Permalänk
Medlem

ESD Handskar (*bonus; cpu fråga)

H3j.

Jag kollade på lite olika unboxing videor på youtube eftersom jag ska byta ut min cpu och cpu kylning. Ska installera en Phenom II X6 1055t eller en Phenom II X4 Black Edition (jag skulle bli väldigt glad om ni kunde hjälpa mig med det också vilken är bäst av de cpuerna? ) och en coolit eco hade jag tänkt mig så jag måste ta bort hela jävla moderkortet eftersom att jag inte kan öppna baksidan på mitt chassi och sätta fast de sakerna som håller fast fläkten ...och jag har aldrig riktigt varit noggrann med esd eller sånt men nu ska jag göra så mkt med datorn och röra mkt delar så det skulle vara trevligt att ha lite säkerhet jag vet om sen innan det finns esd armband osv. men såg i denna videon YouTube - Sapphire Radeon HD 5770 Unboxing (New Cooler) att man kan ha handskar istället?! det tyckte jag såg skönt och bekvämt och ännu mer skönt ut men hittar inga bra ställen att köpa på... dessutom tkr jag att alla bilder på esd handskar jag har hittat så verkar de inte se speciellt smidiga ut, faktiskt ganska klumpiga...
Så frågorna jag vill ha besvarade med denna tråd: Var köper man bra esd handskar? *Valfritt (:P) Vilken processor passar bäst till gaming (bfbc2, mw2, jc2 osv.) 1055t eller 965?

Tack i förväg

Permalänk

Man ska inte överdriva detta med ESD-skydd.
Att ha ESD-handledsrem och ESD-handskar är som att ha både kondom och dykardräkt på. Garanterat riskfritt men ack så onödigt.

En kompletterande ESD-matta att lägga korten på är mycket bättre men även kanska dyrt om man inte använder det ofta.
https://www1.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=80-088-40&...

Jag skulle skaffa ett Phenom II X6 1055t.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Man ska inte överdriva detta med ESD-skydd.
Att ha ESD-handledsrem och ESD-handskar är som att ha både kondom och dykardräkt på. Garanterat riskfritt men ack så onödigt.

En kompletterande ESD-matta att lägga korten på är mycket bättre men även kanska dyrt om man inte använder det ofta.
https://www1.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=80-088-40&...

Jag skulle skaffa ett Phenom II X6 1055t.

okej... men bara handskar då? de såg så mysiga ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av riceburna:

okej... men bara handskar då? de såg så mysiga ut

Bara ESD-armband. Handskarna du antagligen talar om är till för att du skall slippa kladda ned exempelvis displayer om du skruvar yuppienallar. De ersätter inte ESD-armband.

Visa signatur

Stationär: HP Phoenix | 12 GB RAM | 120 GB SSD | 1 TB HDD
Laptop 1: Sony Vaio | 4 GB RAM | 80 GB SSD
Laptop 2: Dell Inspiron | 1 GB RAM
Telefon: Apple iPhone 4S

Permalänk
Skrivet av riceburna:

okej... men bara handskar då? de såg så mysiga ut

Som sagt de är troligen inga ESD hanskar utan bara ett par coola operationshanskar av gummi.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

okej. FAN!

Permalänk

Lite vanlig ungdomlig handsvett är bästa EDS skyddet... Ena handen håller i chassiet och andra handen i kortet.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Lite vanlig ungdomlig handsvett är bästa EDS skyddet... Ena handen håller i chassiet och andra handen i kortet.

okej. men ett esd armband kostar ju inte speciellt mkt kanske är lika bra