Hur klockar ni era 550 BE med asus M4A89 GTD PRO ?

Permalänk
Avstängd

Hur klockar ni era 550 BE med asus M4A89 GTD PRO ?

Hej jag undrar om man ska helst använda sig av det medföljande programmet Turbo V EVO som man får med på DVD skivan eller om man ska gå in i bios och klocka processorn manuellt ? hur och vilka inställningar ska jag ändra på jag blir så osäker i bios med alla klock funktioner å så. Jag har klockat processorn med turbo V EVO och får bara upp den till 3.5 Ghz och jag borde kunna få upp den iaf manuellt i bios till 3.6 Ghz om inte mer tycker jag. Vad säger ni som har samma moderkort som mig och vad ska jag ändra på för att få upp processorn i 3.6 Ghz ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Jag sitter på samma moderkort som du men med 1055T CPU som har 2.8GHz i orginal clock och fick upp den i 3.2 med Turbo V EVO. Så 0.4GHz med programmvara för oss båda låter som dom har en begränsnig på clockningen med detta program.

Visa signatur

Asus M4A89GTD PRO: AMD 1055T OC 3.8Ghz: Corsair Cooling Hydro H50: corsair 8Gb 1333MHz: Sapphire Radeon HD 5850 VAPOR-X: Western Digital Caviar Green 2TB*2: Corsair TX 750W 80+.

Permalänk
Avstängd

Mmm och om man klockar i bios istället för programmet så funkar det inte för mig för då säger bios ifrån på att core unlocker är inaktiverat. Så det är riktigt kostigt tycker jag. Eller jag kanske klockar fel också kanske. Det finns ju så många klock inställningar i bios så man vet knappt vad man ska ändra på ibland. men jag tycker samtidigt att det är fint med att det finns så mycket klock möjligheter på detta moderkort så man ska ju inte klaga igentligen. Mvh

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Avstängd

Jag har en fråga. Hur funkar Turbo unlocker ? det finns ju med på turbo V EVO ? max klockar det något eller vad gör det för något ? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Jag har en fråga. Hur funkar Turbo unlocker ? det finns ju med på turbo V EVO ? max klockar det något eller vad gör det för något ? Mvh.

Jag tycker du ska testa att gå in på turbopv EVO och clicka på auto tuning och sen more settings nere i vänstra hörnet och trycka på extreme tuning så får du nog lite mera fart på burken ska du se

Visa signatur

Asus M4A89GTD PRO: AMD 1055T OC 3.8Ghz: Corsair Cooling Hydro H50: corsair 8Gb 1333MHz: Sapphire Radeon HD 5850 VAPOR-X: Western Digital Caviar Green 2TB*2: Corsair TX 750W 80+.