problem med processor byte Från x2 till 1kärnig!

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Apr 2010

problem med processor byte Från x2 till 1kärnig!

tja!

har bytt prolle från x2 till 1 kärnig, men efter bytet så gick fläktarna igång på högsta varv konstant.. vad kan det vara? jag kanske ska sänka frekvensen till processorn, eftersom den kanske är van med x2? men har ingen aning om hur mycket jag ska sänka till. snälla hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Lite mer info om processor och moderkort underlättar.

Var din förra processor överklockad så ligger klockningen kvar i bios och det kan vara så att din nya inte klarar samma klockning.
Clear CMOS löser det problemet.
Behövde du lossa ATX12V för att byta processorn, kom du då ihåg att sätta tillbaka den?

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Apr 2010

näe den va inte överklockad och har provat Clear CMOS , ATX12V satt i medans jag bytte, men det står " DualCore CPU" på moderkortet, så när jag väljer Default på Overclock mode i BIOS så kanske den ställer in sig på att ha en x2 processor, man kan ha mindre frekvens eller vad det heter på processorn. Vad kan hända om jag provar sänka den? Tack för snabbt svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Modell på moderkort och processorer underlättar.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Apr 2010

jag har ASrock 939S56-M med AMD Athlon 64 3200+