PS3 hackad via USB - på riktigt denna gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Tyvärr verkar det inte riktigt sant att PS3:an är PS2-kompatibel, den allra första versionen var det till viss del, men det listor jag sett på antal kompatibla titlar (plus "pal/ntsc"-problemet som nån nämnde), och Sony gick helt klart inte hela vägen med det där. Med tanke på att de droppade hårdvarusupporten helt efter första revisionen av PS3 speciellt så håller det ju inte i längden, att den hade en 2-3 PS2-kretsar i sig var ju det som gjorde att kompatibiliteten fanns där från början. Det enda andra alternativet är att emulera PS2:an och om cell-processorn fixar det vet jag inte... man kan ju bara spekulera i vad som hade hänt om Sony hade satsat på det 200% istället för den drä hybrid-hårdvaru-mjukvaru-varianten dom körde...

Så de kanske hade ambitionen från början att ha det, och det såg ju bra ut för marknadsföring etc. men i praktiken är den marginell och utfasad.

PS3 60GB är PS2 kompatibel då jag har kört bland annat Devil May Cry och Killzone på den - men min är PAL låst, fick detta bekräftat med "Megaman X Collection".

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

PS3 60GB är PS2 kompatibel då jag har kört bland annat Devil May Cry och Killzone på den - men min är PAL låst, fick detta bekräftat med "Megaman X Collection".

Absolut - det finns ett bra antal stora titlar som fungerar, hittar inte alla gamla länkar men denna snabbt:
List of PlayStation 3 backward compatible PlayStation 2 and PlayStation games - Wikipedia, the free encyclopedia
Detta på de gamla modellerna!

Man ser ju dock att läget inte är lika bra med de nyare varianterna av PS3:an, spec. slimen.
PlayStation Knowledge Center | Support - PlayStation.com

Dvs. bakåtkompabiliteten finns bara för dom som köpte tidigt, eller de som får tag i ett begagnat ex, och det tror jag inte är majoriteten av de som har en konsoll, de som köpte de senaste två åren eller senare har det inte alls.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Bekräftar att en "kompis" har använt detta tillvägagångsätt för å göra backup på sina spel med 100% framgång.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Tycker det är tråkigt att det ska piratkopieras även till ps3:an. Men jag förstår det.. För 600 spänn för ett spel borde nästan vara olagligt att ta betalt för. Varför e dom så mkt dyrare till konsol än till pc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

PS3 60GB är PS2 kompatibel då jag har kört bland annat Devil May Cry och Killzone på den - men min är PAL låst, fick detta bekräftat med "Megaman X Collection".

Sorry för sen citering, backtrackar tråden lite, men av ren nyfikenhet: Blir bilduppdateringen på Killzone bättre om man kör på ps3?

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Har låst upp min PS3 med en TI-84 för att testa backuppa mina spel till hårddisken.

Funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Haha nu har Sony verkligen börjat ta sig vatten över huvudet...
PS3 firmware 3.50 disables some USB peripherals, consumers report | Joystiq
I jakten på att "pirat" stämpla 3´e parts kontrollers så har nu orginal delar börjat krångla. Gogo Micro... ehh Sony

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Fragnstein fick problem efter uppdateringen men det fixade tillverkarna samma dag.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Seriöst, kan de inte bara börja banna folk istället för att ta bort funktioner.. de lär nerfa hela skitet, snart är det ingen PS3 längre -.-'

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Fungerar detta på "SLIM" modellen också ?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

funkar på alla ps3 fram till 3.42 versionen av firmware... funderar på om man skall ut och jaga en slim, de har börjat pilla med regionsinställningarna för bluray, och det låter intressant, för en bra oppo till vettigt pris lär väl inte komma till sverige

/Daniel

Permalänk
Medlem

Men butikerna har ju tagit bort usb:en för att Sony hotar med att stämma på miljoner. Bland annat Rejoy och Manzzon.
Inget som Microsoft skulle gör, som jag tycker är bra.