Kunna se strömmad film på helskärm från hdmi (typ svt/y-tube)

Permalänk
Medlem

Kunna se strömmad film på helskärm från hdmi (typ svt/y-tube)

Hej

Har problem med Ubuntu 10.04 och min bärbara dator.
Har en Lenovo u350, när jag kopplar in till TVn så först måste jag ändra till 800*600 sen tillbaka till rätt upplösning för att TVn hamnar får fel frekvenssignal.

Sen nästa problem är att jag inte kan see svt play och alla andra tjänster på helskärm på TVn.
Om jag drar på helskärmsläge så visar den enbart på bärbara och inte på TVn.

Har provat med olika webläsare och non-free och free flash plugin.

Någon som har nån aning hur jag löser problemen?

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Det där är någon knasig bugg i flash. Har för mig det inte finns någon riktigt bra lösning för det. Har något med att göra att flash skiter i vilken skärm som är inställd som primär eller något liknande.

Permalänk
Medlem

Vidare, även om Flash hade funkat som avsett här (vilket det inte gör) hade prestandan varit otroligt dålig. Flash under Linux spelar video urkasst i fullskärm, vilket är vansinnigt irriterande. Det är inte heller någon prioritering att fixa, om man får tro Adobes attityd kring det hela.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Inaktiv

Stäng av laptopskärmen och kör bara på tv'n?