ta över numret. Kanske är så kul om du har månadskostnad på 400 kr dock

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuttfia:

Har du bindningstid så kan du lägga in avslut nu dock lär dom inte släppa numret innan bindningstiden gott ut. Har du ett billigt abb är det väl bara sluta använda det tills det är ute och sedan ta över numret. Kanske är så kul om du har månadskostnad på 400 kr dock

Tack för svaret! Tror abonnemanget på 3 kostar 69 kr/månad + det jag ringer och smsar för. Inte speciellt mycket! Kanske överlever med två kostnader i några månader!

Permalänk

Du kan säga upp abonnemanget idag. Oftast brukar man kunna begära slutfaktura hos en operatör och få sitt telefon nr. fritt att portera innan bindningstidens slut. Dvs du får en faktura á 5*(fast månadskostnad) och så släpper dem ditt telefon nr. fritt. Dock är det inte säkert att de släpper ditt nr. innan bindningstidens slut, var lite övertalande dock så brukar det inte vara något problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nissefors:

Du kan säga upp abonnemanget idag. Oftast brukar man kunna begära slutfaktura hos en operatör och få sitt telefon nr. fritt att portera innan bindningstidens slut. Dvs du får en faktura á 5*(fast månadskostnad) och så släpper dem ditt telefon nr. fritt. Dock är det inte säkert att de släpper ditt nr. innan bindningstidens slut, var lite övertalande dock så brukar det inte vara något problem.

Okej, så jag borde ringa och höra? Kanske lite jobbigt att betala drygt 500 bara för att bli av med bindningstiden.