Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Exilhälsing i Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Nåt gött spel?

jag har spelat ganska mycket Oblivion och MW2 på sistone och skulle vilja ha något nytt att sätta tänderna i

Jag spelar gärna FPS och RPG från 2005-2010
nån som har något tips?

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM Nätaggregat: Minns fan inte

Svensk Steamgrupp för RTS-intresserade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2005

F.E.A.R kom 2005 och om du inte lirat rekommenderas det varmt, speciellt om du gillar skräck (eller om du inte gillar det för den delen!)

Mass Effect 1&2 kom 2008, 2010 och är RPG/FPS vilket bör passa dig, riktigt skoj.

Asus Gryphon z97 - Intel i5 4670k 3.4GHz - Gigabyte SOC GTX470 700/1400 - Corsair Vengeance 8GB 1600MHz - Intel 320 2.5" 120GB SSD - Corsair HX650W - Windows 7 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Öckerö
Registrerad
Aug 2010

Hakar på denna tråden då i väntan på tips

Du kan ju kolla upp , Metro 2033, Dragon Age, Just cause, Bad company 2, Mafia 2, fallout 3 eller borderlans om du inte spelat nått av dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Exilhälsing i Göteborg
Registrerad
Okt 2009

okej man är ju lite efter på spelsidan eftersom man har använt föräldrarnas 500mhzare ända fram till förra året ^^

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM Nätaggregat: Minns fan inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

prova mafia 2 de är de bästa jag spelat iallafall.

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

Fallout 3, BF BC2, TF2, Dragon Age Origins är de första jag tänker på.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Ladestam:

Hakar på denna tråden då i väntan på tips

Du kan ju kolla upp , Metro 2033, Dragon Age, Just cause, Bad company 2, Mafia 2, fallout 3 eller borderlans om du inte spelat nått av dem.

+1 Definitivt värt att spela igenom dessa!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Assault on Dark Athena ligger inte på topplistor, men var ljuvligt roligt att ta sig igenom. Det är inte så långt heller. Föregångaren är från 2004.
Du har ju Bioshock och Stalker-spelen som är värda sina rundor. Clear Sky kanske kan vara litte jobbigt för ett 9600GT dock...
Aktuellt och nämnt är ju Mafia 2 som är riktigt bra, rekommenderas av mig också.

Väntar på Doom4.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Exilhälsing i Göteborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Asaska:

Assault on Dark Athena ligger inte på topplistor, men var ljuvligt roligt att ta sig igenom. Det är inte så långt heller. Föregångaren är från 2004.
Du har ju Bioshock och Stalker-spelen som är värda sina rundor. Clear Sky kanske kan vara litte jobbigt för ett 9600GT dock...
Aktuellt och nämnt är ju Mafia 2 som är riktigt bra, rekommenderas av mig också.

Jag har Clear sky för tillfället (rea på åhlenss ) och jag får runt 6 fps
Ska inhandla nytt graffe snart ändå så.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Unit simplex
Registrerad
Jun 2004

Dragon Age.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Som tidigare sagt så Fallout 3, sitter själv och lirar det och tycker det är härligt, även om det ofta är ganska groteskt och "kletigt".

Borderlands är kul men tror nog det gör sig bättre att lira med polare.

Annars om ingen sagt det tidigare så kan jag varmt rekomendera mass effect 1&2. utan tvekan de bästa spelen jag spelat.