Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snabelost3:

Jag kan säga direkt at jag inte snott din idé. Jag fick idéen när jag läste det här Build a Nintendo NES PC och jag vet att han som byggde denna har avlidit. Tror knappast att han var först heller.

DU FÖRSTOD INTE ATT DET VA ETT SKÄMT ELLER?

Klart att det inte va min ide men jag hade den åxå

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Skrivet av Kockski:

DU FÖRSTOD INTE ATT DET VA ETT SKÄMT ELLER?

Klart att det inte va min ide men jag hade den åxå

Då måste du lägga in en smiley så jag förstår. Det är en helt annan sak om jag kännde dig för då skulle jag veta hur du menar det du skriver

Visa signatur

AMD Phenom II 955 @ 3.2Ghz | Saphire HD 4890 OC | ASUS M4A785TD-V Evo | Corsair TX 650W | Corsair H50 | OCZ SSD 30Gb

Permalänk

Snyggt gjort!

Har själv gått i dessa tankar i en massa år nu. Så kommer en grabb på 15 och gör ett kanonjobb av det också! Tusan! Dags att sätta igång!

5p!

Permalänk
Medlem

Skaffa en SSD till den så den bootar på 2 sekunder :3

Permalänk
Skrivet av PsyRae:

Skaffa en SSD till den så den bootar på 2 sekunder :3

SSD ingick i planen när den låg på ritbordet och jag hade en SSD legandes som jag skulle ta. Dock under konstruktionen så lade SSD:n av och Pixmania (idioter?!) vägrade ge mig en ny på garantin utan jag fick 650kr att spendera i deras butik och då köpte jag hårddisken och lite annat. Hata Pixmania säger jag bara.

Visa signatur

AMD Phenom II 955 @ 3.2Ghz | Saphire HD 4890 OC | ASUS M4A785TD-V Evo | Corsair TX 650W | Corsair H50 | OCZ SSD 30Gb

Permalänk
Medlem

Fett nice!

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabelost3:

När det gäller FF7 så är jag ett riktigt fan och jag äger spelet. Du borde veta att jag äger en PS1:a hemma, Gillis. När vi kommer till fläktarna så förstår du nog att chassit inte har något bra luftflöde... det har i stort sett inget alls och då måste jag ha en fläkt men jag mäter upp 16dB utanför chassit så den är otroligt tyst. När det kommer till vilka spel jag emulerade så beror det ju på min personliga smak av spel som inte har något med själva bygget att göra utan bara mest visar upp att emuleringen fungerar. Du kanske vill veta att jag spelar ut Silent Hill som är din typ av spel men att ge olika poäng för spelet är onödigt. Och när det gäller att smöra så försöker jag bara vara social och lite barnslig, så som man ska vara när man ska spela datorspel!

Låt gå för dina reasons då^^, dock hade jag ingen aning om PS...
sant, spel ska inte avgöra betyg, men du känner ju mig och min nördighet för RE och SH :P, var ett skämt då någon skojat om att FF7 blev en klockren 5a.
Bra gjort Linus, jag är stolt.

Edit:
Älskade inte du Pixmania för 4-6 månader sedan?

Permalänk
Medlem

Riktigt vackert måste jag säga! 5/5

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Imponerande! Helt klart en 5:a

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Snyggt.

Visa signatur

HTPC Tt Mozart, Asus P8P67 Deluxe B3, i7 2600K@4,4Ghz med Tt vbl, MSI GTX 580 med EK vbl, SSD Intel X25 80Gb system, SSD Plextor M3 Pro 128 Gb för spel, 2x WD 320Gb Raptor, WD 500Gb extern, 4x2Gb OCZ DDR3 1800 Mhz,Tt Bigwater 745 cirkulation, Zalman 850W, Win7 x64 HP, Sharp 46" 100Hz 1080p, Denon AVR-2106 7.1, komplett Dali Concept hgt 7 kanals surround med Concept 8 som frontar, Dantax 12" sub, Xbox 360.

Permalänk
Medlem

Kanske kollade lite för tokigt, men hur satt du fast distanserna/moderkorts skruvarna?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdaN:

Kanske kollade lite för tokigt, men hur satt du fast distanserna/moderkorts skruvarna?

Jag tog skrivarna från VGA- och COM-portarna på ett gammalt skrotat moderkort och skruvade in i Nintendots "stavar" som jag hade dremmlat av och sedan skruvade jag bara ned dom med fingrarna och limmade fast dessa i botten av Nintendot Ursäkta om jag förklarade dåligt.

Visa signatur

AMD Phenom II 955 @ 3.2Ghz | Saphire HD 4890 OC | ASUS M4A785TD-V Evo | Corsair TX 650W | Corsair H50 | OCZ SSD 30Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabelost3:

http://a.imagehost.org/0239/INSTRUCT.png

Jag tog skrivarna från VGA- och COM-portarna på ett gammalt skrotat moderkort och skruvade in i Nintendots "stavar" som jag hade dremmlat av och sedan skruvade jag bara ned dom med fingrarna och limmade fast dessa i botten av Nintendot Ursäkta om jag förklarade dåligt.

aha! jag såg dem där "pinnarna" på bilderna, men jag läste inte riktigt texten på dem men okej då vet jag! kul grej!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Kontroll fel!

Du måste ju byta till original kontroll. Den rätta spel upplevelsen försvinner annars, den där kontrollen ser ju nästan skön ut. Nej det ska vara den klassiska dosan till NES-spel där man trycker tummarna trasiga på den oergonomiska kontrollen från 80-talet.

Permalänk
Skrivet av Tjompers:

Du måste ju byta till original kontroll. Den rätta spel upplevelsen försvinner annars, den där kontrollen ser ju nästan skön ut. Nej det ska vara den klassiska dosan till NES-spel där man trycker tummarna trasiga på den oergonomiska kontrollen från 80-talet.

Väntar på att sega RetroZone ska få in reto-chippen så jag kan löda om portarna. Har redan 2 mint-kontroller redo för användning men ingen usb-controller att hantera dem.

Visa signatur

AMD Phenom II 955 @ 3.2Ghz | Saphire HD 4890 OC | ASUS M4A785TD-V Evo | Corsair TX 650W | Corsair H50 | OCZ SSD 30Gb

Permalänk
Avstängd

Riktigt fräckt. France 5,4; Russia 5,5; Great Britain 5,6; Sweden 5,6; Italy 5,6. Således nästan full pott i konståkning.

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem

Jag blev så inspirerad av ditt bygge att jag gjorde mig ett själv! Imitation är högsta formen av komplimang vettu!

Kolla in mitt bygge om du har lust, och kom gärna med lite tips om du kommer på nåt ballt!

http://www.sweclockers.com/galleri/6023-htpc-emulator-box-i-n...

Glömde länken... doh!
Permalänk
Medlem

Måste också göra mig en emubox

Visa signatur

CPU: Intel i7 4770K || KYLARE: Corsair H100i || MOBO: Asus Z87-PRO || GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X || RAM: Kingston HyperX 32GB 2400MHZ Savage XMP || PSU: Corsair 850W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är jag blåst och blind eller bara blind? Hur fasen fick du plats med nätagget?

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!