There is a special place in hell, reserved just for Paul Allen

Permalänk

There is a special place in hell, reserved just for Paul Allen

Skrämmande hur greedy man kan bli egentligen.

Citat: "There is a special place in hell, reserved just for Paul Allen (ex. Microsoft)"

Paul Allen Files Patent Lawsuits Against Entire Web … Except Microsoft | Epicenter| Wired.com

Visa signatur

AMD Phenom II X 940 3.0Ghz Black Edition | Cooler Master V8 | Corsair 8Gb DDR2 800Mhz | WD VelociRaptor 74Gb + 4x WD Caviar Black 500Gb | Sparkle GeForce GTX 480 1536Mb | Asus M4N72-E | Antec Nine Hundred | 3x Scythe 120mm Slip Stream Fans | Zalman ZM-MFC1 Plus | Fractal Design 1000W | Windows Vista Business Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Handlar knappast om pengar, utan om det gamla vanliga, att någon inte känner sig tillräckligt crediterad för sitt übermensh geni och försöker därmed prove a point genom att använda skattepengar för att få än mer rätt än vad man redan fått.
Nu har jag bara skummat igenom PDFen som är till förfogande och jag är inte bra på dessa grejer, men det liknar verkligen mer som att ta patent på idéer än på rena uppfinningar.

Så går det om man låter patentsystemet och rättssystemet missbrukas.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag börjar hata patent, speciellt patentnazis som Apple, kommer snart inte gå att tillverkar ett papper utan att bryta 30458 patent, visst, riktigt stora grejer och idéer skall givetvis patenteras men fan vissa patent är fan löjliga

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Jag börjar hata patent, speciellt patentnazis som Apple, kommer snart inte gå att tillverkar ett papper utan att bryta 30458 patent, visst, riktigt stora grejer och idéer skall givetvis patenteras men fan vissa patent är fan löjliga

Om jag medvetet får missförstå litet:
Som jag tidigare klagat på, varför i hela skall idéer patenteras?
Uppfinningar som kostar mycket och därmed innebär ett oerhört stort risktagande för en person att framställa, där kan man förstå patentets verkan och mening, men idéer och allmänna patent bara för att? Nee..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tänk på att patent fungerar radikalt olika i Sverige och USA.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.