Gearscore tvingar mig sluta med WoW

Permalänk
Skrivet av KniFF:

En kille i guilden började lira förra veckan, hade 4200gs. Rollade idag in ilvl 277-headet från Gunship HC @ icc25 och har en GS på 5100-5200 iaf. Obs, detta är via pugs - inte guilden (vi raidar inte eftersom folk väntar på Cataclysm)

Har ni inte nog bra gear? Lär er sälja er själva, övertyga raidleadern om varför ni ska få vara med istället för någon som har bättre gear. Kan man varken prata och föra sig eller har dålig gear så är det rätt svårt i allmänhet att klara sig i ett MMORPG.

För övrigt hade ni haft en ännu lägre chans att få bättre gear i TBC och speciellt Vanilla, synd att folk inte reflekterar över det.

Eller hur, jag påstår absolut inte att Gearscore är något bra addon som ska blint följas. (Som det görs för tillfället.) Men hur svårt är det att fixa hyfsad gear? Dingade 80 på min rogue häromdagen och uppe i dryga 5k gearscore efter ett par dagars random heroics och ett par ICC 5 normal runs, annat var det som sagt i vanilla/tbc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dero:

en naken rogue (förutom ett vapen) kunde typ 1:shotta en geard player via en stunn i vanlila ja! seriöst fattar inte varför du skriver emot? ta samma charakter i bg (1v1)situations o man fick ett antal 1.shot..

Fel, har mött nakna och gearade rouges med naken hunter och naken Warlok samt naken Warrior och aldrig blivit 1:shottad nånsin av dem i vanilla, så jag vet faktiskt inte vad du babblar om!
Dom kanske fick in en stun men så fort den släppte så slaktade man dem lätt, aldrig att den höll i så länge att dem fick ned en.
Fast var man hunter var det för lätt, antingen jagade man ifatt dem med flare och supersinnet på, eller så satt man bara på en trap och väntade på dem att fastna i den, då hann de med en stun, men den släppte innan trappen och sedan var de rökta.

För övrigt så finns det mer att göra än att Raida, så skippa jämnförelsen.

Däremot kan jag hålla med om att man kunde 1:shoota någon stackars cloth i BG(om man hade bra gear) som hunter, men aldrig naken, punkt!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

orkar inte läsa igenom hela tråden men säger såhär... sluta spela helt eller byt server.. spelar själv på bloodhoof och där har du inga problem alls med att köra VoA så länge man inte har 4500 eller mindre GS..

samt det går att få upp en GS runt 5200 utan VoA och raids utan problem.. bara att farma emblems (frost emblems) samt köpa ICC crafted items.. lägger man ner lite tid så kommer man LÄTT upp i 5500+ med BARA emblems/crafted och VoA och då är det bara legs samt handskar man får från voa (då pvp items inte är något man använder i pve

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

samt det går att få upp en GS runt 5200 utan VoA och raids utan problem.. bara att farma emblems (frost emblems) samt köpa ICC crafted items.. lägger man ner lite tid så kommer man LÄTT upp i 5500+ med BARA emblems/crafted och VoA och då är det bara legs samt handskar man får från voa (då pvp items inte är något man använder i pve

Det är väl just det som är problemet just nu, det är för LÄTT att få epics(just det ordet är ju en smula motsägelsefullt i spelet just nu då alla springer runt i lila prylar)

Så där är väl kärnan av problemet, spelet har blivit så gearstyrt att skills inte betyder lika mycket som i början

För övrigt har jag lagt av pga av ovanstånde, men jag hoppas att Cat kanske ändrar på det så jag, och många andra, får lusten tillbaka.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Det är väl just det som är problemet just nu, det är för LÄTT att få epics(just det ordet är ju en smula motsägelsefullt i spelet just nu då alla springer runt i lila prylar)

Så där är väl kärnan av problemet, spelet har blivit så gearstyrt att skills inte betyder lika mycket som i början

För övrigt har jag lagt av pga av ovanstånde, men jag hoppas att Cat kanske ändrar på det så jag, och många andra, får lusten tillbaka.

förstår till 100% att du har slutat spela.. ända anledningen till att jag var kvar va min guild och folket där.. liksom kunde lätt vara inne 4-7 timmar per dag bara för att snacka med dom.. (dock nu när guilden har lagt ner tills cata så är det lite svårt)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Fel, har mött nakna och gearade rouges med naken hunter och naken Warlok samt naken Warrior och aldrig blivit 1:shottad nånsin av dem i vanilla, så jag vet faktiskt inte vad du babblar om!
Dom kanske fick in en stun men så fort den släppte så slaktade man dem lätt, aldrig att den höll i så länge att dem fick ned en.
Fast var man hunter var det för lätt, antingen jagade man ifatt dem med flare och supersinnet på, eller så satt man bara på en trap och väntade på dem att fastna i den, då hann de med en stun, men den släppte innan trappen och sedan var de rökta.

För övrigt så finns det mer att göra än att Raida, så skippa jämnförelsen.

Däremot kan jag hålla med om att man kunde 1:shoota någon stackars cloth i BG(om man hade bra gear) som hunter, men aldrig naken, punkt!

Såg nu hur dumt jag skrev, menar inte att en naket rogue dödade en annan geard i en ambush utan i en combo av stunns.
gjorde en test idag för skojs skull :). Helt naken rogue 11/3/57spec förutom onyxia dagger 245lvl (no stats dagger) ingen enchant, vs en pvegeard präst ^20khp ( no ress no trinket)
prem, cheap shot, hemo, kidey shot, shdance(glyphed) ambush ,ambush, cheap shot, evo
blind restealth
prem, garrote, hemo, kidney shot, backstab, backstab, evo -> priest dead totalt stunnad/silent hela tiden + har 2X vanish kvar:P.
detta var det jag menade med 1-shot i en stunn fast utryckte mej ganska fel hehe^^
Vs samma target fast geard.. ambush, evo->dead 1sec^^, motsvarande vanila när man tar bort ressfactorn

Permalänk
Medlem

gearscore och achievements är djävulens påfund, fyfan.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

nej det är bara folk som är efterbliva som köper guld, att köpa guld leder till att fler accounts blir hackade och förstör alla AH priser med inflation etc och Bots tar upp alla farming ställen. och om man inte kan lägga lite tid om dagen för att tjäna ihop guld så ska man inte spela WoW.

majoriteten av allt guld som säljs kommer från hackade konton, jag har inte sett en enda bot på 5 år...

Skrivet av norrby89:

lägger man ner lite tid så kommer man LÄTT upp i 5500+ med BARA emblems/crafted

haha...

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

gearscore och achievements är djävulens påfund, fyfan.

Kanske för de som bara spelar någon timme i veckan, men de är ju såklart inte värda att ha lika bra gear som en spelare som spelar flera timmar per kväll. Det kan man applicera på nästan allting i livet, inget konstigt alls.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

GS funkar sådär, är som tidigare sagt ett lättare sätt att sortera spelare som man tror kan va bättre än andra, med definitivt inget bra sätt.
Jag själv spelar inte så mycket,enl mitt tycke, 5-7 timmar i veckan, mestadels söndags kvällar. Har över 5K GS på 4 lvl 80. Har spelat på detta sätt sen Vanilla. Har varit med i få stora raids, bara fått en inblick på tex BWL, SSC och Uld, många bra guilds som givetvis kastat ut mig pga att jag inte kan va med på raids som de önskar. Har dock med mina nuvarande 5.4K GS på min "main" lyckats komma med i ICC 10 pugs och jobbar mig upp. Har egna mål tex Champion of the Frozen Wastes titlen, har bara Kel'Thuzad kvar. Verkar inte finnas många som Raidar Naxx mer än weekly på min server längre.
Ang bots, jag har sett massor av botar farma i caves, rapporterat flera, men de ser ut att bara få springa vidare i evighet. Älskar spelet men det har blivit både bättre och sämre lättare och svårare med åren, på olika sätt.

Visa signatur

Cooler Master Gladiator 600|MSI P55A-G55|Inte i5 760|Noctua NH-U12P|A-Data 8GB (4x2048MB) GAME-Series|PSC 6970, XFX 6970|Corsair TX 850W 80+

Permalänk
Medlem
Skrivet av dero:

Såg nu hur dumt jag skrev, menar inte att en naket rogue dödade en annan geard i en ambush utan i en combo av stunns.
gjorde en test idag för skojs skull :). Helt naken rogue 11/3/57spec förutom onyxia dagger 245lvl (no stats dagger) ingen enchant, vs en pvegeard präst ^20khp ( no ress no trinket)
prem, cheap shot, hemo, kidey shot, shdance(glyphed) ambush ,ambush, cheap shot, evo
blind restealth
prem, garrote, hemo, kidney shot, backstab, backstab, evo -> priest dead totalt stunnad/silent hela tiden + har 2X vanish kvar:P.
detta var det jag menade med 1-shot i en stunn fast utryckte mej ganska fel hehe^^
Vs samma target fast geard.. ambush, evo->dead 1sec^^, motsvarande vanila när man tar bort ressfactorn

Haha, fan vad kul, det är sånt jag pratar om, det där var hur bra som helst.
Kul o stå dansa över liket efter med en tomtemössa på!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Destosnabbare du inser att du inte kan göra något för att påvärka det. destosnabbare inser du också att du själv måste ändra på dig..

Börja med att starta egna raids, massa folk kör fortfarande tex, onyxia, ulduar. och alla kräver inte över 5kGS

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk
Medlem

Kan förstå att vissa tycker det är jobbigt med GS, men i seriösa raids (puggs) så är det ett hemskt lätt sätt att se ifall personen duger till raiden.
Det är inte många som vill boosta folk med dåligt gear, lite av grejen med wow är att nöta sig uppåt så att man kan vara med i end-instances. Annars kunde man lika gärna starta med dugligt gear och på lvl 80 utan att levla sig upp.

5,5k gs för att gå med i icc25 raids är rätt hårt, men det är samtidigt inte svårt att få tag på det.
Någon/några veckor av daily random + weekly så har man 2-3 delar T10, samt de delar man kan köpa därtill.
Med emblem-gear + crafted så kan man nå 5,6k gs.

Permalänk
Medlem

Den problematik som också uppkommit är att Blizzard ändrat reglerna för "effort vs reward" - dvs det är idag väldigt enkelt att fixa mycket bra gear på kort tid. Detta gör att man som nydingad 80 räknar med att kliva in i vilka raids som helst nästan på en gång, men detta är såklart helt fel av spelaren.

Att införskaffa den bästa gearen som finns från 5-manna dungeons/HCs och kanske även crafta lite saker som bara kostar guld (guld i Wow har i princip inget värde idag och är extremt enkelt att införskaffa) samt vänta en vecka eller två för att köpa ett item för Frost räknas som en pina, något mycket "jobbigt" medans det var ett måste i Vanilla och till stor del i TBC.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Att köpa guld är kortsiktigt, det sabbar ekonomin och gynnar företag som hackar konton.

När det gäller gear så är det ju superenkelt at få bra gear nu, att klaga på att man inte kan raida när man farmat ihop ett triumph-set är rätt fascinerande tycker jag. Inser du hur mycket enklare det blev att få bra gear iom WotLK? Det går på nolltid att fixa c:a 5k gearscore, det är därför pugs brakar ibland, för folk kan inte spela ännu, de fick ihop sin gear innan de fick ordning på spelandet.

När det gäller gs addonet. Det är väldigt svårt att veta om en slumpmässig person på servern är duktig. De flesta kollar gems på någon site typ EJ och farmar emblem för gear så man vet inte om de har god kunskap. Achievements kan de fixa genom att haka på en raid men de kanske ändå inte är "duktiga" så det enda värde man kan se är GS, men det är självklart att de litar för mycket på det ibland.

Själv farmade jag ihop triumph och upgraderade med den gear jag fick i hc, samt gick med i ett litet guild. Sedan kör jag daily hc för frost samt kör weekly raid etc...

Men det är STOR skillnad i attityd på olika servrar, på servern jag kör nu kommer man med i icc10 med 5k gs, det gör man inte på servern jag körde förr.

Mitt tips är att du försöker lära känna lite spelare som raidar i pugs, de som du spelat med som sett att du är bra spelare, och så kör du pugs med dem du känner. Om du nu inte kan göra det med guild.

Den viktigaste delen i wow är det sociala. Men vill man absolut inte grinda, lägg ned wow, ingen idé att gnälla på hur spelet är utformat för det är MINDRE grind nuförtiden.

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Samma här. Krav på 5400gs och med mina ynka 4600 får jag knappt göra heroics utan att folk klagar även om jag klarat av alla.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Men för fan, lär dig använda paragrafer!

Jag talar mer från ståndpunkten om hur addons har totalt förstört utmaningen och mycket av, vad jag anser är, poängen med spelet som ett MMO för om ett addon talar om för dig att te.x. om trettio sekunder så kommer det här hända så finns det inte heller någon anledning för dig att utvecklas i den roll som din klass har medan du spelar heller.

Jämnför det med andra MMOs där det enda sättet för dig att bli bättre var att göra eventuella misstag.

word, banna alla addons förutom threatmeter imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Den problematik som också uppkommit är att Blizzard ändrat reglerna för "effort vs reward" - dvs det är idag väldigt enkelt att fixa mycket bra gear på kort tid. Detta gör att man som nydingad 80 räknar med att kliva in i vilka raids som helst nästan på en gång, men detta är såklart helt fel av spelaren.

Att införskaffa den bästa gearen som finns från 5-manna dungeons/HCs och kanske även crafta lite saker som bara kostar guld (guld i Wow har i princip inget värde idag och är extremt enkelt att införskaffa) samt vänta en vecka eller två för att köpa ett item för Frost räknas som en pina, något mycket "jobbigt" medans det var ett måste i Vanilla och till stor del i TBC.

helt rätt, anledningen till att gearscore kom är för att ordet "epic" har totalt tappat sitt värde.
Det går längre inte att ha bra gear bara genom att ha epics, jag kommer ihåg i vanilla då det fanns blå items som var klassade som "bra" och det t.o.m. droppade blåa items från raids.
Epic items var verkligen nånting som var bra och det krävdes en viss ansträngning att få dem, det samma gäller med guld.

Har själv aldrig haft problem med GS eller guld då ja spelade i wotlk, även som låg GS så kunde man komma in i raids(pugs) bara du pratade med raidleadern, om det enda argument du har till honom var ditt GS så är det självklart att du inte verkar särskilt attraktiv.
Guld har jag aldrig behövt grinda i wotlk och absolut inte köpa, det närmaste "grind" i lvl 80 skulle isf vara efter man skaffat all honor gear och kunde köpa epic gems för honorn istället.
tror jag som max vid ett tillfälle haft 17k guld med allting enchantat och epic flying.

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Vet inte om nån nämnt det redan men om nu GS är så viktigt kan man dra upp den lite mer genom att antingen crafta 245/264 items eller köpa (om man är rik). Sen finns två BG trinkets (båda 245) för 34k honor var. Med det i hand kommer man definitivt upp i 5.2-5.3k GS vilket verkar vara kravet för många (ICC10 iaf).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

I grunden beror allt på spelarna själva. Att Blizzard sänkt kraven att få bättre gear är en effekt av att många av dagens spelare saknar tålamod och vill helt enkelt inte långsiktigt sträva mot nåt. (Detta gäller även andra saker i samhället, många vill ha alllt NU inte tålmodigt spara till ett köp etc).

Av samma anledning existerar gold sellers, folk vill köpa sig status snabbt istället för att mer tålmodigt förtjäna den. Gold sellers skulle säkert finnas i ännu större utsträckning om gear var ännu svårare att få tag på idag. Så jag tror inte Blizzard själva gillar alla sina ändringar, men de ser hur spelarna beter sig.

Och många säger nog en sak i forumet om hur lätt allt blivit etc, men tillhör de som själva hetsar sig genom spelet. Och Blizzard som har full insyn i allt baserar förstås sina ändringar på "how you play the game, not how you talk the game".

En annan sak jag ofta funderar över är om alla dessa med hög GS bara strävar efter coolhetsfaktorn och hetslirar pga prylhysterin enbart, eller om de även tar till sig storyn och njuter av den (som i mitt tycke Blizzard alltid varit duktiga på att skapa).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

word, banna alla addons förutom threatmeter imo.

Detta skulle minska antalet PUGs dramatiskt, dvs göra det ännu svårare för en casualspelare att få bra gear.

För övrigt så ser man itemlevel utan addons nuförtiden, och achievements är som bekant inbakat i spelet - det går inte att gömma sig

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Anledningen till att folk börjat bli bittrare och mer otrevliga i MMORPG spel är att i början när spelen kommer, är det bara "riktiga hängivna spelare" som börjar. Efter spelet varit ute en stund blir det fler som börjar spelet bara för det är populärt. Dessa människor blir dessutom beroende av spelet och tar det på för stort allvar, och glömmer av att det bara är på skoj. Mitt tips är att börja med ett nytt spel som precis kommit ut, ALTERNATIVT byta Realm.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Skulle det inte bli svårare att få epics i Cata? Har för mig att jag läste det iaf. Sen så tycker jag vanliga instancer går lite väl fort, det var roligare med stora instancer som BRD, LBRS och UBRS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

word, banna alla addons förutom threatmeter imo.

Bah! Tycker man kan ha saker som Unitframes mm! Men threatmeter och boss mods etc kan man ju spola ner i toaletten!

Permalänk
Avstängd

Jag frös kontot i väntan på Cataclysm. Verkar som min gamla guild ska återförenas igen. Då blir det skoj igen

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Detta skulle minska antalet PUGs dramatiskt, dvs göra det ännu svårare för en casualspelare att få bra gear.

Skulle även göra så att en del klasser blir svårare att spela än andra. Tex. disc priest är lättare än resto shaman för jag har inga addons som håller reda på earth shield charges. Medans shield debuff gör det enkelt för sköldarna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Är det något som är irriterande så är det "vanilla wow romantiken", dvs det klassiska "det var bättre förr".

En Alterac Valley kunda ta flera timmar, kötiderna var längre, man fick spamma i LFG channeln för att hitta grupper, man kunde inte låsa raids osv osv, listan kan göras lång.

Nu kan man fokusera på vad som är roligt i spelet och man kan raida m.m i mindra guilds, med polarna exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Är det något som är irriterande så är det "vanilla wow romantiken", dvs det klassiska "det var bättre förr".

Nu kan man fokusera på vad som är roligt i spelet och man kan raida m.m i mindra guilds, med polarna exempelvis.

Det håller jag också med om. Det jag inte håller med om är att folk idag klagar på att det är svårt att skaffa bra gear. Jag menar vad jämför man med isåfall? Vad har man för referens?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Det håller jag också med om. Det jag inte håller med om är att folk idag klagar på att det är svårt att skaffa bra gear. Jag menar vad jämför man med isåfall? Vad har man för referens?

Absolut, det går ju till och med att skaffa klart duglig gear på egen hand numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Är det något som är irriterande så är det "vanilla wow romantiken", dvs det klassiska "det var bättre förr".

En Alterac Valley kunda ta flera timmar, kötiderna var längre, man fick spamma i LFG channeln för att hitta grupper, man kunde inte låsa raids osv osv, listan kan göras lång.

Nu kan man fokusera på vad som är roligt i spelet och man kan raida m.m i mindra guilds, med polarna exempelvis.

Många saker var mycket sämre i vanilla.
Men, en viktigt grej för ett sådant här spel, communityn var bättre. Eller åtminstone trevligare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."