Permalänk
Medlem

Minnen till MSI K8N neo4 Platinum

Tänkte hjälpa min gamla trötta dator på traven med lite extra minne men det var så länge sedan jag köpte delar till den att jag glömt vad som gäller.

Här är kortet:
MSI Global ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

Dessa minnen har jag nu (2GB):

DDR-minnen på prisjakt:
DDR-minnen - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Så 2GB extra då. Vilka är bäst som även funkar till mina gamla?

Permalänk
Medlem

Det vore toppen att få ett svar på detta..

Permalänk
Medlem

Det är DDR-minnen som gäller till denna moderkort och du verkar köra med PC1600 (200MHz) men även PC3200 borde fungera (400MHz DDR). Två 1GiB minnesmoduler skulle kosta 804kr hos Inet. Glöm inte gratis frakt.

Finns säkert andra ställen där det är billigare, här är en
länk till sökning på Prisjakt.nu. Om du vill bara ha en 2GiB modul istället för 2st 1GiB såg jag den här på Dustinhome för 1095kr.

Edit: Finns en annons om 8st 1GiB PC2100 moduler (266MHz) för 250kr/st i Sweclockers marknad.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Skrivet av M0rditz:

Det är DDR-minnen som gäller till denna moderkort och du verkar köra med PC1600 (200MHz) men även PC3200 borde fungera (400MHz DDR). Två 1GiB minnesmoduler skulle kosta 804kr hos Inet. Glöm inte gratis frakt.

Finns säkert andra ställen där det är billigare, här är en
länk till sökning på Prisjakt.nu. Om du vill bara ha en 2GiB modul istället för 2st 1GiB såg jag den här på Dustinhome för 1095kr.

Edit: Finns en annons om 8st 1GiB PC2100 moduler (266MHz) för 250kr/st i Sweclockers marknad.

CPU-Z visar bara halva frekvensen så han kör DDR400(PC3200)

2GB minne är tillräckligt för en dator vid vanligt användande, om du använder datorn till krävande spel etc så tror jag inte mer minne hjälper mycket i ett så gammalt system.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Kör inga tunga spel men gärna många program samtidigt och många flikar i webbläsarna så det virtuella minnet går ofta på högvarv. Då bör väl mer minne hjälpa en del iaf tänker jag..