ATI Radeon HD 5770 - Tips!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2010

ATI Radeon HD 5770 - Tips!

Tjena!

Jag har precis skaffat en ny dator och börjat installera lite spel på den, jag började med att installera Call of Duty: Modern Warfare 2, och maxade grafiken på en 1920 x 1080 skärm och har 89-91 FPS hela tiden.

Hittade en CD från Need for Speed: Shift och tänkte jag skulle installera det på datorn, I video inställningar maxade jag allt och började spela, men det laggade.
FPS:en gick från 30-40 sen ett tag kunde den vara 60 och ibland var den nere på 25 FPS, Varför är det så? Är mitt grafikkort inte tillräckligt?

Här är Dator Spec:

AMD Phenom2 X4 925, AM3 (2,8Ghz) Quad
ATI Radeon HD 5770 1GB
RAM 4GB - DDR3 1600 Mhz

Är tacksam för alla tips!

/Fredrik

AMD Phenom II X4 925 @ 3,02 Ghz | ATI Radeon HD5770 @ 1GB | RAM 4GB DDR3 1600Mhz | Xion AXP 500W | Lexa S | Razer DeathAdder | Razer Lycosa | Steelseries 9HD

www.fredrikweb.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kosta
Registrerad
Sep 2009

Kan inte speccarna för shift osv. Men shift är väl ett rätt gammalt spel? Rätta mig om jag har fel. Men hur som helst, det som jag kommer att tänka på är om du har spelets senaste patch eller inte. Ditt kort kanske har uselt stöd för spelet.

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte GA-P55-UD4, i5 750 @ 3,6ghz, H50, HD5870, Corsair TX 650W 80+, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz dominator , Fractal Define R2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2010

Patch?

Okej, men jag ska kunna köra det på max väl? Med min dator.

Vart isåfall hittar jag patcher?

AMD Phenom II X4 925 @ 3,02 Ghz | ATI Radeon HD5770 @ 1GB | RAM 4GB DDR3 1600Mhz | Xion AXP 500W | Lexa S | Razer DeathAdder | Razer Lycosa | Steelseries 9HD

www.fredrikweb.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kosta
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av PawPaw:

Okej, men jag ska kunna köra det på max väl? Med min dator.

Vart isåfall hittar jag patcher?

En patch (lapp) är alltså ett paket filer som uppdaterar program/spel så att de funkar bättre än när de släpptes. För att låsa till exempel buggar osv man inte kände till innan, men också för att öka kompatibilitet med nya grafikkort osv.

Downloads | Need for Speed

Står inget om ökad prestanda osv men jag hade ändå patchat. Jag har ingen aning som sagt vad spelet kräver så vet ej om din dator ska klara det eller inte.

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte GA-P55-UD4, i5 750 @ 3,6ghz, H50, HD5870, Corsair TX 650W 80+, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz dominator , Fractal Define R2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kosta
Registrerad
Sep 2009

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007

Nu vet jag inte hur just det här spelet är uppbyggt och så vidare, men ibland kan jag märka på gamla spel som använder mycket av processorn att det kan lagga lite mer än vad det gjorde med min gamla burk. Dessa spel är oftast gjorda för en-kärniga processorer och därför tror datorn att min nya dual core på 2,4ghz är långsammare än min gamla p4 3ghz. Detta är iofs bara något jag gissat mig till! Någon som vet om det stämmer?
Tveksam dock om det har så stor betydelse eftersom du har en 2,8.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2010

Fixat!

Jag laddade ner patch igår kväll men glömde att skriva tillbaks här. Som jag sa innan patchen så var FPS:en ej stabil utan gick allt från 20-60. Efter att jag har patchat har jag en stabil FPS på 55-60 FPS men det finns ändå ibland att den kan hoppa ner till 40 FPS i vissa lägen (sällsynt) och vet inte varför?

Lite jobbigt med äldre spel att dem alltid ska krångla lite med hur många kärnor man har osv.

Tack för alla svar!
Nu ska jag försöka vinna Bugatti Veyron!

Mvh

/Fredrik

www.fredrikweb.se