Datorn stänger av sig själv vid krävande arbete

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jun 2007

Datorn stänger av sig själv vid krävande arbete

Tjenare skrev i denna tråd först
http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

men då jag byggde ihop datorn så kom detta problem.

Datorn stänger alltså av sig vid krävande arbete. T.ex. om jag startar wc3 funkar det, om jag startar starcraft II så slocknar datorn på en gång. Vad tror ni problemet kan vara?

I min gamla tråd finns lite mer information, hinner inte skriva så mycket mer ska iväg till arbete, men återkommer senare ikväll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borås
Registrerad
Maj 2010

HIPER agg kolla upp den .....har läst om den innan här på s.c och det har varit boven hos dom med liknande problem som du har

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

låter ju annars som värmeproblem, kolla temperaturerna så det inte är överhettning som ställer till det.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TYRINGE
Registrerad
Aug 2010

Möjligtvis minnes fel, kör memtest86+ v4.10

Hade liknande problem på min burk dock, memtest hittade inget men när jag sänkte frekvensen på minnena mådde allting mycket bättre

Trädvy Permalänk
Medlem
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009

Håller med ''Newklear''
Testa ladda ner Hwmonitor och kolla tempen på Grafikkort & Processor när du spelar.

Mvh

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Hope 12.1

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

har du glömt någon kabel kanske? annars skulle jag misstänka ditt HIPER, de är ju bara snäppet bättre än ACE.

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västervik
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Bresch:

Möjligtvis minnes fel, kör memtest86+ v4.10

Hade liknande problem på min burk dock, memtest hittade inget men när jag sänkte frekvensen på minnena mådde allting mycket bättre

Skulle det vara minnet så blir det säkerligen blåskärm. Om du ska skaffa ett nytt nätaggregat så köp ett Corsair 450W. Räcker lätt till din dator Corsair CMPSU-450VX 450W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat

Titta inte för mycket på Watt, detta nätaggregatet är av hög kvalitet

Har du taskigt med pengar kan du ta 400W:aren Corsair CMPSU-400CX 400W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat lägstapris 415:-

Läs omdömena på sidan

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Maj 2010

låter nästan som ett fel med antingen nätagget eller överhettning. kolla så att inga fläktar står stilla och så att inga kylflänsar är pajade om det är nätagget är det nog nån kortslutning inuti eller (vilket jag verkligen inte tror är felet) så kan det vara för svagt nätagg, men jag är säker på att det inte är det. det var nämligen mitt problem innan, så datorn stängdes av vid krävande processer