Gearscore tvingar mig sluta med WoW

Permalänk
Skrivet av Engman78:

Jo 2 om dagen. Sedan weekly och voa.
Använd din VOA10 achiv att komma med i VOA25 det brukar räcka.
Ändrar du till en arc spec är du hit cappad(fattas 100hitpoäng till cap för nuvarande spec) också vilket kommer öka din dps + att fire spec inte kan mäta sig i DPs med arc (tyvärr) förrän vid bättre gear.
Jag kör med denna The World of Warcraft Armory

Jag brukade skriva "Inget achiev. men kan taktik och gör garaterat xdps, kicka mig om jag suger.

tror dock att Fire gör mer dps än frost gör vare sig gear en du har rätt Arcane är väll bäst till en viss gear level

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

tror dock att Fire gör mer dps än frost gör vare sig gear en du har rätt Arcane är väll bäst till en viss gear level

Frost är den spec som man ser allra minst bland raidande mage'ar. FFB, Arc och Fire, är nog 95%.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Skrivet av Engman78:

Frost är den spec som man ser allra minst bland raidande mage'ar. FFB, Arc och Fire, är nog 95%.

precis, frost körde jag iaf på lvl 60 tiden då man inte hade mycke mana men man körde ju typ bara MC och BWL så frost tryckte man ju mest dps och Frost mage då var väll lättaste dps speccen genom tiderna spamma 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 oj lite mana evocation 1 1 1 1 1 1 1 1 11 1 1 1 xD men i dagens läge är det arcane eller fire som dominerar

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk

Ett par enkla tips för att snabbt boosta din GS:

Crafta eller köp Merlin's Robe ilvl245 chest
Samma gäller wrists ilvl245 BOE
Farma ihop Honor för Wrathfull Cloak och Relentless waist
Starta en icc10 rep farm raid, när du blir friendly med The Ashen Verdict får du en grym 251 ring.

Har du problem att komma med voa raids? Starta egna raids!

Permalänk

Och byt till Arcane spec, du kommer göra mer dps som arcane.
Rotation för arcane:

1. 4x Arcane Blast
2. 1x Arcane Missiles
3. Börja om på nr1

Permalänk
Skrivet av Gigglebean:

Och byt till Arcane spec, du kommer göra mer dps som arcane.
Rotation för arcane:

1. 4x Arcane Blast
2. 1x Arcane Missiles
3. Börja om på nr1

är det inte 3 AB sen 1 AM ifall man får proc och 4 AB och 1AM ifall man inte får en proc vid 3e ABn ?

och under Herorism/Bloodlust proca på med Arcane Power och din egna haste Cd sen bara mata på med AB tills det släpper har jag för mig inte spelat mage på länge nu

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

är det inte 3 AB sen 1 AM ifall man får proc och 4 AB och 1AM ifall man inte får en proc vid 3e ABn ?

och under Herorism/Bloodlust proca på med Arcane Power och din egna haste Cd sen bara mata på med AB tills det släpper har jag för mig inte spelat mage på länge nu

3 AB kör man om man börjar få dåligt med mana. Har man mana så det räcker kör man AB tills MB proccar sedan AM (4xAB stack minst före AM).

Maximal DPS är full AB spam, men då räcker inte mana särskilt länge.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk

är väll bara AB spam under BL, och AP usage endå annars håller man sig till sin rotation

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

är väll bara AB spam under BL, och AP usage endå annars håller man sig till sin rotation

Japp.

Jag brukar även köra AB spam på HC bossar för att skynda på lite.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk

Du kan köra 3xAB om din mana inte klarar av 4xAB, 4 stackar ger dock mer DPS.
Arcane Missiles kan du köra efter 4xAB oberoende av Missile Barrage proc.

Så här ser det ut när jag raidar på magen: 11112 11112 11112 11112 11112 enklare än så blir det inte.

Edit: Damnit Engman78 hann före!

Permalänk
Medlem

Om ni blir frågade att länka ett achievement som ni inte har så kan ni installera addonet UnderAchiever. Med den addonen kan man länka achievements som man inte ännu har gjort så det ser ut som om man har gjort dom. Jag har själv inte testat denna addon då jag inte brukar PuGga (annat än weekly raids och dom behöver man oftast inte länka GS eller achievement).

Det finns ju såklart alltid en risk att RL kollar upp din profil på Armory eller be.imba.hu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Jag hatade den förr också. Men den är fasen rolig nu för tiden. Har inte haft några som helst problem med wipes på slutbossen. Folk har väl lärt sig

Får hoppas det smittar av sig på min server inom snar framtid!

Skrivet av Gigglebean:

Så här ser det ut när jag raidar på magen: 11112 11112 11112 11112 11112 enklare än så blir det inte.

Ser ut som du försöker ringa SoS 112 varav 1:an hakat upp sig:

Gigglebean: "Help me!"
Operator: "Sir, what is your emergency?"
Gigglebean: "My dps suck!"
Operator: "Remain calm, we have dispatched a warlock to aid you!"

Inget illa menat Gigglebean! Jag sitter på jobbet med en massa överskottsenergi och har två timmar kvar.

*nynnar på reklamlåten "-Det är dags för fredagsmyyyyys om det så är det sista jag gör*

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Kommer ihåg när man körde dueller utanför Ironforge naken, och ändå kunde spöa andra spelare med utrustning.
Detta kan inte ske idag, WoW kräver ingen skill längre, bara bra grejor, därför la jag av också(fast jag hade i princip det bästa för min klass)

Konsigt man kan spela full furios gear med 232 vapen upp till 1,8~2,0 o vinna över ett antal rel/wrath gearade mirror team under vägen isf
fast antar att du facerollade på 2.9-3,0rating när du säger wow kraver ingen skill?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dero:

Konsigt man kan spela full furios gear med 232 vapen upp till 1,8~2,0 o vinna över ett antal rel/wrath gearade mirror team under vägen isf
fast antar att du facerollade på 2.9-3,0rating när du säger wow kraver ingen skill?

Lille vän, på den tiden fanns det ingen rating!
Så jag antar att du inte har en susning om vad jag talar om!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Lille vän, på den tiden fanns det ingen rating!
Så jag antar att du inte har en susning om vad jag talar om!

antog du pratade om bc^^ visst om du menade vanilla wow där man i stort sätt 1-shot target för skill så aah visst.. verkligen skill^^

Permalänk
Medlem

Så du var alltså inte med då om du tror det

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

spelar man på en server med enormt mycket folk,så kan jag tänka mej att detta problem kan uppstå,men lirar man på en server med lite folk(så som jag gör),så är folket faktiskt så desperata så dom då och då tar spelare med rätt så crappy gear.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag hatar gearscore så mycket

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Gearscore suger men är ändå bra!

Det man skall göra om man inte kommer med icc10/25 på grund av för låg gearscore är att man startar en grupp själv. Jag blev osså otroligt less på att få svaret " sorry to low gs ", men att starta mina egna icc10 så fick jag ihop en grupp och fick ibland lite loot vilket höjde min Gearscore :), dock så blev man ibland saved on Marrowgar. Det var en del som gnällde på att jag hade för låg gs och gnällde dem för mycket fick tillfredställesen att kicka dem hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Kommer ihåg när man körde dueller utanför Ironforge naken, och ändå kunde spöa andra spelare med utrustning.
Detta kan inte ske idag, WoW kräver ingen skill längre, bara bra grejor, därför la jag av också(fast jag hade i princip det bästa för min klass)

Duels i WoW kräver dock mycket mer skill nu än på den tiden. Jag vann över många rogues med ~5800GS på min priest när jag hade 4300GS med hateful/deadly-gear (du vet antagligen inte hur GS fungerar exakt, men ca 34% bättre stats på sitt gear).

Skrivet av Johnnymann:

Så du var alltså inte med då om du tror det

Jag minns mycket tydligt att hunters oneshottade min priest i BGs i vanilla. Shadowmeld + Aimed Shot, 4k crit, död. Men det kanske är din definition av skill?

Måste hålla med om att vanilla var mycket roligare, men PvPn har blivit extremt mycket djupare och skillbaserad sen dess.

Permalänk
Medlem

Finns så mycket vinklar på detta att jag inte vet var man ska börja.

Ett stort problem idag är att WoW har blivit såpass enkelt som det är. Det gör att spelare som egentligen inte har skill/förståelse har lyckats ta sig in i end game raiding.
När allt har blivit såpass enkelt (30% buffen i ICC say whaaat? Det borde ju vara tvärtom, att det BÖRJAR med en 30% buff, som sen sänks, för att hålla svårhetsgraden UPPE när folk får bättre och bättre gear ) så känns det som för den "stora massan" har skiftat fokus från att faktiskt få ner en boss öht, till att bara bli en enda stor gear-farm.

Problemet som vi då vidare kommer till är att folk har 0 tålamod. 1 wipe och det är raiddisband, folk står och skriker att alla andra suger och att dom själva är den mest 31337 spelaren någonsin skådad.
(helt enkelt, varenda liten casual p12 som borde hållt sig till att farma 5 manna, står nu och spelar raids, men har 0 fokus, 0 tålamod, 0 förståelse, nada. EPIXCXXSSss looo000wt är allt vad han vill ha)

Vad har detta då med gearscoreproblemet att göra?
Som TS och andra säger, gearscore behöver inte direkt översättas till skill och prestation.

MEN, problemet är att när man ska samla ihop en PUG så är det inte många som orkar bry om att ta reda på "hur" en spelare är.
Så även fast du kanske sitter där på en lägre, men ändå fullt duglig, gearscore så kan du ju vara väldigt bra rent speltekniskt.

Men, när folk då står mellan valet:
* Låg GS, säger att han kan spela
* HÖG GS, har achivement

Vad väljer dom?
Det handlar i mångt och mycket inte om att folk inte tänker/bryr om folks skill osv, det handlar om att folk är bortskämda gottegrisar som bara vill rensa en instans så fort som möjligt.
Och eftersom spelet nu är så extremt enkelt och nerfat, så är det BÄSTA SÄTTET att bara rensa <random instans> (iaf normal mode) bara att ta med sig så bra gearat folk som möjligt och ösa på.
Och folk finns det i överflöd.
Så varför välja en 5k GS mage, när det står 10st 5,8k+ i rad? Sen absolut, alla dom 10 kan spela 10x sämre allihopa än han på 5k, men när det gäller att göra ett snabbt enkelt val så blir det tyvärr så att folk väljer genom GS/Achieve bara för det är enkelt.
Det är större sannolikhet att en spelare med hög GS + ach. sköter sig bättre än någon utan dessa delar.

Fan, jämför med vanliga livet.. Står du som arbetsgivare och antingen har möjligheten att anställa en utbildad (gearscore hehe) och erfaren (achieve) VS en precis färsk snubbe ut från gymnasiet, vem tar du? Sen kan ju gymnasieduden vara helt nog och kunnig för jobbet i fråga, men tyvärr så satsar folk hellre på det säkra och enkla när dom får valet.

Mitt tips; rerolla tank eller heal.... mycket enklare och mindre whine om GS där, eftersom det i 95% av fallen saknas folk från dom klasserna.

EDIT:
Jag måste ju erkänna jag gör samma sak själv. Är enormt emot GS och tycker att addonen förstör mer än det tillför. Men dom gångerna jag och polarna/guilden själv blir tvugna att ta in "randoms", så väljer man ju hellre en spelare med 6k gs och alla achieves, än nån med 5k och nada achieves... Handlar ju helt enkelt att utifrån gissningar välja den spelaren man _tror_ med störst _sannolikhet_ kan spela bäst. Sen absolut, ibland går man säkert miste om bra spelare, men jag tror tyvärr överlag att man lyckas bäst när man väljer utifrån dom bästa förutsättningarna.

Permalänk
SpelClockers

Ja gearscore är missvisande men folk orkar inte bry sig och chansen e större att hög GS=bättre.Ren lathet.
Tankade hela icc10 med min 5k druid vid 5% och varenda en som såg "kingslayer" och min gs verkade rent shockade.
Men som sagt det ökar kraven på övriga i raiden därav oviljan att ta med låg gs spelare då kravet på dem själva ökar.
Folk vill ha det så enkelt som möjligt.

Hoppas det minskar i cata då Epics skall vara svårare att få tag på för icke raiders vilket gör det enklare att urskilja bra eller dålig.

Permalänk
Medlem

Så skönt med Gearscore när man kan ge noobsen på näppen.. har din alt för låg GS? sure logga din main och länka din LK25HC kill och säg att du letar nog en annan grupp istället.

En spelare som hade 1500GS mer än mig och han gjorde hälften av min dps och stod där man inte ska stå och dog
Nån som har lust o göra ett nytt addon som vi kallar skillscore?

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Glad att jag spelar private server (vanilla) lite nostalgispelande att progressa genom bwl ^^.
Har hittat en ganska bra private server också peakar 750 online och ligger runt 75ms som sämst.
Detta är patch 1.12.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Problemet är inte systemet med gearscore... utan folket.

Du har helt rätt där.

Det verkliga problemet är, som många nämnt, att det är för lätt att få bra grejer och det krävs inte längre lika mycket "skill" av spelaren. Jag minns i Vanilla-wow att man som tank var fullkomligt rökt i en instans/raid om man verkligen inte kunde tanka med allt vad det innebär. Då var det utmanande att som tank bygga upp threat och hålla aggro på en eller flera fiender och även DPS-klasserna hade ett stort ansvar att verkligen fokusera sin DPS på rätt fiende och framför allt inte ta aggro från tanken för då var man död.

På den tiden så var det i sammanhanget ytterst få personer på varje server som hade ett set bestående av enbart epics och ännu färre som hade riktigt grym utrustning.

Om skill = gear systemet fanns än idag och fungerade, ja då skulle Gearscore faktiskt vara ett riktigt bra addon för att, åtminstone relativt riktigt kunna avgöra en spelares värde. Men i tider där epics regnar över spelarna, där guld köps för småpengar och Blocket svämmar över av level 80-karaktärer - ja då brister Gearscores funktion helt.

Rykten jag hört säger att Cataclysm kommer gå tillbaka till mer svåråtkomliga epics - ett system där en epic verklige är epic och framför allt skall crowd-control komma tillbaka i större usträckning i instanser och AoE kommer åter bli riskfyllt. Håller Blizzard vad de lovar här, ja då kan Cataclysm kanske bli den riktiga expansion på WoW vi borde ha sett från början och TBC samt WotLK kan förhoppningsvis bli små parenters vi glömmer med tiden.

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än hålla med Djärven på alla punkter.
Håller själv på att levla en ny gubbe just nu och kört ganska många av dom gamla vanilla instans, är inte alls samma grej längre. Nu är det bara att pulla hela skiten och AoE. För var det wipe om man körde den stilen. Då var det bara CC och ta så små grupper åt gången och fan den som bröt sheep, sap, traps och annat som man svettades med att hålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Duels i WoW kräver dock mycket mer skill nu än på den tiden. Jag vann över många rogues med ~5800GS på min priest när jag hade 4300GS med hateful/deadly-gear (du vet antagligen inte hur GS fungerar exakt, men ca 34% bättre stats på sitt gear).

Jag minns mycket tydligt att hunters oneshottade min priest i BGs i vanilla. Shadowmeld + Aimed Shot, 4k crit, död. Men det kanske är din definition av skill?

Måste hålla med om att vanilla var mycket roligare, men PvPn har blivit extremt mycket djupare och skillbaserad sen dess.

Men hallå, läser du inte vad jag skrev: "DUELL", inte pvp matcher(En jäkla skillnad, fast du kanske inte vet så mycket om det fanns inte en chans att oneshotta då, och nu skrev jag att jag körde utan gear, skulle vilja se vilken klass som kan oneshotta naken på dressed överhuvudtaget.¨

Så släpp kylskåpet och inse, det var bättre förr och krävde mer skills, nu hänger det mest på gearen.
De som tjafsar emot var inte ens med på den tiden utan har oftast "hört" hur imba en viss klass var under en viss period!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Men hallå, läser du inte vad jag skrev: "DUELL", inte pvp matcher(En jäkla skillnad, fast du kanske inte vet så mycket om det fanns inte en chans att oneshotta då, och nu skrev jag att jag körde utan gear, skulle vilja se vilken klass som kan oneshotta naken på dressed överhuvudtaget.¨

Så släpp kylskåpet och inse, det var bättre förr och krävde mer skills, nu hänger det mest på gearen.
De som tjafsar emot var inte ens med på den tiden utan har oftast "hört" hur imba en viss klass var under en viss period!

en naken rogue (förutom ett vapen) kunde typ 1:shotta en geard player via en stunn i vanlila ja! seriöst fattar inte varför du skriver emot? ta samma charakter i bg (1v1)situations o man fick ett antal 1.shot..
kanske missuppfattade men du menar att inte classer varit op?
rogue = bc lätt solo allt i arena kunde behålla 1,8 solo ( 1v2) .. i DUELL fanns det nått du egentligen kunde förlora emot?
ret pala = början av wotlk ) löjligt kunde i stort sätt blunda trycka knappar o se rating stiga
Fast eftersom gear har betydelser enligt dej plz tell me hur furius geard kan lätt slå wrath (2snäpp upp) samma class , samma spec..(duells)
+ vanilla pvp lol tryckte man på första knappen före den andra så vann man typ^^ idag behöver man tima lite cc etc för o få en kill även i 1v1 oftast.
Visst det var en del kul med wpvp i vanilla men skulle säga det är roligare idag (personlig åsikt ofc) är faktiskt möjligt gå in i alli/horde staden på dagen med en 10m o överleva:P

Slutligen wow är inget 1v1 spel (antar därför dom inte har en class med en spec bara) så jämföra 1v1 med pvp säger tillräckligt.. nånsin försökt klara en endgameraid med enbart 1 class/spec?

Permalänk
SpelClockers

Hahahahahahahahahahahaha 1:shot.

Permalänk
Medlem

En kille i guilden började lira förra veckan, hade 4200gs. Rollade idag in ilvl 277-headet från Gunship HC @ icc25 och har en GS på 5100-5200 iaf. Obs, detta är via pugs - inte guilden (vi raidar inte eftersom folk väntar på Cataclysm)

Har ni inte nog bra gear? Lär er sälja er själva, övertyga raidleadern om varför ni ska få vara med istället för någon som har bättre gear. Kan man varken prata och föra sig eller har dålig gear så är det rätt svårt i allmänhet att klara sig i ett MMORPG.

För övrigt hade ni haft en ännu lägre chans att få bättre gear i TBC och speciellt Vanilla, synd att folk inte reflekterar över det.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra