Behöver en sista granskning på min speldator som beställs imorgon!

Permalänk
Medlem

Behöver en sista granskning på min speldator som beställs imorgon!

Hej, har precis byggt en speldator för ~9000 inkl. skärm.

Jag vill se om ni som har koll kan se om det finns några dåliga komponenter som inte passar ihop.
Såg också på en genomgång av alla delar att grafikkortet kräver 450 W och att min 955-processor kräver 125 W, men jag har bara en nätdel för 550 W. Är det så enkelt att jag behöver 600-700 W då eller är processorns något annat? Står TDP 125 W..

Här är en screen på inköpslistan,

tacksam för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av langster:

Hej, har precis byggt en speldator för ~9000 inkl. skärm.

Jag vill se om ni som har koll kan se om det finns några dåliga komponenter som inte passar ihop.
Såg också på en genomgång av alla delar att grafikkortet kräver 450 W och att min 955-processor kräver 125 W, men jag har bara en nätdel för 550 W. Är det så enkelt att jag behöver 600-700 W då eller är processorns något annat? Står TDP 125 W..

Här är en screen på inköpslistan,
http://www.imagehost.se/images/uhdzg8g3.jpg

tacksam för svar

Jag har en nätdel med 650 W och räcker bra till 2 st GTX 470 som är lite dyrare/bättre än GTX 460, så det ska nog räcka bra det där ska du se!

Visa signatur

20499 Poäng i Benchmark 06.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomClancy:

Jag har en nätdel med 650 W och räcker bra till 2 st GTX 470 som är lite dyrare/bättre än GTX 460, så det ska nog räcka bra det där ska du se!

Ok va bra, för det är ju kampanj på den jag hittade och den verkade vara till ett bra pris

Hur är det med fläktar? Kommer jag klara mig på de två som ingår i 300-chassit, en 120mm och en 140mm? Eller behövs det en eller två 120mms till? :s

Permalänk
Medlem

Det nätagget du har valt bör/ska klara att driva det du har där utan problem!

När det gäller fläktarna så klarar du dig med de som ingår, men det är ju inte helt fel med en eller två extra, men sånt kan man ju köpa till efteråt om man känner för det.