Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åland
Registrerad
Jan 2007

Asus M4A89GTD PRO

Tjenare, nu va de så att jag e så småningom påväg att beställa en dator och jag har bestämt mig för att köpa "Asus M4A89GTD PRO" moderkort, "AMD PHENOM II X4 965 AM3 BLACK EDIT" processor, Och skulle gärna ha velat ha ett Nvidia graffekort men det blir lite dåligt val så jag fundera då på att köpa "CLUB 3D HD5770 PCIE 1G DDR5 2DVI+HDMI OC" grafikkort till men då kommer jag till den stora frågan som stört mig, går detta grafikkort att köra Crossfire X med det inbyggda grafikkortet på moderkortet? Sen får ni gärna också säga vad ni tycker om paketvalet om det finns något jag skulle kunna lägga ihop annorlunda eller tex köpa Intel grejjer eller liknande istället.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

Men alltså snälla du vännen du kan inte köra crossfire med ett single grafikkort med ett integrerat grafikkort på moderkortet det säger sig självt. Du måste köpa två vanliga grafikkort av samma kort för att köra crossfire Mvh.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åland
Registrerad
Jan 2007

Hmm joo iofs hade fått för mig bara att det skulle gå av nån jä'la anledning, tack tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åland
Registrerad
Jan 2007

Men om man nu blir o köpa det här paketet o sen kanske köper ett till likadant grafikkort när man känner att de e dags, dom skall endå gå att köra crossfire med detta chipset right?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Okt 2009

Hybrid CrossfireX funkar bara med HD3400 som har en matchande core

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD