Permalänk
Medlem
Skrivet av Den_Samme:

Hej jag är just på väg att beställa en ny dator (I7 2600K) mina ekonomiska förutsättningar gör i praktiken att jag antingen kan köpa tre 24" monitorer och ett GTX590 eller en 27" monitor kombinerat med valfritt geforce kort. Just nu lutar jag åt att köpa en 27":s monitor då det verkar vara bättre kvalitét på dessa och ett Geforce GTX 580 Super Overclock eller liknande. Är i desperat behov av råd i frågan.

27 tum och ett msi gtx580 lightning extreme 3gb (som inet har fått hem) skulle jag kört om det fanns ekonomi för det...
nu har jag ingen koll på vilka 27 tummare det finns med 120hz....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den_Samme:

Hej jag är just på väg att beställa en ny dator (I7 2600K) mina ekonomiska förutsättningar gör i praktiken att jag antingen kan köpa tre 24" monitorer och ett GTX590 eller en 27" monitor kombinerat med valfritt geforce kort. Just nu lutar jag åt att köpa en 27":s monitor då det verkar vara bättre kvalitét på dessa och ett Geforce GTX 580 Super Overclock eller liknande. Är i desperat behov av råd i frågan.

Jag stod inför ungefär samma val, men beslutade mig för att köpa 3x 120hz skärmar för någon månad sedan när jag fick reda på att den billiga modellen höll på att utgå överallt (LG W2363D). Dessutom var inte direkt några 27" i 120hz ute på marknaden.

I efterhand verkar detta varit rätt beslut då skärmen nu kostar 3500kr och jag köpte för 1890kr styck.

Permalänk
Medlem

För er som undrar om det är värt att köpa 3D-glasögon:
Om man är ute efter att förhöja spelupplevelsen och göra spel "roligare" så kommer 3D göra detta för dig. Däremot om man är en competitive gamer så är det inte så bra med 3D. Det är enklare att spela tävlingsinriktat utan 3D. Det är iaf min upplevelse av 3D.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem

Hejsan, mitt 3d vision har slutat fungera. vet inte varför. Det är bara rött

Visa signatur

CPU: I7 6700k NH-C14 MOBO: MSI Z170A GAMING M3 GPU: GeForce 970 RAM: 16 GB DDR4 2400Mhz SSD: 840 EVO 120, Corsair force GT 120 GB: Chassi: R4 PSU: Corsair AX850 Ljud: Asus Xonar DX Hörlurar:QPAD QH-90 Mus: Rival Tagentbord: Razer Blackwindow Chroma RGB Matta: Razer Skärmar: BenQ 24" XL2420T

Permalänk
Medlem

Finns det något vettigt sätt att konvertera 2D film till 3D film?

3D vision player har jag men hur gör man för att få saker och ting att fungera.. Filmerna får antingen en grön rand och ingen 3d effekt alls eller så är 3dn bakvänd så att höger skärmsida visas på vänster och tvärtom. Några erfarenheter om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweRMW:

Sökte men hittade ingen tråd som behandlar ämnet i sig fullt ut.
Det var ett jävla meck att bestämma vilken kategori tråden hör hemma i.

Till saken - Jag är en stolt nVidia 3D Vision-ägare!
Införskaffade nyligen 2x Gigabyte GTX460 1GB för att köra i SLI och som är kompatibelt med 3D-hårdvaran,
en Alienware OptX Alienware OptX AW2310 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar samt självase 3D Vision.

Här är en bild på spelhörnan med 3D i full rulle -
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/----DSC00003.JPG

Fungerar förvånansvärt bra till de flesta spelen, och du kan själv reglera djupet.

De spel jag testat är följande:
MAFIA 2 5/5
GTA 4 5/5
Arkham Asylum 5/5
Resident Evil 5 5/5
Rocket Knight 5/5
(kasst spel, riktigt bra 3D)
Call of Duty 2 4.5/5
WoW - 4/5
Bad Company 2 - 4/5 (kräver en jäkla massa kräm)
Portal - 4/5 (maxad upplevelse)
Singularity 4/5
Dark Void 4/5 (spelet kunde varit bättre, bra 3D dock)
Left 4 Dead 4/5
Kane & Lynch 2 3.5/5
Wc3 3/5
Torchlight 3/5 (bra men kan inte ha för mycket djup)
Majesty 2 3/5 (bra men kan inte ha för mycket djup)

Tyvärr ser inte Starcraft 2 speciellt bra ut i dagsläget..

Nyttiga länkar (Tack Gender Bender):

Här är en lista på hur pass bra olika spel funkar med 3d Vision
Game with NVIDIA 3D Vision

Och här har ni en väldigt bra sida, som innehåller allt från tweaks till trailers och nyheter
3D Vision Blog

Jag la ut totalt ca 12k på kompatibel utrustning, dvs skärm, grafikkort samt 3D Vision-kitet,
jag är än så länge helt nöjd med mitt köp - spelandet har tagits till en helt ny dimension

Frågor!?

Ni kan även requesta spel om ni vill höra hur bra/kompatibla de är i 3D!

Najs tråd, har själv kommit i tankarna på att skaffa 3D vision men är osäker på om det är värt det då jag endast spelar BF3, så min fråga är, hur bra är 3D upplevelsen i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag skulle nog inte klara av att köra 3d med glasögon i dagsläget utan att känna mig så jävla dum.
Jag menar som att inte lägga flera tusen på grafikkort och delar bara för att spela framför datorn räcker. Haha nu ska man sitta med ett par fula glasögon också.

Lite måtta får det vara, tjejen skulle nog inte kunna hålla sig för skratt.
Men dagen man inte behöver glasögon som 3ds är jag på!

det har ju funnits nån gammal laptop som hade den tekniken långt innan Nintendos DS, du får leta upp en sån på Ebay. sen om den klarar att köra några 3D-spel idag alls är en annan sak..

annars finns det nu faktiskt en modernare variant, BF3 kan du antagligen glömma fortfarande iof, men några 3D-spel klarar den säkert i uthärdlig fart:

http://www.cnet.com/laptops/toshiba-qosmio-f755-3d150/4505-31...

Skrivet av HeeK:

Finns det något vettigt sätt att konvertera 2D film till 3D film?

det finns sätt, men vettiga, njae..

allt handlar oftast om att klippa ut saker som rör sig eller verkar vara i fokus och göra resten suddigare och såna liknande trix, ser nästan aldrig bra ut, och alltid med konstiga artefakter dessutom.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

http://ceogar.com/3D/

Har lagt upp några 3dbilder som ni borde uppskatta Garanterar mycket djup och popout!

Dessa är anledningarna att jag spelar i 3D.

Edit: Gillar ni bilderna så lägg gärna en kommentar. Dessa är tänkta som "visa folk som undrar hur 3D ser ut" bilder.
Edit2: Varför ligger denna i Multiskärm?

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk

Wait whut... Så med nvidia 3d kan man spela vilka spel som helst i 3d?!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Wait whut... Så med nvidia 3d kan man spela vilka spel som helst i 3d?!

Typ.. finns raitings på deras sidor

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-games.html

Se till att spara filerna som .jps så öppas de automatiskt av Nvidia photoviewer.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Typ.. finns raitings på deras sidor

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-games.html

Se till att spara filerna som .jps så öppas de automatiskt av Nvidia photoviewer.

Okej Nu menar jag tex spel som är max lika gammalt som BF2 Dvs inte DOOM 2 eller något

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Hur är dirt 3 i 3D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av linzor:

Hur är dirt 3 i 3D?

Riktigt bra har jag för mig, väldigt lite störande objekt.

Någon som har tagit sig en titt på mina bilder?

Visa signatur

Permalänk

Precis införskaffat mig NVIDIA 3D vision och måste säga att det var väl spenderade pengar.

Är lite nyfiken på hur mycket "djup" ni andra det inställt på? Står ju att man ska öka djupet ju mer van man blir. Är det någon här som kör på 100%? HAr själv 25% nu.

Permalänk
Medlem

Såg tråden och blev rätt sugen på att köpa ett par då ja precis köpt en 120hz skärm. Men funderar på om det är någon mer en ja som sitter med glasögon framför datorn. Och hur tacklas dom med det?

Visa signatur

||Chassi - Corsair Obsidian 650D ||Motherboard - Asus P7P55D Deluxe ||PSU Corsair TX650v2
||Grafikkort Gigabyte GTX460oc SLI ||Corsair 16GB DDR3 XMS3 1333MHZ ||Steelseries Sibira V1
||Prosessor Intel I5 760 3.8GHZ + Transformer 4 ||Corsair Force 60gb ||Logitech G11

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbsen5:

Såg tråden och blev rätt sugen på att köpa ett par då ja precis köpt en 120hz skärm. Men funderar på om det är någon mer en ja som sitter med glasögon framför datorn. Och hur tacklas dom med det?

Funkar utmärkt med glasögon under sålänge dina vanliga inte är enorma.

Kan bli lite mycket ivägen vid öronen om du har ett tight eller stort headset också, så det bör man va medveten om.

Permalänk

Finns det något sätt att få 3d vision att sluta automatiskt starta så fort man sätter igång ett spel utan att behöva stänga av det helt?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Finns det något sätt att få 3d vision att sluta automatiskt starta så fort man sätter igång ett spel utan att behöva stänga av det helt?

Detta är jag också nyfiken på. Speciellt somsagt om det går att stänga av autostarten när man startar eller tabbar in i ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Detta är jag också nyfiken på. Speciellt somsagt om det går att stänga av autostarten när man startar eller tabbar in i ett spel.

Det gick innan, men eftersom Nvidia tyckte det var roligt att jävlas med folk så tog de bort detta. Deras forum är inte öppet heller så inte speciellt lätt att klaga.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Jag har för tillfället satt genvägar på ett par g-knappar till att stänga av och sätta på.

Target - "C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvstlink.exe" /enable
Start In - "C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\3D Vision"

Target - "C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvstlink.exe" /disable
Start In - "C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\3D Vision"

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckats få igång 3D-Vision och youtube? Suttit i timmar med detta nu.

Visa signatur

Permalänk

hej har en fråga som inet inte kan svara på och kan inte hitta ngn info från varesig acer eller nvidia då det inte går att mejla företagen sjukt ju har tänkt köpa http://www.inet.se/produkt/2204790/acer-24-tft-gd245hqabid-12... och undrar nu om denna skärm e kompatibel med nvision 3D 2 glasögon följer ju med glasögon till skärmen men det e dom gamla glasögonen

ska man lägga 17 000:- så vill man ju få den nyaste o bästa ju
hoppas ngn vet tacksam för svar
(visste inte om jag skulle öppna en ny i forumet eller fråga i denna tråd så blev det nu fel så ber jag om ursäkt)

hitta just en länk långt om länge till acer support kommer skriva här vad jag får för svar kan ju vara bra och veta för andra

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diabolus1978:

hej har en fråga som inet inte kan svara på och kan inte hitta ngn info från varesig acer eller nvidia då det inte går att mejla företagen sjukt ju har tänkt köpa http://www.inet.se/produkt/2204790/acer-24-tft-gd245hqabid-12... och undrar nu om denna skärm e kompatibel med nvision 3D 2 glasögon följer ju med glasögon till skärmen men det e dom gamla glasögonen

ska man lägga 17 000:- så vill man ju få den nyaste o bästa ju
hoppas ngn vet tacksam för svar
(visste inte om jag skulle öppna en ny i forumet eller fråga i denna tråd så blev det nu fel så ber jag om ursäkt)

hitta just en länk långt om länge till acer support kommer skriva här vad jag får för svar kan ju vara bra och veta för andra

Ja, funkar utmärkt med nvision 3D 2 oxå.

Permalänk
Skrivet av tarado:

Ja, funkar utmärkt med nvision 3D 2 oxå.

tack för snabbt svar har beställt 3skärmar och nytt grafik kort

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem

Hej alla! Jag hoppar på tråden också.

Jag har nyligen köpt en Asus VG278H 3D display från Webhallen till min MSI GT663 laptop (GTX 460M).
När jag kom hem och skulle provköra 3D:n så visade det sig att IR-sändaren på monitorn var defekt och skickade inte ut någon signal och att skärmen bara kunde registrera upp till 75hz har jag för mig, så jag bytte den.

Tre gånger.
Därefter avbröt vi köpet och jag är tillbaks på ruta ett.

Problemet är att jag väldigt gärna vill ha just den skärmen då jag hört mycket lovande saker om den, plus att glasögon följer med och ja - för att det är 3D Vision 2.
Jag har VGA och HDMI outputs på min laptop och körde med en HDMI 1,4 på den jag köpte.

Är det någon som har några tips om vad jag ska leta efter för skärm som garanterat kommer funka för mig? Är evigt tacksam för alla råd. Runt fem papp är väl ungefär vad jag är beredd att lägga på en bra monitor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sfritzon:

Hej alla! Jag hoppar på tråden också.

Jag har nyligen köpt en Asus VG278H 3D display från Webhallen till min MSI GT663 laptop (GTX 460M).
När jag kom hem och skulle provköra 3D:n så visade det sig att IR-sändaren på monitorn var defekt och skickade inte ut någon signal och att skärmen bara kunde registrera upp till 75hz har jag för mig, så jag bytte den.

Tre gånger.
Därefter avbröt vi köpet och jag är tillbaks på ruta ett.

Problemet är att jag väldigt gärna vill ha just den skärmen då jag hört mycket lovande saker om den, plus att glasögon följer med och ja - för att det är 3D Vision 2.
Jag har VGA och HDMI outputs på min laptop och körde med en HDMI 1,4 på den jag köpte.

Är det någon som har några tips om vad jag ska leta efter för skärm som garanterat kommer funka för mig? Är evigt tacksam för alla råd. Runt fem papp är väl ungefär vad jag är beredd att lägga på en bra monitor.

Är i liknande sits, har för jäves försökt få 3D vision att fungera via en ny MSI laptop (GTX 660m)

Jag har inte lyckats få någon inkopplad 120hz monitor att använda Nvidia kortet som primär displaydriver dock, vilket verkar krävas.

Gav up och kör på stationära datorn nu, men köpte laptoppen för att kunna köra 3D vision på extern skärm/projektor så det är ju rätt trist :S

Tror inget "garranterat" kommer funka, skärmarna och projektorn jag testat funkar utmärkt på stationära datorer, så det verkar vara MSIs laptop det är fel på. Gissningsvis krävs det en laptop med 120hz skärm och 3D stöd för att få det att fungera (om det ens hjälper).

På min laptop ser det ut som VGA och HDMI utgångarna inte ens är kopplade till Nvidia kortet utan det bara går att få signal på dem via integrerad grafik. På stationära pluggar man ju in DVI eller liknande rakt in i korten så är ju en helt annan sak.

Permalänk
Medlem

Vart hör denna tråden hemma egentligen? Tror den kommer väldigt mycket i skymundan här i "Multiskärm"

Skrivet av Desperaldo:

Precis införskaffat mig NVIDIA 3D vision och måste säga att det var väl spenderade pengar.

Är lite nyfiken på hur mycket "djup" ni andra det inställt på? Står ju att man ska öka djupet ju mer van man blir. Är det någon här som kör på 100%? HAr själv 25% nu.

Jag kör aldrig på något lägre än 100% och convergence så att saker är ca 10-15cm utanför skärmen

Skrivet av P!ngv!N:

Najs tråd, har själv kommit i tankarna på att skaffa 3D vision men är osäker på om det är värt det då jag endast spelar BF3, så min fråga är, hur bra är 3D upplevelsen i BF3?

3D upplevelsen är riktigt bra i BF3, du kommer nog märka ganska fort att det inte är någon hitt att köra i onlinematcher då det är svårare att sikta.

Att flyga och köra singleplayer är underbart.

Visa signatur