Permalänk
Medlem

Armor Jr. Del: 3 - 3-WAY-SLI...eller ???

Återigen så blev min projekttråd för stor :(, man vill ju inte heller spara på bilderna inte sant!!!
Så här kommer bilderna på den slitliga monteringen, sleevingen och mer moddar finnas

Vad som ska hända:
-Montera Ihop alla lackade delar
-Fixa ett fläkthål i högra sidoplåten
-Fixa ett fläkthål i toppen på chasssit som kommer att ersätta USB,FW,AUDIO- Hubbarna
-Sleeva alla kablar med Röd och Svart Kabelstrumpa och dit med Röd och Svart krympslang såklart .
-Förstora 90mm hålet i plexiglaset till dörrsidan till 120mm.
-Högglanspolera Sköldarna i fronten
-Förstora 90mm hålet i plexiglaset till dörrsidan till 120mm.
-Jag ska bygga en Led ilumminator, som ska lysa upp thermaltake märket på plexiglaset
-Tona pelxirutan

Blir det något mer så skriver jag upp bara :), ge lite förslag på vad kan göras !

Kommer Snart:
MDPC-X Sleeve & Krypslang ungfefär 100m Röd/Svart och 10m krympslang
Tagnentbord: Microsoft sidewinder X4

Har Inne, ligger och väntar på montering:
Grafikkort: 2st NVIDIA® GeForce 9800GTX+ +1 stGTS 250 aka (9800gtx+ nyare modell)
Minneskylare: OCZ XTC REV.2(blir moddad med röda leds)
Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M850 850w (Skall MDPC-X Sleevas)
Fläktar: x8 ENERMAX MAGMA UC-MA12 120mm (x1 Sponsrad) , x1 cythe Slip Stream Slim 120mm Fan (2000 rpm)
Fläktfilter: x5 AC.Ryan x1 siverstone (spponsrat)
Moddifikationtillbehör: U-List 5meter

GLÖM INTE RÖSTA NÄR NI VÄL VART INNE OCH TITTAT PÅ PROJEKTET!

____________________________________________
Från del: 2

Min förra projektlogg blev för stor, och jag vil ju inte ta bort bilderna efterssom folket på swec ville ha mycket bilder när jag jobbade på chassit så nu lägger jag istället upp en fortsättning!
Det har hänt lite sen sist faktiskt, moderkortplåten är helt färdig, nu ska delarna lackas i en annan nyans bara , Sedan vill jag göra en mod till och det kommer jag att göra på den högra sidoplåten bakom hddracket , vad det bli får ni se sen...
Jag hoppas ni njuter av den nya fortsättnigen på min projektlogg!

OBS! Den Gammla Finns Kvar På Följande Länk så det är bara att titta igenom den också !
http://www.sweclockers.com/galleri/4759-...

Armor Jr. Del: 3 - 3-WAY-SLI...eller ???

Permalänk
Medlem

riktigt härlig vinröd färg!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

vrf dammfilter på utblåset? snyggt annars!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

var tveksam de första upplagorna av ditt bygge med förgvalet men nu, nu det ser helgrymt ut :D. Fläktarna sticker ut lite från den röda chassi färgen men skulle man måla dem i samma färg så skulle det kanske bli för ensidigt?

Riktigt snyggt det blev i bottnen, fläkt hålet tillsammans med kantlisten

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Har följt det här bygget sen förra året om jag inte är helt senil, trodde verkligen inte att det skulle bli så här bra. Solklart 5p!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

fyfan vad snyggt... fick mig att bli sugen på att testa lacka om ett chassi och modda..:'(

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem

ser ju grymt snyggt ut!:)

Permalänk
Medlem

Det blev ju riktigt fint 5p sen undrar jag var köpte du kantlisterna?? var kan jag beställa?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Riktigt snygg lack måste jag säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

Riktigt snygg lack måste jag säga

ja visst är den

Skrivet av M1NT:

vill du smaka haha

Skrivet av Splitizh:

Det blev ju riktigt fint 5p sen undrar jag var köpte du kantlisterna?? var kan jag beställa?

tackar tackar, jag köpte den på Cooling Stuff, vattenkylning till datorer väldigt bra internetbutik !

Skrivet av Sp3kr:

ser ju grymt snyggt ut!:)

man tackar återigen :)!

Skrivet av PixelBritta:

fyfan vad snyggt... fick mig att bli sugen på att testa lacka om ett chassi och modda..:'(

hehe tack !, ja det är bara att börja ! fast nu när skolan börjar så hinner man inte med lika mycket :/

Skrivet av wasidop:

Har följt det här bygget sen förra året om jag inte är helt senil, trodde verkligen inte att det skulle bli så här bra. Solklart 5p!

Naaääh du skojjar :D, helt rätt faktiskt, ett år sedan nu :(, har haft så mycket jobb och skola samtidigt, inte lätt och hinna med vettu :(, haha jag tackar för 5:an, det blir bättre ska du få se !, mer mods är pågång

Skrivet av Antzo:

var tveksam de första upplagorna av ditt bygge med förgvalet men nu, nu det ser helgrymt ut :D. Fläktarna sticker ut lite från den röda chassi färgen men skulle man måla dem i samma färg så skulle det kanske bli för ensidigt?

haha ahh det var ju lite sisådär faktisk :), jadu får färgen bara komma ut i sålen så :D, då blir lacken sådär snygg, men detta är en tvåskiftsfärg, dyr dock men den gör sitt jobb bra !

Riktigt snyggt det blev i bottnen, fläkt hålet tillsammans med kantlisten

takckar tackar, väntar ivrigt på att montera plexiglaspanelen :D!!!!!

Skrivet av Von_OttO:

vrf dammfilter på utblåset? snyggt annars!

tyckte att det skulle höja utseendet lite, pasade rätt bra med det svarta, du ska få se sen på den nya STOOOORA uppdaten

Skrivet av cat_fish_1:

riktigt härlig vinröd färg!

man tackar återigen !

Permalänk
Medlem

Varför i h*lv*te har du fläktdämpare på processorkylaren? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Varför i h*lv*te har du fläktdämpare på processorkylaren? xD

haha, den fläktarna ska sitta i bottnen, orkade inte ta nya fläktar när jag hade dem redan uppe ahahahahah ^^

Permalänk
Avstängd

Bara så du vet, du måste såga Ocz ram kylaren, annars sitter den typ 2-3 mil från ram minnena och ser helt sjukt ut.

Jag sågade precis under det första vecket (titta på dom så förstår du).
funkar prima med mina xms3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TX-28xd3e:

Bara så du vet, du måste såga Ocz ram kylaren, annars sitter den typ 2-3 mil från ram minnena och ser helt sjukt ut.

Jag sågade precis under det första vecket (titta på dom så förstår du).
funkar prima med mina xms3

du vet väl att den är anpassad till alla OCZ minnena men specielt minnena med höga kylflänsar såsom REAPER minnena??? det är därför den är så hög!

Permalänk
Inaktiv

stäng av blixt o tänd i taket, om du inte har en lampa i taket ta en vanlig skrivbordlampa

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144676:

stäng av blixt o tänd i taket, om du inte har en lampa i taket ta en vanlig skrivbordlampa

blixten är av men taklampan lyser inte så värst mycket pga av att det inte sitter starka glödlampor i :/, men allt är taget både med skrivbordslampan och taklampan :P, mer ljus än så får jag inte tyvärr

Permalänk
Casemod-mästare

det ser riktigt bra ut! 5p!

men jag undrar vad du tycker om din slip stream fläkt, hur mycker luft trycker den och hur mycket låter den? även vilken RPM har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

det ser riktigt bra ut! 5p!

men jag undrar vad du tycker om din slip stream fläkt, hur mycker luft trycker den och hur mycket låter den? även vilken RPM har du?

tjenare!

man tackar !

jag är hur jävla nöjd som helst, den blåser på otriligt bra faktiskt, har 2000rpm:arn fast den kör jag på 1000rpm så låter den ingenting alls :), kan inte ha blivit mer nöjd !

Permalänk
Medlem

kan meddela att jag inte får igång datorn :(, har satt i mitt nya nätagg men nu verkar det inte plötsligt funka :S, Jag får felkoden 7F, jag har läst i boken men där står de tingeting om vad det kan vara, det står men inte så att man kan börja felsöka igen :s, hela datorn verkar starta men jag får ingen grafik :S

Permalänk
Medlem
Citat:

This document discusses why Windows may display a "STOP 0x0000007F, 0x00000008" error message on your computer because of a specific processor error. This error message may be displayed when a single-bit error occurs in the ESP register of a processor that is running on the computer. The article describes methods to help you troubleshoot this error.

menar du så? Stop 7F, 0x00000008 (double-fault) error occurs because of a single-bit error in the ESP register

Permalänk
Medlem

jag har ju en liten postdisplay på moderkortet, när jag får error så står det alltid 2 bokstäver, och då kommer 7F upp hela tiden får ingen grafik

Permalänk
Medlem

ryskigt snygga ram minnen asså!

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av villian:

ryskigt snygga ram minnen asså!

riktigt fina och grymma ! blev mycket snyggt med ramminneskylarn fast blåa dioder *BLÄÄÄÄÄÄÄ*, ska kolla runt efter microdioder !

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

jag har ju en liten postdisplay på moderkortet, när jag får error så står det alltid 2 bokstäver, och då kommer 7F upp hela tiden får ingen grafik

Kan bara säga att jag fixade det, problemet var att själva pciplåten till grafikkotet är lite för långt och det medför att dem första kontakterna inte slår i kontakt med dess ordinarie kpntaktytor på graffet och att det möjligtvis blir någon slags kortslutning emellanåt, vart bara att fila till lite och så funkar den prima igen :), ska man säga grattis !

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

riktigt fina och grymma ! blev mycket snyggt med ramminneskylarn fast blåa dioder *BLÄÄÄÄÄÄÄ*, ska kolla runt efter microdioder !

vad som helst är nya blå

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av KsKz_91:

tjenare!

man tackar !

jag är hur jävla nöjd som helst, den blåser på otriligt bra faktiskt, har 2000rpm:arn fast den kör jag på 1000rpm så låter den ingenting alls :), kan inte ha blivit mer nöjd !

bra då blir det en SS Slim 2kRPM till mitt bygge oxå

Permalänk
Medlem

Det här var riktigt fint!

Vart köpte du tassarna till datorn? Ser lite Hi-Fi ut med borstad alu och gummitassar ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen det här bygget, kommer bli en jävligt fin slutprodukt!

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av villian:

vad som helst är nya blå

BLÅTT ÄR FUULT

Skrivet av Mr 3D:

bra då blir det en SS Slim 2kRPM till mitt bygge oxå

gött gött :), kör på det !

Skrivet av Deathdancer:

Det här var riktigt fint!

Vart köpte du tassarna till datorn? Ser lite Hi-Fi ut med borstad alu och gummitassar ^^

dem snode jag från mitt fd Yamaha slutsteg som jag råkade bränna :'(, fan överbelasta det för mycker *snyft* men men, fötterna komm iaf till användan :D, en del av förstärkarn lever vidare under chassit haha ^.^

Skrivet av Waloth:

Jag gillar verkligen det här bygget, kommer bli en jävligt fin slutprodukt!

tackar tackar

GLÖM INTE RÖSTA NÄR NI VÄL VART INNE OCH TITTAT PÅ PROJEKTET, ALLIHOPA