Problem med att klocka min 550 BE X4 på asus M4A89 GTD PRO i bios HJÄLP SNÄLLA.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

Problem med att klocka min 550 BE X4 på asus M4A89 GTD PRO i bios HJÄLP SNÄLLA.

Hej jag skulle vilja ha hjälp med att veta hur man klockar manuellt i bios på ett ASUS M4A89 GTD PRO ? många här på sweclockers rekommenderar ju att man ska klocka processorn i bios. Kan någon berätta för mig hur jag gör detta i bios utan problem ? Jag kör med en AMD phenom 2 X4 550 Be öpplåst processor. Och får detta inte att fungera att klocka som jag vill ha det i bios. Moderkortet stänger av en kärna eller så får jag ingen signal på skärmen och får stänga av datorn och sätta på den igen för att komma in i bios igen. Jag vet inte men kan det vara så att man inte kan räkna med att kunna klocka processorn lika högt när man har låst upp den och kör den i 4 kärnor ?? Mvh.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Okt 2002

En kärna kan vara ostabil, testa dra på med 1.45-1.5v om du har ok kylning.

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

Om en kärna hade varit ostabil så hade jag väll inte kunnat spela i flera timmar med 4 kärnor samt ens kommit in i windows från bios med X4 ? Mvh.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|