The sims 3 - Ruggigt jävla skitdåligt spel!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2010

The sims 3 - Ruggigt jävla skitdåligt spel!

Kommer ihåg när man va yngre och spelade dom andra the sims spelen, då var det roligt.
Provade the sims 3 nyss, och fyfan vad tråkigt och dåligt det var!

20499 Poäng i Benchmark 06.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av TomClancy:

Kommer ihåg när man va yngre och spelade dom andra the sims spelen, då var det roligt.

Kommer ihåg när man va yngre och läste dom andra the trådarna, då var det roligt.
Provade the denna nyss, och fyfan vad tråkigt och dåligt det var!

Du tror inte du kan utveckla lite? Och vad är meningen med tråden?

Lian Li PC-Q28 :|: GTX 970 :|: Corsair TX650 :|: Corsair 16GB :|:MSI Z87i :|: i7 4770k :|: Evo Basic 250GB :|: Samsung 2493HM :|: CM Quickfire TK :|: Qpad 5K

Steam ID

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arboga
Registrerad
Aug 2009

Jag har testat det och tycker att det slår sims 1 med hästlängder då dom förbannade gubbarna är efterblivna på sims 1 och inbrottstjuvarna kommer hela tiden och tar mina vitvaror. USCH!

E5 1650 4.7GHz - GTX 980

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av TomClancy:

Det är antagligen så för att du är äldre. Testa The Sims 1 / 2 och se om du inte blir uttråkad efter en halvtimme eller så. Det blir i alla fall jag.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

jag tycker The Sims 3 är den bästa livssimulatorn ute på marknaden idag. Alla har olika smak för spel, så jag fattar inte varför du skapade en tråd, endast för att du ville säga att du hatar The Sims 3. Och?

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004

Enda tråkiga med Sims 3 är alla grejer dom lämnat ute/struntat i att lägga in för att kunna sälja många expansioner.
Annars slår det tidigare Sims-spel på fingrarna

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010

Trean är den starkaste i serien, kanske det är så attt du tröttnat/såna spela inte passar dig längre snarare än att spelet är dålig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2009

Det jag retar mig mest på trean är att det känns dåligt programmerat. Inte för att jag sitter på någon värstingdator men det flyter lika "bra" med 4770 och en PhenomII 955 som på en tre år gammal bärbar.

Spelet i sig tycker jag helt klart är bättre än de tidigare. Simarna har fått mer personlighet med sina önskningar, AI:n är bättre och animationerna likaså.

Ärligt talat, skulle spelet komma fullt utrustat skulle det inte alls hålla lika länge som när expasionspaketen kommer utpytsade under flera års tid. Varje nytt paket innebär en nytändning för spelandet, åtminstone för mig. Och Sims 1/ Sims 2 var inte särskilt utrustade utan expansionspaket.

Ridbyxan på Steam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Tycker trean är rätt bra. Är inget större fan av serien men roligt hade man iaf. några timmar.
Gillar byggardelen i spelet och detaljerna på möbler och skit man kan lägga i hemmen är rätt bra.

Rätt roligt också i början när man ska utveckla sin Sim. Få ett bra jobb, tjäna pengar så man kan bygga på huset som gör att simmen mår bättre osv.
När man väl byggt sitt drömhus blir spelet tråkigt. Då har man inget annat att göra.

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Vad är största skillnaden på The Sims 2 och 3 då? Jag är ett BIG fan och jag undrar om det är värt att köpa...?

Min bärbara älsklingen: HP 15,4, Turion X2 Ultra 2,1 GHz, 3 GB RAM, 500 GB HDD, Radeon HD3450 TV: Sharp, en svart! Mobil: En tung nokia e72. En till bärbar älskling: iPod nano 2 generation, i en cool rosa färg. Sen har jag en gammal Fractal Design Array, Atom D510 1,66GHz, 4GB RAM, 2*2,5" 250GB RAID1, 4*2TB RAID5, Ubuntu 10.10 64-bit som ligger och skräpar under sängen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av AnnaFire:

Vad är största skillnaden på The Sims 2 och 3 då? Jag är ett BIG fan och jag undrar om det är värt att köpa...?

Dom jag kommer på är att 3an är snyggare och känns mer levande. Dom har även fixat så man kan göra annat än äta, pissa och sova. Nu får man tid över att gå runt på stan och hälsa på andra osv.
Spelet känns öppnare och friare.

Tycker Sims 2 med alla expansioner var för mycket. För mycket att hålla reda på vilket dom dragit ner på.
Tycker Sims 3 har för lite sånt. Men det lär fixas eller kanske har fixats i senare expansioner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Mar 2008

Jag tycker det luktar troll om TS.
Btw najs trådlyft, tråden har varit död i 3månader.

men men, jag tkr då The Sims 3 är bästa Sims än så länge. Tyckte det var roligt fastän jag inte är så mkt för livsimulatorer.

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

Ja, The Sims 3 är faktiskt ruggigt bra spel, men jag fattar inte varför de tog bort husdjur-grejset från trean. De hade ju gjort en husdjurs-expansion till The Sims 2. Dålig stil.

Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av edgren:

Ja, The Sims 3 är faktiskt ruggigt bra spel, men jag fattar inte varför de tog bort husdjur-grejset från trean. De hade ju gjort en husdjurs-expansion till The Sims 2. Dålig stil.

För att dom ska släppa det i en expansion kanske?

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av edgren:

Dom släpper nog det i en ny expansion och kräver dig på en massa pengar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Jag brukar bygga en pool och sen bju på fest, när folk badar tar jag bort stegen till poolen så folk inte kan komma upp.
Brukar också bygga in folk i små utrymmen,samt istället för vanlig ytterdörr har jag svängdörr.

Kan man byggare källare i Sims btw?
Tycker sims 3 är betydligt roligare än föregångarna.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kilafors
Registrerad
Mar 2009

Jaa du kan bygga källare.

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av bärplockaren:

Jag brukar bygga en pool och sen bju på fest, när folk badar tar jag bort stegen till poolen så folk inte kan komma upp.
Brukar också bygga in folk i små utrymmen,samt istället för vanlig ytterdörr har jag svängdörr.

Kan man byggare källare i Sims btw?
Tycker sims 3 är betydligt roligare än föregångarna.

Hahah jag brukar också ta bort stegen när man blir less på folk eller om ens familj blir för stor och man inte orkar styra alla.

Ja om man de fixar trappor som går nedåt så borde det ju funka, men jag har inte sett det. Har du planer att lägga lik där eller?

Finns "önskningarna" kvar i trean? Det som var nytt i tvåan, typ att man kunde köpa pengar-träd och grejer om man hade tillräckligt med poäng (vilket egentligen var sjukt onödigt eftersom alla ändå alltid fuskar sig till sig pengar...)

Och finns det några nya jobb? Lite less på militär-och politik-karriären.

Min bärbara älsklingen: HP 15,4, Turion X2 Ultra 2,1 GHz, 3 GB RAM, 500 GB HDD, Radeon HD3450 TV: Sharp, en svart! Mobil: En tung nokia e72. En till bärbar älskling: iPod nano 2 generation, i en cool rosa färg. Sen har jag en gammal Fractal Design Array, Atom D510 1,66GHz, 4GB RAM, 2*2,5" 250GB RAID1, 4*2TB RAID5, Ubuntu 10.10 64-bit som ligger och skräpar under sängen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kilafors
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av AnnaFire:

Hahah jag brukar också ta bort stegen när man blir less på folk eller om ens familj blir för stor och man inte orkar styra alla.

Ja om man de fixar trappor som går nedåt så borde det ju funka, men jag har inte sett det. Har du planer att lägga lik där eller?

Finns "önskningarna" kvar i trean? Det som var nytt i tvåan, typ att man kunde köpa pengar-träd och grejer om man hade tillräckligt med poäng (vilket egentligen var sjukt onödigt eftersom alla ändå alltid fuskar sig till sig pengar...)

Och finns det några nya jobb? Lite less på militär-och politik-karriären.

Jaa önskningarna osv finns kvar, men för poängen du får av önskningarna köper du "egenskaper" till din sim för.

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av AnnaFire:

Ja om man de fixar trappor som går nedåt så borde det ju funka, men jag har inte sett det. Har du planer att lägga lik där eller? :P.

Jag tänkte spärra in grannar och dylik men framför allt dottern i huset,sen om dom blir lik eller ej...den som lever får se.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Det är ett kul spel men är ruskigt dåligt optimerat och buggigt , ju fler expansioner man lägger in desto mer krashbenäget blir spelet.
Sen varje gång man sparar så tar det ruskigt lång tid även på en modern dator , vet inget spel som är så långsamt faktiskt.

RYZEN 7-1700X@3.8GHz ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 16GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce GTX 1080ti Gaming OC ,Fractal Design Define R5 , Corsair HX750i 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Harakiri:

Det är ett kul spel men är ruskigt dåligt optimerat och buggigt , ju fler expansioner man lägger in desto mer krashbenäget blir spelet.
Sen varje gång man sparar så tar det ruskigt lång tid även på en modern dator , vet inget spel som är så långsamt faktiskt.

Spelet funkar perfekt för mig och har blivit mycket stabilare och mer optimerat sedan den första patchen. Om du inte har installerat den senaste patchen än, gör det innan du öppnar munnen och krisiterar spelet.

Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av edgren:

Spelet funkar perfekt för mig och har blivit mycket stabilare och mer optimerat sedan den första patchen. Om du inte har installerat den senaste patchen än, gör det innan du öppnar munnen och krisiterar spelet.

OK jag beskrev inte 100% vad jag hade patchat men har inte nåt ordentligt optimerats och patchats den senaste månaden(avinstallerade 1 månad sedan) så anser jag mig ha mål i munnen.

Dator enligt signatur (dock med Geforce 260 GTX ,jag bytte till 570 för bara en vecka sen)
Sims3 , med alla expansioner utom Fastlane stuff.
Uppdaterat givetvis till senaste patchen och spelet krashade för mig , oftast faktiskt då man sparade också för att riktigt göra det roligt.

RYZEN 7-1700X@3.8GHz ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 16GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce GTX 1080ti Gaming OC ,Fractal Design Define R5 , Corsair HX750i 750W