Permalänk
Medlem

Bostad i sthlm

Hej!

Har nyligen fått arbete i sthlm och tänkte fråga ifall någon kan ge tips på hur man hittar en bostad där. Bostadsmarknaden verkar vara lite annorlunda än i Finland så hur skall man gå tillväga för att hitta en ok bostad för några månader i centrala sthlm. Lönar det sig att betala för tjänster som bostad direkt? Är blocket endast ett lotteri och finns det andra ställen man kan vända sig till som hyr ut för kortare tidsperioder?

Tackar för hjälpen

Permalänk
Medlem

Först och främst lycka till, och välkommen till helvetet att hitta lägenhet i stockholm (innaför slussarna) är i princip omöjligt utan fet plånbok och/eller jävligt bra kontakter, Blocket och andrahands lägenheter i förorten är nog bästa chansen enligt mig.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Blubbb:

Först och främst lycka till, och välkommen till helvetet att hitta lägenhet i stockholm (innaför slussarna) är i princip omöjligt utan fet plånbok och/eller jävligt bra kontakter, Blocket och andrahands lägenheter i förorten är nog bästa chansen enligt mig.

Kan meddela att andrahands lägenheter i förorten också är ett helvete att hitta..

Min tjej letar rum att hyra, vi har hållt på i ca en och en halv vecka..Hon har t.om sagt att hon kan pröjsa halvårs hyra i förskott men icke, andra har tydligen fått gå före.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zigi:

Hej!

Har nyligen fått arbete i sthlm och tänkte fråga ifall någon kan ge tips på hur man hittar en bostad där. Bostadsmarknaden verkar vara lite annorlunda än i Finland så hur skall man gå tillväga för att hitta en ok bostad för några månader i centrala sthlm. Lönar det sig att betala för tjänster som bostad direkt? Är blocket endast ett lotteri och finns det andra ställen man kan vända sig till som hyr ut för kortare tidsperioder?

Tackar för hjälpen

Har en vän som fått tag på två förstahandskontrakt via Bostaddirekt etc. Är man snabb på mailen så har man hyffsade chanser.

Permalänk

Lycka till nu när alla studenter redan roffat åt sig
Försökt hitta rivningskontrakt?

Permalänk
Medlem

Släng upp en annons på blocket och säg att du är en lugn norrlänning, sen är saken biff.

Permalänk
Medlem

Att hitta boende i centrala Sthlm är nog i princip omöjligt utan kontakter, en massa pengar, en massa kötid eller en massa tur. Helst allt av det där. Men, men dör inte av att sitta 20-30min på något tåg för att komma till arbetet.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD