Datorn startar, men får ingen bild.

Permalänk
Medlem

Datorn startar, men får ingen bild.

Titeln är lite luddig och det ber jag om ursäkt för. Så här ligger det till;
Jag har på senare tid fått problem med mitt XFX 4870x2. När jag jag spelat ett spel utan att dra upp fläkthastigheten har kortet blivit överhettat efter bara 2-5 minuters spelande. Det spelar ingen roll vad det är för spel. Så fort helskärmslägen går igång, så blir det så. All från Counter-Strike 1.6 till Bad Company 2.
T.o.m League of Legends orsakar detta.
Efter de 2-3 minuterna, fryser datorn helt. Jag trycker på resetknappen. När datorn sedan startar upp och kommit förbi "Starting Windows"- skärmen, så ska ju login-skärmen komma. Där får jag bluescreen med stopkoden: 0x00000116. Läste lite och kom fram till att det var grafikkortet eller drivrutinerna.
Jag har nu avinstallerat 10.7 och installerat 10.8. Nu vägrar datorn starta. Datorn går igång, men ingen bild kommer fram. Inte heller hör jag det klassiska pipet som ska komma när datorn startas. Hur länge jag än väntar så får jag inte igång den. Har rensat grafikkortet på damm, resetat BIOSen, pluggat ur allt onödigt, men ändå inget.
Är det någon som haft ett liknande problem som kanske kan konfirmera att det verkligen är grafikkortet som är slut?

Rig:
CPU: Q6600 @ 2,4GHz
MoBo: Asus P5K
RAM: 2x 2GiB OCZ Silver @ 800Mhz
PSU: Corsair HX850W Modulärt (Splitternytt!!)
GFX: XFX 4870x2 2GiB