Tekken 6 eller Soul Calibur 4?

Permalänk
Medlem

Tekken 6 eller Soul Calibur 4?

Hejsan

Jag sitter och tittar på ett casual fighting spel till ps3 som man kan sitta och lira med polarna efter ett par öl och ha skoj till. Mer buttonmashing än hardcore med andra ord. Efter att ha tittat igenom lite reviews och liknande har jag kommit fram till att soul calibur 4 eller (och?) tekken 6 verkar passa mig.

Vilket skulle ni rekommendera och varför?

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem

Soul Calibur 4 är den starkare kandidaten enligt min mening. Det är kul med vapen som man kan slå sönder, det är kul med rustning man kan slå sönder. Det är även extremt töntigt spel som man kan skratta mycket åt då många stereotyper och annat fjanteri finns i drivor. Snabbheten, bra bandesign och bra variation i karaktärerna bidrar till att jag tycker det knäcker Tekken.

Tekken är lite... pretto, verkar ta sig själv på för stort allvar. Har aldrig gillat "segheten" i Tekken heller.

Permalänk

Håller med Landelusen. Soul Calibur 4 helt klart. Haft väldigt kul med många matcher på raken i Soul Calibur 4 mot brorsan när han hälsat på. Det är så billigt nu Soul Calibur 4 så tveka inte utan köp. Du kommer nog inte ångra dig.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk

Tekken 6. Har själv båda spelen, Soul Calibur suger. Trodde faktiskt det skulle va bra, men nej. Tråkigt gjort, vääälidigt svårt att göra olika grymma moves. Trök.

Permalänk
Hedersmedlem

Sämre fightingmekanik i SC imho, men som sagt en del underhållande tramsigheter och en ovärderlig auto-custom-funktion som skapar fullständigt bizarra karaktärer ad hoc. stora bröst och trollkarlshatt = säker vinst.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Virtua Fighter 5 kanske inte är ett ölspel. Men väl värt att prova.

Visa signatur

åhoj

Permalänk

Rekomenderar Tekken 6, jag har spelat båda spelen. Tekken 6 fightingen är klockren! Tycker att fysiken även gör Tekken 6 till ett spel som tillfredställer spelbehoven...Att en högerkrok får motståndaren att slå i golvet åt vänster riktning från ditt håll osv...

Permalänk
Medlem

Tekken 6 är lättare att plocka upp och spela, då den som är erfaren med SC4 kommer att ha på tok för mycket erfarenhet av counters, blocks m.m. Medans på tekken är det oftast mycket svårare att göra sådana strategier när man endast hets trycker på dosan!:)

Tekken 6 skulle jag garanterat säga om det är endast casual öl-gaming!
Om det är väldigt ofta upprepande öl-gaming med samma polare så skulle SC4 fungera utmärkt det med.

Läste om din org. post

Det är tekken du är ute efter!

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Jag valde till sist att köpa Soul Calibur 4 och är mycket nöjd med det! Valet avgjordes nästan av slump, mitt intryck är att båda spelen verkar bra och har sina förespråkare. Man måste nog spela dem själv för att avgöra vilket man tycker bäst om...kanske får köpa Tekken också

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get