Acer Aspire 5741G för 5490kr = värt?

Permalänk
Medlem

500 lakan? herre gud, jagblir riktigt sur nu...

går det inte bara oställa in att fläkten alltid ska köras på tex 70%?

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterade till senaste BIOS (1.13) och nu märks inte fläkten längre, den stör åtminstone inte mer.

Datorn fanns på MediaMarkt för ett par veckor sen för 5495:- men den går nog inte att få för det priset för tillfället. Bara att vänta in nåt bra erbjudande eller någon annan liknande modell till bra pris.

Visa signatur
Permalänk

Har köpt mitt ex på Media Markt i Borås som öppnade idag 4890:- dom har nog det priset i alla fall över helgen...
Verkar vara en helt ok dator. Hade tänkt köpa mig en dyrare sak, men priset avgjorde helt klart...

Permalänk

Kan någon säga hur mycket datorn laggar vid spelande av tex WoW mitt i Dalaran? eller kanske en ICC25 manna? Går i banerna på att köpa storebror Acer Aspire 5745G - Inet.se.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

jag funderar också på om wow flyter på Acer Aspire 5745G, vore riktigt intressant att få veta!
Sen så undrar jag om Grafikkortet den har ( Nvidia Geforce 330M ) är mycket sämre än ATI Mobility Radeon HD 5650 som sitter i många liknande datorer i samma prisklass!

MVH

Permalänk
Medlem

Laggar inte i dalaran, doc kan det lagga när du zommar in på lite mera advancerad grafik som ligger i lager, tex när dks kör path of frost eller vad det heter...

Någon som hittat något alternativ till Värmen på datorn ? Den blir ju över 50 grader när man spelar och det bränns på handen!!

Permalänk
Medlem

En till fråga, om jag köper den där fläkten som var länkad ovanför, zulman. Eftersom jag tycker att datorn är varm på OVANSIADN och inte undersidan , kommer den fortfarande hjälpa?

Permalänk

rick

Skrivet av Oreo:

Man kanske skulle kunna få någon info från Acer... Om du kommer fram till nåt mer kan du ju skriva här hur det har gått. Fläkten är ju inte direkt högljudd men lite märkligt att den går upp och ner sådär.

Det är helt rätt att fläkten går upp och ner, vid högre arbetsbeastning ökar fläkten för att kyla

Permalänk
Medlem

Någon som kan säga vilken dator som är bäst, den ni talar om eller http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=816659 ?