oblivion fusk problem

Permalänk

oblivion fusk problem

Tjena köpte oblivion för ett tag sedan och det var helt klart värt de 99kr jag köpte det för.Men när det kommer till att fuska i det så får jag direct problem jag kan inte få upp själva konsolen där man skriver in fusken vet någon vad detta kan bero på?

Visa signatur

"Ill create a GUI interface using visual basic to track the killers IP address"CSI

Permalänk

Antar att det är Steam-versionen?

En snabb sökning på google;

Citat:

It is a common problem. Vista has built in infrared receivers that are active whether you have something to use them or not. There are 2 ways to fix this and easiest to go in order:

1) Go to your device manager. (Right click on Computer, properties, and Device Manager will be on the left) Disable anything that has infarred in the name. Usually listed under Human Interface Devices. Note this has to be done after every time you restart.

2) If that doesn't work there is a mod that adds a ring to Oblivion that will allow you to open the console once it is equipped. Download the OBSE mentioned on the website and the mod.
Ring of Console at The Elder Scrolls Nexus - Oblivion mods and community

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

1an borde ju vara som om man har ett trådlöst tagentbord om oftast följer med hp datorer och desutom kör jag på windows 7 64bit.men jag ska pröva moden och se

Visa signatur

"Ill create a GUI interface using visual basic to track the killers IP address"CSI

Permalänk

Det där med trådlösa recievers är tydligen en grej som går i bakgrunden i Vista varesig man har något trådlöst eller ej. Därför får man stänga av det manuellt. Vettifan hur det är i windows 7 iof, men det är nog inte omöjligt att det är likadant där iom att det är samma skit i grunden.

Men i vilket fall så borde modden funka Se till att du har rätt version av OBSE bara, då det är olika beroende på om man har steam eller retail.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro