Permalänk
Medlem

NZXT PHANTOM WINDOW CONCEPT 2010

Hej, jag är störtkåt i NZXT nya chassi Phantom men saknar ett fönster. Därför tog jag saken i egna händer och kommer att såga ut ett fönster med hjälp av min Dremel och plexiglas

Originalet av NZXT Phantom.

Min sign kommer att sitta i chassit! Kommer antagligen göra en bygglogg när chassi är köpt

Bilderna är från NZXT hemsida. Använde Photoshop för att skapa fönstret. Chassit längst ner är WHITE-BLACK Edition. (Svart insida)

Min sign kommer att sitta i chassit! Kommer antagligen göra en bygglogg när chassi är köpt
Länk till bilden i 1920x1080 http://i950.photobucket.com/albums/ad342/fashionbooii/NZXTPHANTOMWINDOWCONCEPT1920x1080-2.jpg

Permalänk
Medlem

ser snyggt ut! hehe, den uppe till höger är fruktansvärt lik min insida:D

Permalänk
Medlem

Tack! Samma här

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag säger det här, men jag tycker att du photoshoppade så nice så att man inte behöver se slutresultatet

Permalänk

Säger samma som Skarhead men ser fram emot en bygglogg

Permalänk
Medlem

Tar det som en komplimang för mina skillz i Ps antar jag Måste ju ha chassit irl också

Permalänk
Medlem

Får vi se Ares i slutresultatet med? : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Får vi se Ares i slutresultatet med? : )

Och dubbla (4?) GTX 480?

Permalänk
Medlem

Ares?, det är inte jag som har gjort den

Permalänk
Medlem

Mailade detta till NZXT:

Hi, this is how i would like to see your new case Phantom. Click the link to
see
http://i950.photobucket.com/albums/ad342/fashionbooii/NZXTPHANTOMWINDOWCONCEPTNEW.jpg

I will buy the case anyway but maybe put in a window if you guys woun\'t.

Fick detta svaret:

Hi Emil,
We are glad to see our fans putting in time to better our products.
They are always welcomed and are always considered in our future or current
products. This idea has been mentioned and we are looking into the idea.
At the moment, the amount of Phantom sold is the determining point of
turning this idea to reality. As for the window, we may be using a
smoked/tinted plexiglass rather than a clear one.

Best Regards,

Permalänk
Medlem

Hej! Sorry om jag återupplivar en gammal tråd men jag är väldigt nyfiken på hur detta gick. Tycker Phantom är ett galet snyggt chassi, och det enda som drar ner det något för mig är att det inte finns något fönster i originalutförande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunait:

Hej! Sorry om jag återupplivar en gammal tråd men jag är väldigt nyfiken på hur detta gick. Tycker Phantom är ett galet snyggt chassi, och det enda som drar ner det något för mig är att det inte finns något fönster i originalutförande.

Kan inte ha varit mycket till problem när det enda man i princip behöver göra är att ta bort "fläktgallret" på sidan och fästa ett plexiglas istället.

Permalänk
Skrivet av Lunait:

ta bort gallret -> sätt dit plexi med dubbelhäftande tejp/annan metod

borde ju inte vara för svårt

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt gjort! (applåder)
Sitter också hemma och taggar den 15:e dec då dom väntas komma in i lager!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuffria:

Kan inte ha varit mycket till problem när det enda man i princip behöver göra är att ta bort "fläktgallret" på sidan och fästa ett plexiglas istället.

Nej visst, det är ju lätt att göra själv, men jag tänkte om någon hade hört något mer från NZXT de senaste tre månaderna.

Permalänk
Medlem

Nu är det så att Cooler Master har lurat över mig till deras sida. Jag är nästan mer intresserad av Haf X än av NZXT Phantom..
Vi får se hur det blir efter jul! Funderar på att köpa en Xbox 360 (slim) igen pga att mina kompisar kör det. Black Ops, AC Brotherhood osv. Mycket roligare att snacka med dom samtidigt som vi spelar Nazi Zombies t.ex.