Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2010

Multiplier Hoppar i full load ??

Okej nu har jag kommit så långt att jag har läst typ allt här inne och mer där till, så det är därför jag gör en egen tråd för jag behöver hjälp! (jag är ganska ny till det här med clockning men har god förståelse för datorer)

Jag har testat att överclocka min AMD phenom x4 9550 Black edition 2,6ghz till 3ghz det funkade fint! Men när jag kör Prime 89/ occt, så ser jag att den kör på full clock 200x15 -3ghz i typ 1 minut sen går den ner till 200x6,5 vilket är 1300mhz :S.. och den håller på så varannan minut ungefär. Vad jag tycker är konstigt är att innan när jag hade qool n quiet på så stod dator på 200x6,5 - 1300mhz i idle, och när jag körde ett spel så gick den upp till full, så stängde jag av den nu och i idle står den som den ska men så fort jag typ spelar nått spel nu som kräver en del börjar den hålla på och clocka ner sig :S Och jag känner i spelet när den clockar ner sig det laggar till ...... fett drygt! hjääälp

Glömde skirva att jag har kollat temperaturen och den blir max 54C

Har testat stänga av cool n quiet/c1e upg till senaste bios... har letat efter speedstep, spread spectrum och nån till men de finns inte i min bios... Några förslag ?

Prosessor: AMD Phenom x4 9550 Black Edition 2,6ghz overclock: 3ghz Info
Moderkort: Asus M3N78 SE Info
Grafikkort: Nvidia Gforce 9600 GT
Ram: DDR2 4gb 400mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2008

Om du går i in Windows kontrollpanel och energialternativ, så om du går till avancerat så kan du ställa in max och minimum i procent.

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2010

Hittar inte det med procent.. men inne i energiaöternativen så har jag tar hög prestandar.. och där inne är allt så att det ska maximeras inte spara :S har samma problem ändå! :S