Ragequit tråden!

Permalänk
Medlem

det var inte ragequit men en av mina teammates var typ afk och vi skulle pausa gamet, så ja tittade jag inte riktigt på vad jag gjorde så jag leavade gamet istället för att pausa det

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk

Fick just uppleva ilskan av att bli cannonrushad som zerg. Fan vad sur jag blev. Jag var väldigt noga med att hålla uppsikt runt basen i början och upptäckte direkt när han började bygga en pylon. Men vafan, jag hade inte ens en spawning pool i det läget. Sen jagade jag hans probe med två drones också, fick ner den på rött och sen cirklade han runt så skölden återgenererade och han kom undan o byggde mer kanoner, nu uppe på min platå. Jag blev otroligt frustrerad och gjorde misstaget att inte bygga min spawning pool längre bak i basen. Så sen började han skjuta på den och jag visste att jag var körd.

Tidigare har jag inte haft så stora problem med den här taktiken för att de har ofta gett mig tillräckligt mycket tid att sprida lite creep samt bygga nån spine crawler, sen har jag byggt banelings och förstört alla kanoner. Men det kändes lite som att jag var körd bara för att jag inte körde 6pool. Men felet var ju egentligen som sagt min placering av spawning pool.

Hur brukar ni kontra cannon rushs? Brukar ni klara situationen med bara spine crawlers eller brukar ni fixa lite banelings?

Permalänk
Skrivet av Antonovskij:

Fick just uppleva ilskan av att bli cannonrushad som zerg. Fan vad sur jag blev. Jag var väldigt noga med att hålla uppsikt runt basen i början och upptäckte direkt när han började bygga en pylon. Men vafan, jag hade inte ens en spawning pool i det läget. Sen jagade jag hans probe med två drones också, fick ner den på rött och sen cirklade han runt så skölden återgenererade och han kom undan o byggde mer kanoner, nu uppe på min platå. Jag blev otroligt frustrerad och gjorde misstaget att inte bygga min spawning pool längre bak i basen. Så sen började han skjuta på den och jag visste att jag var körd.

Tidigare har jag inte haft så stora problem med den här taktiken för att de har ofta gett mig tillräckligt mycket tid att sprida lite creep samt bygga nån spine crawler, sen har jag byggt banelings och förstört alla kanoner. Men det kändes lite som att jag var körd bara för att jag inte körde 6pool. Men felet var ju egentligen som sagt min placering av spawning pool.

Hur brukar ni kontra cannon rushs? Brukar ni klara situationen med bara spine crawlers eller brukar ni fixa lite banelings?

Det är ju där du ska ta alla dina arbetare och förstöra han pylon

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Det är ju där du ska ta alla dina arbetare och förstöra han pylon

Först satsa alla drones på att ta ner hans probe, sedan mosa pylon alt lägga ner en pool ASAP för att döda pylon. Cannon rush ser jag dock sällan numera... missar man den är man ju såååå körd

På tal om ragequit, jag lirar just nu 2v2 en del med en kompis. Hur kontrar ni dubbel 6/7/8-pool? Grymt svårt. Vi vinner diamondmatcher med den taktiken tom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remuz:

På tal om ragequit, jag lirar just nu 2v2 en del med en kompis. Hur kontrar ni dubbel 6/7/8-pool? Grymt svårt. Vi vinner diamondmatcher med den taktiken tom

Går typ bara på banor med delad bas. :/

Permalänk
Skrivet av Antonovskij:

Fick just uppleva ilskan av att bli cannonrushad som zerg. Fan vad sur jag blev. Jag var väldigt noga med att hålla uppsikt runt basen i början och upptäckte direkt när han började bygga en pylon. Men vafan, jag hade inte ens en spawning pool i det läget. Sen jagade jag hans probe med två drones också, fick ner den på rött och sen cirklade han runt så skölden återgenererade och han kom undan o byggde mer kanoner, nu uppe på min platå. Jag blev otroligt frustrerad och gjorde misstaget att inte bygga min spawning pool längre bak i basen. Så sen började han skjuta på den och jag visste att jag var körd.

Tidigare har jag inte haft så stora problem med den här taktiken för att de har ofta gett mig tillräckligt mycket tid att sprida lite creep samt bygga nån spine crawler, sen har jag byggt banelings och förstört alla kanoner. Men det kändes lite som att jag var körd bara för att jag inte körde 6pool. Men felet var ju egentligen som sagt min placering av spawning pool.

Hur brukar ni kontra cannon rushs? Brukar ni klara situationen med bara spine crawlers eller brukar ni fixa lite banelings?

Brukar aldrig bli cannon rushad som zerg (pga creep), däremot blir rampen ofta blockad av två pylons och en cannon :S smått jobbigt, kan iblans funka att nydusa, skicka in zerglings i mineral line och resten (roachhydra oftast) att hålla borta P-armén och så ligger man helt plötsligt före.

Men har tröttnat ganska rejält på SC2 nu pga den extrema obalans som finns idag, spelade lite mot toss idag och ofta är det enda sättet att vinna genom nydus. Läskigt vad obalanserat det är. Ska köpa Broodwar och testa lite tills spelet blir spelbart igen, det är tråkigt att behöva raga efter nästan hälften av alla vT och vP-games man förlorar för att man spelade så mycket bättre än motståndaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Men har tröttnat ganska rejält på SC2 nu pga den extrema obalans som finns idag, spelade lite mot toss idag och ofta är det enda sättet att vinna genom nydus. Läskigt vad obalanserat det är. Ska köpa Broodwar och testa lite tills spelet blir spelbart igen, det är tråkigt att behöva raga efter nästan hälften av alla vT och vP-games man förlorar för att man spelade så mycket bättre än motståndaren

Äsch, så farligt är det inte. Förmodligen har du bara börjat möta den muren av före detta Brood War-spelare med flera år av erfarenhet och det är därför du förlorar. Prövat med rallypoint-worker som blockar deras pylons vid din ramp t.ex? Anledningen till att man börjar få problem med toss när man nått en viss bit in i diamond är för att de slutar gå enbart 4 eller 2gate. Det finns alltid vägar runt problemen och även fast det är rejält mycket svårare som Zerg så är det fortfarande möjligt. Kolla på lite replays med t.ex Fruitseller (Cool) och du kommer nästan garanterat få inspirationen tillbaka.

Permalänk
Skrivet av MIFFo_BEast:

Det är ju där du ska ta alla dina arbetare och förstöra han pylon

Skrivet av Remuz:

Först satsa alla drones på att ta ner hans probe, sedan mosa pylon alt lägga ner en pool ASAP för att döda pylon.

Jag övervägde det men har aldrig gjort det förut och var osäker på om det skulle funka (tänkte att det kanske tar alldeles för lång tid att slå sönder den med drones), kändes rätt riskabelt att bli utan inkomst en stund också.

Exakt samma sak hände nyss. Jag såg hans probe och misstänkte att han tänkte cannonrusha, så jag drog dit med alla drones. Vad som hände var att jag började hugga på hans pylon, han avbröt bygget, och "sprang" iväg, jag stack tillbaka med mina drones, men stack ner igen med en och då hade han började bygga igen, jag skickar 4-5 drones och får ihjäl hans probe, men han hinner precis beställa en cannon också, och ett tag ser det ut som att den får liv snabbare än jag hinner slå på den, men jag klarar det precis, sen får jag ut två zerglings som får fixa hans pylon. Därefter beställer jag lite några zerglings till för o springa ner och se vad han gör. Han har då snabbt byggt upp ett antal gateways och börjat pumpa zealots. Jag springer förbi och dödar några probes vid minerallinjen, sen flyr jag tillbaka till basen samtidigt som jag fixar roach warren. Har två queens och några zerglings, får precis ut två roaches när han kommer. Jag blir av med några drones men värst av allt, min spawning pool. Försökte hela den med valde först en queen som hade för lite energi och sen var det för sent. Jag bygger upp drones igen och pumpar ut lite fler roaches. Han gör ett nytt anfall som jag hanterar ganska smärtfritt (om jag minns rätt), sen springer jag ner med roaches och zerglings, tar ut hans expansion, går in i basen, dödar några enstaka zealots/stalkers. Jag jagar bort hans arbetare från minerallinjen sen går jag på de byggnader som han inte kan försvara med sina kanoner. Sen (rage?)quittar han. Men det var sjukt. Jag tyckte jag spelade relativt bra, men jag låg ju efter ekonomiskt genom hela matchen, hade jag inte kontrat så snabbt som jag gjorde hade jag nog aldrig vunnit. Så de greppen han tog på mig gav honom definitivt fördelar, trots att jag kontrade hans drag relativt bra hela tiden.

/happy-happy-funtime-quit

Körde en ny match som jag vill berätta om
Permalänk
Skrivet av DrStupid:

Äsch, så farligt är det inte. Förmodligen har du bara börjat möta den muren av före detta Brood War-spelare med flera år av erfarenhet och det är därför du förlorar. Prövat med rallypoint-worker som blockar deras pylons vid din ramp t.ex? Anledningen till att man börjar få problem med toss när man nått en viss bit in i diamond är för att de slutar gå enbart 4 eller 2gate. Det finns alltid vägar runt problemen och även fast det är rejält mycket svårare som Zerg så är det fortfarande möjligt. Kolla på lite replays med t.ex Fruitseller (Cool) och du kommer nästan garanterat få inspirationen tillbaka.

Nej, jag möter folk som inte kan spela ordentligt (det märks att de inte är särskilt bra, speciellt när man kollar på replayen), men man får ändå kämpa jättemycket, ibland förlorar man mot folk som verkligen är sämre än en själv, vilket känns segt :S, man countrar och utmacroar motståndaren men det blir ändå en jämn fight :(:(:(:(

Men jo tack ska kolla lite cool-games och se om det finns något roligt att göra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m1n1h0p:

Nej, jag möter folk som inte kan spela ordentligt (det märks att de inte är särskilt bra, speciellt när man kollar på replayen), men man får ändå kämpa jättemycket, ibland förlorar man mot folk som verkligen är sämre än en själv, vilket känns segt :S, man countrar och utmacroar motståndaren men det blir ändå en jämn fight :(:(:(:(

Men jo tack ska kolla lite cool-games och se om det finns något roligt att göra.

Precis. Som zerg måste man _alltid_ tänka längre och scouta mer. En terran eller speciellt protoss kan oftast nöja sig med att bara bygga en fet armé. Gör en zerg samma sak är det godnatt (det fungerar aldrig). Det är väl i princip bara när man fått upp en rejäl mängd broodlords som man som zerg kan känna att "vilken fet armé jag har" :).

Precis som du tycker jag att zvz blir lättare än zvt eller zvp

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10405453']Precis. Som zerg måste man _alltid_ tänka längre och scouta mer. En terran eller speciellt protoss kan oftast nöja sig med att bara bygga en fet armé. Gör en zerg samma sak är det godnatt (det fungerar aldrig). Det är väl i princip bara när man fått upp en rejäl mängd broodlords som man som zerg kan känna att "vilken fet armé jag har" :).

Precis som du tycker jag att zvz blir enormt mkt lättare än zvt eller zvp

Fast å andra sidan tycker jag inte ZvZ är lättare då de på samma ranking som jag är lika bra om de också spelar zerg, men de är sämre om de spelar T eller P. Så det jämnar ut sig om du förstår hur jag menar. Men visst känns det mycket mer fair när man spelar ZvZ då man spelar på lika villkor utan att slippa förlora mot folk som macroar någon randomgrupp av units och a-movar :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m1n1h0p:

Fast å andra sidan tycker jag inte ZvZ är lättare då de på samma ranking som jag är lika bra om de också spelar zerg, men de är sämre om de spelar T eller P. Så det jämnar ut sig om du förstår hur jag menar. Men visst känns det mycket mer fair när man spelar ZvZ då man spelar på lika villkor utan att slippa förlora mot folk som macroar någon randomgrupp av units och a-movar :S

sant

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.